![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() ASSENDE - De onderzoeksrechter in Gent heeft maandag een koppel uit Assenede en hun zoon aangehouden op verdenking van poging tot vruchtafdrijving, vrijheidsberoving en opzettelijke slagen en verwondingen. Het gezin mishandelde de zwangere vriendin van de zoon urenlang in een poging haar zwangerschap af te breken.
Dat bevestigt de Gentse parketwoordvoerster Annemie Serlippens. Het koppel verzette zich tegen de zwangerschap van de vriendin, een 29-jarige Marokkaanse. Ze sloten de drie maanden zwangere vrouw op in hun woning in Bassevelde, een deelgemeente van Assenede. Volgens de verklaring van de vrouw werd ze geslagen en geschopt. Ze kreeg ook stroomstoten toegediend met een prikstok voor koeien. Het slachtoffer kon zondag ontsnappen en de politie waarschuwen. Ze werd opgenomen in het ziekenhuis. De vrouw en de foetus stellen het relatief goed. De drie verdachten hebben bekentenissen afgelegd. Ze verschijnen vrijdag voor de Gentse raadkamer, die zal beslissen over hun verdere aanhouding. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ![]() Is dat de manier waarop boeren voor abortus gaan? Dat er mensen zijn die in staat zijn tot zo'n handelingen... Hoe gaan ze dit omschrijven trouwens, "mishandeling met het oogmerk te doden"?
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Man,man wat een schande.
Ocharme dat meisje,maak het maar mee ![]() HLN schreef nog het volgende Volgens de verklaring van de vrouw werd ze geslagen en geschopt. Ze kreeg ook stroomstoten toegediend met een prikstok voor koeien. Ontsnapt Het slachtoffer kon zondag ontsnappen en de politie waarschuwen. Ze werd opgenomen in het ziekenhuis. De vrouw en de foetus stellen het relatief goed.
The poster formerly known as kay-gell Laatst gewijzigd door Kay_ : 1 maart 2007 om 12:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
1. slagen en verwondingen aan de moeder 2. moordpoging op een ongeboren kind (of kan dat niet meer onder de geldende abortuswetgeving?) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Je veronderstellingen zijn zoals steeds totaal ongefundeerd. De vriendin van de zoon van het koppel was een Marokkaanse. En meer weet je niet. En dat doet er overigens ook geen bal toe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Burger
|
![]() Assenede... Was Kaffer niet van die kanten?
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoera! Wat een overwinning!
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Ik wil helemaal niet aantonen dat alle marokanen tot zo'n barbaarse rituelen in staat zijn (gelukkig maar), enkel zoals ik in eerdere threads al heb gezegd moet het kaf van het koren gescheiden worden. Trouwens mochten het autochtonen zijn (wat ik betwijfel vermits het er nergens bijstaat) overleven ze het toch niet in de gevangenis hoor, zo'n mensen moeten niet rekenen op enige vorm van sympathie.
![]() |
#11 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Gewone abortus betreft vrijwillige vruchtafdrijving en uit het bericht kan ik toch opmaken dat het niet om een vrijwillige keuze gaat. En dan heb je nog de 12 weken regel, waarbij abortus na 12 weken enkel in zeer uitzonderlijke omstandigheden toegestaan wordt. Voor de rest dacht ik dat volgens het BW men pas als een 'persoon' beschouwd indien men leven en levensvatbaar geboren wordt. De poging tot moord kwalificatie gaat dus niet op denk ik. Het strafrecht heeft hiervoor wel een speciaal artikel i.v.m. onvrijwillige vruchtafdrijving (gedwongen abortus): Citaat:
![]() |
![]() |
#13 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ingevolge artikel 52 en artikel 80 (verzachting straf wegens het niet gelukt karakter => 'poging tot') kan de straf van 5-10 jaar omgezet worden in een gevangenisstraf van tenminste 1 maand. Correctionalisering (= straffen van minder dan 5 jaar) dus.
Uiteraard kunnen de gebruikte middelen en de ontvoering met opsluiting deze verzachtende omstandigheden te niet doen. De samenloop kan dan wel weer zorgen voor opslorping (1 straf voor alle misdrijven samen => de zwaarste). De andere misdrijven zullen deze correctionalisering waarschijnlijk terug te niet doen. Die mensen verdienen alleszins een behoorlijke straf. Walgelijk gewoon.
'T Laatst gewijzigd door Morduk : 1 maart 2007 om 12:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() Tiens, de daders zijn Vlamingen en ze konden niet aanvaarden dat hun kind deels marokkaans zou zijn.
Kijken hoe belangrijk je afkomst nu gaat vinden. (Ik lach hard in mijn vuistje) Bron: VRT-nieuws
![]() |
#16 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
|
![]() Hij staat er nu toch met zijn mond vol tanden.
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() Lees es verder zou ik zeggen .. Trouwens mochten het autochtonen zijn (wat ondertss bevestigd lijkt) overleven ze het toch niet in de gevangenis hoor, zo'n mensen moeten niet rekenen op enige vorm van sympathie.
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() Deze topic mag bij partijpolitiek. Opnieuw een gruwelijk staaltje van plat racisme, het resultaat van jarenlange indoctrinatie...
![]() Toch de motivatie van het Arrest van Gent, of niet soms ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zolang je maar allochtonen kan verdenken hé. Eerst zijn het waarschijnlijk de daders, dan zullen de autochtone daders het nooit overleven omwille van de allochtonen.... Moet vervelend zijn zo allochtonen blijven beschuldigen, al zijn de autochtone daders hier de echte schuldige.
![]() |