Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Filmmuziek gezocht! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=8350)

Pelgrim 18 januari 2004 17:01

Als aspirant filmmaker in spé hou ik me ook bezig met filmmuziek. Ik ben nu een databank aan het aanleggen met goede filmmuziek, dus als iemand goede soundtracks kent? Liefst met volgende criteria:

*Eigen aan de film zelf, dus niet een hitsingle die aan een film werd gekoppeld zoals bvb Unchained Melody in Ghost of Wild Wild West van gelijknamige. Composities die geschreven werden voor de film zelf.
*Als het even kan soundtracks die gemakkelijk te vinden zijn. Ik heb geen zin naar India te trekken voor de muziek van een Bollywood film, al is die steengoed.
*Meer esotherische heeft doorgaans mijn voorkeur, al is het epische van Star Wars best wel te pruimen.
*En niets van Ennio Morricone alstublieft, want dat heb ik allemaal al.

Ik dank u :wink:

Brabo 18 januari 2004 17:43

Het zal wel niet precies zijn wat je zoekt, maar het is toch iets ;-):
- Badly drawn boy met de soundtrack voor About a Boy
- Yann Tiersen die de muziek schreef voor o.m. Le fabuleux destin d'Amélie Poulain
- Survivor - Eye of the tiger 8) (uit één van de Rocky filmpjes)

Distel 18 januari 2004 17:46

Mijn voorkeur gaat over het algemeen uit naar het spannende/actievolle van Hans Zimmer (Gladiator, The Rock, ...) en het meer sprookjesachtige/fantasy-achtige van Danny Elfman (Batman, Sleepy Hollow, Edward Scissorhands, ...). En voor de rest vooral instrumentale muziek, vooral die die in de fantasy- en scifi-sfeer hangen: Conan The Barbarian, Braveheart, Krull, Near Dark, ...

DaBlacky 18 januari 2004 18:30

Zamfir - the lonely shepherd (Kill Bill vol. 1), maar ik vermoed dat deze een hitsingle is die voor die film genomen is.

Pelgrim 18 januari 2004 22:28

Le fabuleux destin, natuurlijk! Bedankt.

Van Gladiator, the rock en Batman heb ik al (de films wel, niet de tv serie)

Kill Bill is zoals de meeste Tarantino films geen 'eigen' muziek, maar wel goed voor de Tarantino collectie die ik ga bijeenzoeken.

In alle geval bedankt! :wink:

S. 19 januari 2004 10:23

De muziek bij de finale van 28 days later is zalig, vooral als ge de film gezien hebt. (In the house - In a heartbeat op Kazaa)

Pelgrim 19 januari 2004 11:27

De muziek in de eerste Londen scene anders ook hoor :wink: Allee, die scene op zich is al knap. Heeft wat weg van de openingsscene van Day of the Dead van Romero.

S. 19 januari 2004 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
De muziek in de eerste Londen scene anders ook hoor :wink: Allee, die scene op zich is al knap. Heeft wat weg van de openingsscene van Day of the Dead van Romero.

Grandaddy - AM180 Inderdaad een zalig liedje.

Pelgrim 19 januari 2004 11:36

Is dat een nummer gecomponeerd voor de film, of een al bestaande?

S. 19 januari 2004 11:42

Citaat:

Is dat een nummer gecomponeerd voor de film, of een al bestaande?

AM 180 bestond al veel eerder. http://www.amazon.com/exec/obidos/AS...438623-9975241

Dat ander daarvan weet ik het niet.

Pelgrim 19 januari 2004 11:55

Kzal dan toch maar eens een uitzondering maken. Kheb dat met Apocalypse Now ook gedaan (the end van de doors)

S. 19 januari 2004 12:08

Citaat:

Kzal dan toch maar eens een uitzondering maken. Kheb dat met Apocalypse Now ook gedaan (the end van de doors)

Daarbij is het wel vrij duidelijk. :)

dejohan 19 januari 2004 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door S.
Citaat:

Grandaddy - AM180 Inderdaad een zalig liedje.

Het is geen soundtrack denk ik, maar 'he's simple, he's dumb, he's the pilot' van Grandaddy zou een goeie soundtrack zijn, perfect voor na een nachtje stappen als het al licht wordt.

http://sarijoul.dyndns.org:8080/moos...he%20Pilot.mp3

Let op: Trage link.

Pelgrim 19 januari 2004 12:34

Zo traag dat ik het niet eens open krijg... :(

cuboidz 19 januari 2004 14:08

Uit Requiem For A Dream (Soundtrack):

Clint Mansell & Kronos Quartet - Lux Aeterna

Melancholische violen op zijn best.

Uit The Fellowship Of The Ring (Soundtrack):

Howard Shore - Concerning Hobbits

Leuk vrolijkmakend deuntje.

Howard Shore - The Breaking Of The Fellowship

Boromir: "I would have followed you to the end... my brother... my captain... my king..."

Howard Shore & Enya - May It Be

De fantastische stem van Enya.

Uit The Two Towers (Soundtrack):

Howard Shore - The Riders Of Rohan

Na 2 minuten begint de legendarische strijdmelodie van Rohan.

Howard Shore - The Uruk-hai

Epische ode aan onze helden.

Howard Shore - Samwise The Brave

De moed van Samwise is grenzeloos...

Uit Pirates Of The Caribbean (Soundtrack):

Klaus Badelt - Will and Elizabeth
Klaus Badelt - He's a Pirate

Epische piraterij. Contradictio Interminis ? Nee!

Pelgrim 20 januari 2004 10:30

De soundtrack van LOTR heb ik -uiteraard- al. Pirates ni, en hoewel ik die film in de cinema gezien heb kan ik me ook niet veel van de muziek herinneren. K zal die cd eens lenen in de bib als ze die daar hebben. Nu we toch met scheepvaart in de 19de eeuw bezig zijn: Master and Commander had voor zover ik me herinner wel goede muziek.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be