![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als aspirant filmmaker in spé hou ik me ook bezig met filmmuziek. Ik ben nu een databank aan het aanleggen met goede filmmuziek, dus als iemand goede soundtracks kent? Liefst met volgende criteria:
*Eigen aan de film zelf, dus niet een hitsingle die aan een film werd gekoppeld zoals bvb Unchained Melody in Ghost of Wild Wild West van gelijknamige. Composities die geschreven werden voor de film zelf. *Als het even kan soundtracks die gemakkelijk te vinden zijn. Ik heb geen zin naar India te trekken voor de muziek van een Bollywood film, al is die steengoed. *Meer esotherische heeft doorgaans mijn voorkeur, al is het epische van Star Wars best wel te pruimen. *En niets van Ennio Morricone alstublieft, want dat heb ik allemaal al. Ik dank u ![]()
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() Het zal wel niet precies zijn wat je zoekt, maar het is toch iets
![]() - Badly drawn boy met de soundtrack voor About a Boy - Yann Tiersen die de muziek schreef voor o.m. Le fabuleux destin d'Amélie Poulain - Survivor - Eye of the tiger 8) (uit één van de Rocky filmpjes) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn voorkeur gaat over het algemeen uit naar het spannende/actievolle van Hans Zimmer (Gladiator, The Rock, ...) en het meer sprookjesachtige/fantasy-achtige van Danny Elfman (Batman, Sleepy Hollow, Edward Scissorhands, ...). En voor de rest vooral instrumentale muziek, vooral die die in de fantasy- en scifi-sfeer hangen: Conan The Barbarian, Braveheart, Krull, Near Dark, ...
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Zamfir - the lonely shepherd (Kill Bill vol. 1), maar ik vermoed dat deze een hitsingle is die voor die film genomen is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Le fabuleux destin, natuurlijk! Bedankt.
Van Gladiator, the rock en Batman heb ik al (de films wel, niet de tv serie) Kill Bill is zoals de meeste Tarantino films geen 'eigen' muziek, maar wel goed voor de Tarantino collectie die ik ga bijeenzoeken. In alle geval bedankt! ![]()
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() De muziek bij de finale van 28 days later is zalig, vooral als ge de film gezien hebt. (In the house - In a heartbeat op Kazaa)
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De muziek in de eerste Londen scene anders ook hoor
![]()
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dat een nummer gecomponeerd voor de film, of een al bestaande?
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat ander daarvan weet ik het niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kzal dan toch maar eens een uitzondering maken. Kheb dat met Apocalypse Now ook gedaan (the end van de doors)
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
http://sarijoul.dyndns.org:8080/moos...he%20Pilot.mp3 Let op: Trage link. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo traag dat ik het niet eens open krijg...
![]()
![]() |
![]() |
#15 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Uit Requiem For A Dream (Soundtrack):
Clint Mansell & Kronos Quartet - Lux Aeterna Melancholische violen op zijn best. Uit The Fellowship Of The Ring (Soundtrack): Howard Shore - Concerning Hobbits Leuk vrolijkmakend deuntje. Howard Shore - The Breaking Of The Fellowship Boromir: "I would have followed you to the end... my brother... my captain... my king..." Howard Shore & Enya - May It Be De fantastische stem van Enya. Uit The Two Towers (Soundtrack): Howard Shore - The Riders Of Rohan Na 2 minuten begint de legendarische strijdmelodie van Rohan. Howard Shore - The Uruk-hai Epische ode aan onze helden. Howard Shore - Samwise The Brave De moed van Samwise is grenzeloos... Uit Pirates Of The Caribbean (Soundtrack): Klaus Badelt - Will and Elizabeth Klaus Badelt - He's a Pirate Epische piraterij. Contradictio Interminis ? Nee!
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De soundtrack van LOTR heb ik -uiteraard- al. Pirates ni, en hoewel ik die film in de cinema gezien heb kan ik me ook niet veel van de muziek herinneren. K zal die cd eens lenen in de bib als ze die daar hebben. Nu we toch met scheepvaart in de 19de eeuw bezig zijn: Master and Commander had voor zover ik me herinner wel goede muziek.
![]() |