Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Kijk hier eens 5 seconden naar. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=8616)

dejohan 26 januari 2004 22:00

Een kind. Een kind verdomme. Back to nature.
Wat als het mijn kind was? Hoe zou ik me voelen?
Zou ik de gier wegjagen? Zou ik huilen? Zou ik stilstaan bij de moraliteit van de mensheid? Zou ik zelfmoord plegen? Of zou ik mij verderslepen om mijn eigen miserabele bestaan te rekken, misschien om mijn andere kinderen nog een kans te geven?

Ik weet het niet.

Wat ik wel weet is dat ik mij schaam en dat ik en de hele mensheid met mij er elke dag aan moet herrinnerd worden dat dit gebeurt. Want dit is iets om je voor te schamen, geen opgedrongen schuldgevoel, maar REALITEIT, IN YOUR FACE!!! Ik ben niet verantwoordelijk, maar ik BEN WEL EEN MENS Hé, meneer de fotograaf. Ik bezit moraliteit, en elk vezeltje in mijn lichaam vertelt mij dat dit niet juist is, DAT DIT NIET KAN, en dat ik en elke normale mens met mij er alles aan zou doen om zoiets te voorkomen, en dat we er in MOETEN geloven dat we er iets aan kunnen doen, dat de gedachte alleen maar dat het niet mogelijk is onleefbaar is.

Kijk nog eens naar de foto.

Waarom doe ik en de anderen er dan niets aan?

Aangebrande Phönix 26 januari 2004 22:21

Net zomin we "trots" mogen zijn om waar we geboren zijn, moeten we daar "schuldgevoel" over hebben.

Wat niet wil zeggen dat je er niets mag aan doen. Het is zelfs je morele plicht.

Meer kan ik er niet op zeggen, ik kan er niet gevat op reageren. Geen snedige opmerking maken op de tekst. Nu blijkt hoe inhoudsloos het eigenlijk is.

TomB 26 januari 2004 23:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dejohan

Ik heb er even een andere foto bijgeplaatst.

Met open grenzen kan dat bazeke voor een overlevingsloontje mijnen hof komen onderhouden. Maar dat noemen ze uitbuiten zeker?

The Paulus Experience 26 januari 2004 23:47

Bron : http://www.inminds.co.uk/

niet echt objectief te noemen.
Ik vermoed zelfs, als ik meer dan 5 sec. naar de foto kijk dat die in scene is gezet of 'gephotoshopped'.

Bon, het is alleszins erg dat dit kindje moet lijden om de macht van de krijgsheer te bevestigen.

dejohan 26 januari 2004 23:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TomB

Ik heb er even een andere foto bijgeplaatst.

Voor alle duidelijkheid: dieje foto, dat ben ik niet, maar de West-Vlaamse acteur Wim Opbroeck. Maja, dat kan jij niet weten zeker, in Florida hebben ze geen Canvas.

Citaat:

Met open grenzen kan dat bazeke voor een overlevingsloontje mijnen hof komen onderhouden. Maar dat noemen ze uitbuiten zeker?
TomB kicks ass!

dejohan 26 januari 2004 23:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience
Bron : http://www.inminds.co.uk/

niet echt objectief te noemen.
Ik vermoed zelfs, als ik meer dan 5 sec. naar de foto kijk dat die in scene is gezet of 'gephotoshopped'.

Bon, het is alleszins erg dat dit kindje moet lijden om de macht van de krijgsheer te bevestigen.

Tja, ik had de foto toevallig in de afbeeldingenzoeker van Google gevonden, toen ik Famine intypte. De homesite had ik niet bekeken.

Al is de foto fake, dan ben ik zeker dat in het echt toch gebeurt.

dejohan 26 januari 2004 23:57

http://www.inminds.co.uk/fun-learn.html

:lol: Fun learn Allah!!

DaBlacky 26 januari 2004 23:59

Citaat:

Voor alle duidelijkheid: dieje foto, dat ben ik niet,

U bent NIET Wim Opbroeck? 8O

dejohan 27 januari 2004 00:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky
Citaat:

Voor alle duidelijkheid: dieje foto, dat ben ik niet,

U bent NIET Wim Opbroeck? 8O

Ssst!! Vertel het niet voort: ik ben zijn personage!

ydde 27 januari 2004 09:42

The Paulus Experience:
ydde:
Zelfs als de foto in scene gezet is, is de boodschap duidelijk. Ik wil toch even opmerken dat ondergetekende, in zijn kinderjaren en zoals zovelen met hem, zilverpapier, cola stopjes en dergelijke verzamelden om "dat" uit de wereld te helpen, of om tenminste het leed te verzachten! Het is maar wat de politici ervan gemaakt hebben. En vergeet vooral niet, en dat is nu eens niet ironisch bedoeld, welke politieke partijen het ALTIJD al voor het zeggen gehad hebben ... !
(Ook ironie, sarcasme en humor hebben hun grenzen :!: )

Rudy Van Nespen 27 januari 2004 10:29

Bekijk deze foto dan maar eens en stel U de vraag of we er thuis niet eerst iets aan doen, alvorens we de wereld gaan verbeteren...

ydde 27 januari 2004 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Bekijk deze foto dan maar eens en stel U de vraag of we er thuis niet eerst iets aan doen, alvorens we de wereld gaan verbeteren...

Waarbij ik mij afvraag, of betrokkenen inderdaad hun "lot" niet kunnen verbeteren. Zijn er hier géén mogelijkheden genoeg om "zo" niet hoeven te leven?
NB: Hetgeen geen afbreuk doet aan Uw vraag, maar aan "de twee gelijk" iets verbeteren moet toch in onze mogelijkheden liggen, veronderstel ik esp?

jan hyoens 27 januari 2004 10:42

Citaat:

hear, hear!

Mensen die hun kinderen voor de gieren smijten horen hier niet thuis!

dejohan 27 januari 2004 11:20

knip

Antoon 27 januari 2004 11:21

Citaat:

This message will self-destruct in ten seconds.
:lol:

Raf 27 januari 2004 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
hear, hear!

Ken jij dan geen schaamte?

Distel 27 januari 2004 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens

Degoutant... :evil:

Rudy Van Nespen 27 januari 2004 11:42

Nu zijn ze allemaal verontwaardigd...

ik post volgende foto,

en krijg als reactie: "Is die mens niet zelf verantwoordelijk voor zijn toestand..."
Als dat niet degoutant is, dan weet ik het ook niet meer.
We kunnen die vraag namelijk even goed stellen over de mensen in dat Afrikaanse land!

Raf 27 januari 2004 11:45

Citaat:

Nu zijn ze allemaal verontwaardigd...

ik post volgende foto,

en krijg als reactie: "Is die mens niet zelf verantwoordelijk voor zijn toestand..."
Als dat niet degoutant is, dan weet ik het ook niet meer.
We kunnen die vraag namelijk even goed stellen over de mensen in dat Afrikaanse land!

Vind je niet dat de daklozen hier in het westen meer mogelijkheden en betere overlevingskansen hebben dan dat arme schaapje op die foto en zijn lotgenoten? Hoeveel daklozen heb je hier al gezien waar de gieren boven rondcirkelen, of zelfs al geland zijn?

dejohan 27 januari 2004 11:46

Citaat:

Eigenlijk is dit een non-argument. Je stelt de zaak valselijk voor alsof het een of/of probleem is, terwijl de meesten erover eens zijn dat je aan beiden moet/kunt werken. Daarenboven ga je er vanuit of er een soort rangschikking in mensen is, dat het leven van een Belg meer waard is dan van een zwart kind, en dat we dus de noodleidende Belg moeten helpen, en niet het zwart kind.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be