![]() |
Er is nu ook een petitie voor het stemrecht. 't Is maar dat u het weet.
http://www.stemrecht-droitdevote.be/ |
stemrecht in plaats van stemplicht voor de Belgen... een goede zaak !
|
Citaat:
|
Ik heb altijd al een zwak gehad voor zulke lijsten. :P
|
Ik heb ook getekend.
|
Citaat:
Zo gaat dat in dit land. :x |
Als er eerst eens een goede stemlijst zou komen, de keuze uit competente mensen, geen politici. Dan mag van mij iederen gaan stemmen. Zonder dwang.
Nu zie ik het nut ervan niet in van naar een stemhokje te gaan. Alles is toch al gekonkelfoest achter de schermen. Stemrecht, of plicht, eerst een democratie hebben zou ik zeggen. |
Plezant. :lol:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Inderdaad, t is gewoon weg om te :cry: met de pet op. wil niet zeggen dat ik deze petitie zou tekenen |
[quote="Steenuil"]Er is nu ook een petitie voor het stemrecht. 't Is maar dat u het weet. ... quote]
Het zegt méér dan genoeg dat héél deze petitie ENKEL spreekt over RECHTEN voor niet-EU-burgers, maar niet over hun plichten, noch over de feitelijke, politieke, adminsitratief rechtelijek Europese butrgeschap. Immers, voor deze grote lichten mag een EU-burger NOOIT enig méér recht hebben dan een niet-EU-burger. Hoe gaan we zo ooit een werkelijke Europese Unie kunnen uitbouwen? Voor hoeveel flessen champagnes gaan we wedden dat dat Europees burgeschap ook effectief PLICHTEN oplegt aan de EU-burgers van andere landen (en niet enkel rechten)? Ik stel voor één fles champagne per wettelijke verplichting! Als miskenning van Europese gedachte kan dat misprijzen voor de EU en die éénzijdige én blijkbaar zwaar ideologische obssessie met allochtonen tellen. |
[quote="Rudi Dierick"]
Citaat:
|
Citaat:
|
Ook direct getekend.
En aan mijn hele adresboek de link gestuurd. (Ik heb een steen verlegd in de rivier naar een menselijke wereld). Reeds 5500 intekenaars. Zonder media-steun. Het VB gaat nog zuur kijken ... :) :) |
Citaat:
|
Citaat:
De petitie werd begonnen op 15 mei, een half jaar geleden. :wink: (gemiddeld 1 ondertekenaar per uur!) |
Citaat:
wij zitten bijna aan 100.000 :lol: :lol: |
Citaat:
Moest links dood zijn, dan was Uw petitie niet nodig. :P Citaat:
|
Citaat:
They'll be coming to take you away, aha ! :) :) :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:39. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be