![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Er is nu ook een petitie voor het stemrecht. 't Is maar dat u het weet.
http://www.stemrecht-droitdevote.be/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() stemrecht in plaats van stemplicht voor de Belgen... een goede zaak !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Ik heb altijd al een zwak gehad voor zulke lijsten.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb ook getekend.
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo gaat dat in dit land. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als er eerst eens een goede stemlijst zou komen, de keuze uit competente mensen, geen politici. Dan mag van mij iederen gaan stemmen. Zonder dwang.
Nu zie ik het nut ervan niet in van naar een stemhokje te gaan. Alles is toch al gekonkelfoest achter de schermen. Stemrecht, of plicht, eerst een democratie hebben zou ik zeggen.
![]() |
#8 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Plezant.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Inderdaad, t is gewoon weg om te ![]() wil niet zeggen dat ik deze petitie zou tekenen
![]() |
![]() |
#12 |
Gouverneur
|
![]() [quote="Steenuil"]Er is nu ook een petitie voor het stemrecht. 't Is maar dat u het weet. ... quote]
Het zegt méér dan genoeg dat héél deze petitie ENKEL spreekt over RECHTEN voor niet-EU-burgers, maar niet over hun plichten, noch over de feitelijke, politieke, adminsitratief rechtelijek Europese butrgeschap. Immers, voor deze grote lichten mag een EU-burger NOOIT enig méér recht hebben dan een niet-EU-burger. Hoe gaan we zo ooit een werkelijke Europese Unie kunnen uitbouwen? Voor hoeveel flessen champagnes gaan we wedden dat dat Europees burgeschap ook effectief PLICHTEN oplegt aan de EU-burgers van andere landen (en niet enkel rechten)? Ik stel voor één fles champagne per wettelijke verplichting! Als miskenning van Europese gedachte kan dat misprijzen voor de EU en die éénzijdige én blijkbaar zwaar ideologische obssessie met allochtonen tellen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote="Rudi Dierick"]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Ook direct getekend.
En aan mijn hele adresboek de link gestuurd. (Ik heb een steen verlegd in de rivier naar een menselijke wereld). Reeds 5500 intekenaars. Zonder media-steun. Het VB gaat nog zuur kijken ... ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() De petitie werd begonnen op 15 mei, een half jaar geleden. ![]() (gemiddeld 1 ondertekenaar per uur!) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() wij zitten bijna aan 100.000 ![]() ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Moest links dood zijn, dan was Uw petitie niet nodig. ![]() Citaat:
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
They'll be coming to take you away, aha ! ![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |