![]() |
Verhofstadt wil les over WOII verplicht maken
Eerste minister Guy Verhofstadt heeft bevestigd dat hij in het onderwijs in het hele land graag de verplichting wil invoeren om les te geven over de Tweede Wereldoorlog, en in het bijzonder over het Belgische deel van de Shoah. De premier had een ontmoeting met de nationale commissie voor de schadeloosstelling van de joodse gemeenschap van België.
Volgens de delegatie toonden de premier en minister van Defensie André Flahaut zich gunstig gezind over de mogelijke wijziging van de wetgeving aangaande de slachtoffers bij de joden en zigeuners onder het naziregime tijdens de Tweede Wereldoorlog. De delegatie bevestigde ook dat Verhofstadt op 8 mei een belangrijke publieke verklaring zal afleggen over de verantwoordelijkheden van België in verband met discriminatie, de vervolging en deportatie van de joden in ons land. (belga/hln) Bron --------------------------------- Na de reisjes Auschwitz per C-130 nu verplichte lessen WOII.. :roll: O ironie, vorige week meldde ik nog dat men op andere plaatsen zulke lessen precies vermijdt om escalaties met migranten te voorkomen, gaat meneer (het zal wel Slangen zijn idee zijn) ze hier verplichten, doen dus! ;-) En waarom doet men steeds alsof de joden de enige slachtoffers waren? Ik ben eens benieuwd met die publieke verklaring op 8 mei.. ze zijn precies zenuwachtig aan het worden aan de maatregelen te zien :mrgreen: |
8O Is WO2 dan sowieso niet opgenomen in de eindtermen?!?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Buiten joden en zigeuners dan :roll: De shoah is toch iets joods niet?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Naast het feit dat ik lessen over België tijdens de tweede wereldoorlog maar normaal vind, waarom zouden leerlingen van nu specifieke "schuldlessen" moeten krijgen?
Daarbij, de familie van een vijfde had zelfs geen banden met België in die tijd. Wat nu? Aparte programma's over de misdadigheid van de Kroatische en Roemeense regimes? Schuldlessen over de Arabieren die onder Hitler vochten? Kom aan zeg. |
Citaat:
|
Citaat:
Spijtig dat ze 'just' de Waalse archieven vernietigd hebben, dat kon Verhofstadt wel helpen bij zijn missie, djzu toch eh :-P |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Procentueel hebben de zigeuners het als volk dus nog erger te verduren gekregen. Maar ze worden consequent vergeten als het over de deportaties en kampen gaat. Herstelbetalingen en achterkleinkinderen die ineens geld komen vragen van europa komt bij hen ook niet echt voor... raar he |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
in ieder geval, als er weer eens geld vragen aan te pas komt, wacht ik vol enthousiasme dat diegenen die er immer on vragen een gedeelte aan de andere geviseerde groepen geven. "k zal wel lang wachten, denk ik. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:52. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be