![]() |
Besnijdenis Onnodig
gelukkig zien steeds meer joden en moslim in dat dit een barbaarse middel is voor mannen en vrouwen , God zelf is de perfecte besnijdenis :-D
|
Een mannelijke besnijdenis is zover ik weet gezond?
|
Mannelijke besnijdenis heeft inderdaad zeer veel voordelen.
In een draad in maatschappelijke discussies hebben we het daar nog niet zo lang geleden over gehad. Uiteindelijk zijn de tegenstanders van mannelijke besnijdenis gestopt met posten. ;-) Ik verwijs u naar de draad: http://forum.politics.be/showthread.php?t=88067 |
Zeer korte samenvatting van de voordelen:
-minder risico op HIV besmetting (meer protectie dan de meeste vaccins tegen andere aandoeningen) - geen peniskanker meer mogelijk na besnijdenis - vrouwelijke partners van besneden mannen hebben minder baarmoederkanker - onmogelijk dat er zogenaamde balanitis (ernstige ontsteking van de penis die niet kan genezen worden) optreedt. |
Citaat:
|
Citaat:
Want besneden worden heeft ook nadelen. Ten eerste: hoe klein en onbetekenend het als chirurgische ingreep ook is, er blijft een risico - hoe klein ook - dat men niet verplicht aan mensen kan opleggen. Ten tweede wordt bij vele mannen de eikel, niet langer door de voorhuid beschermd, enigszins minder gevoelig, waardoor het seksuele genot vermindert. Let wel: ik ben niet tégen besnijdenis, maar ik ben wel voor het zelfbeschikkingsrecht van elk mens (in dit geval: elke man). Wie zich dus wil laten besnijden, hoeft dat voor mij zeker niet te laten. Maar met een opgedrongen besnijdenis moet men bij mij niet afkomen. 'k Ben nogal aan mijn voorhuid gehecht geraakt... :twisted: |
Goed wassen is de boodschap! (als je niet besneden bent)
|
Citaat:
Citaat:
Daarom raden alle Urologische handboeken aan om de besnijdenis op kinderleeftijd uit te voeren. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Besnijdenis zal net omwille van z'n gunstige effecten op overdrachtsbeperking van HIV gepromoot worden in de landen waar HIV een epidemie is geworden. Een wijsheid dat zelfs Allah de mens jaren terug geleerd heeft, wordt nu aangenomen door westerse instanties.
|
Citaat:
Dit is helemaal niet correct. Het tegendeel is zelfs meer en meer duidelijk aan het worden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hoe zit het eigenlijk met vrouwelijke besnijdenissen qua voor/nadelen?
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar kom, van die mannen zullen de vrouwen dan ook geen last hebben denk ik. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:34. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be