![]() |
Is uw baas een psychopaat?
Psychiatrisch onderzoek wijst aan dat ongeveer 50% van alle bedrijfsleiders het profiel heeft van een psychopaat. Dit in tegenstelling tot de verdeling over de gehele populatie, waarvan gemiddeld ongeveer 1% psychopathisch is. De "corporate psychos" vertonen de volgende kenmerken:
Ze publiceerden hun bevindingen in talrijke top-wetenschappelijke vakbladen en in het boek: Snakes in Suits. When Psychopaths Go to Work. http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/3392233.stm De vraag is eenvoudig: vermoedt u dat uw baas een psychopaat is? |
Iemand kan zaken niet in perspectief zetten.
|
Die grote bazen op mijn werk zijn zo goed als allemaal een bendeke blaaskaken die helemaal geen respect hebben voor het gewone werkvolk.
Jaja,gaan eten in dure restaurants,mee een wagen van de firma rijden en tzij mercedes of bmw waar ze mee mogen rijden,kostuumpje aan,plastron en lekker de dikke nek uithangen. En mensen buiten zwieren als ze het gepijnsd hebben,ts. |
het probleem met deze maatschappij is dat zulke mensen door de goegemeente alom gerespecteerd worden vanwege hun hoge beroepsmatige functie en status/inkomen, en niet in een psychiatrische instelling zitten waar ze thuishoren.
anderzijds worden empathische en gevoelige mensen vaak een gebrek aan competitiegeest verweten waardoor zij vaak depressief worden en in de psychiatrie belanden. |
Voor vele bazen telt alleen de winstmaximalisatie, en dus zijn ze door hun positie geneigd om een sociopaat te zijn. In KMO's heb je voornamelijk twee grote uitersten. Nee, veel humane bazen bestaan er niet.
|
Ik kan ook veralgemenen en zeggen dat arbeiders boelzoekers/gewelddadig zijn want vroeger waren het meestal de Johnny's, laag gestudeerden en fabrieksarbeiders, die boel zochten op balls en fuiven. En dan vergeet ik nog de hardrockers in de jaren '80.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Tiens, echt nieuw lijkt dit niet: Is uw baas ook een psychopaat?
|
Citaat:
|
Citaat:
Welnu, niet alle mensen zijn bereid mee te stappen in een systeem dat geweld, ongelijkheid, uitbuiting en warenfetisjisme promoot. Sorry, dat truukje werkt niet. De kwestie is: kapitalisme en de tirannie van het bedrijfsleven en het consumentisme zijn abnormaal, gestoord; de psychiatrie geeft nu ook een aantal ankerpunten waarmee die visie duidelijk empirisch kan gestaafd worden. Psychopaten maken het kapitalisme en de bedrijven, dus het verwondert niet dat die systemen op zich onmenselijk zijn. 50% psychopaten onder bedrijfsleiders, dat is echt gigantisch veel, zeker als ge weet dat het percentage onder de algemene bevolking slechts 1%. Bedrijven en kapitalisme zuigen dus echt psychopaten aan; dat is bij uitstek de biotoop van gestoorden. |
Citaat:
Kijkt ge dan naar één groep mensen - de bedrijfsleiders - dan ziet ge een incidentie van 50%. Dat zegt gewoon ontzettend veel over de essentie van de bedrijfswereld en het kapitalistisch systeem. Echt heel veel. |
|
Citaat:
Oliepiekje en ons kaatdje... Toch zo'n actieve bannelingen... |
Wie alleszins een psychopaat was, naar het schijnt .... ---> Stalin
|
Citaat:
Ik weet alleszins dat uw grote baas :stalin: een psychopaat was... |
Citaat:
|
applaus voor de verkeerde zaken, het komt vaker voor, spijtig
|
Waarom ben ik dan nog geen gevierd bedrijfsleider?
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:38. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be