Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2007 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=178)
-   -   individuele score N-VA? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=91033)

korvo 11 juni 2007 08:37

individuele score N-VA?

ben al eventjes aan het proberen de individuele score van de N-VA op te snorren, maar nog niet veel terzake gevonden.
zitten de N-VA nu ergens op 6 zetels voor de kamer en 2 voor de senaat; ergens rond de 8% globaal? iemand bevestiging van deze uitslag?

Juan 11 juni 2007 08:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door korvo (Bericht 2720887)
ben al eventjes aan het proberen de individuele score van de N-VA op te snorren, maar nog niet veel terzake gevonden.
zitten de N-VA nu ergens op 6 zetels voor de kamer en 2 voor de senaat; ergens rond de 8% globaal? iemand bevestiging van deze uitslag?

N-VA verkozenen Kamer (5 �* 6):
Els De Rammelaere (w-vl), Sarah Smeyers (o-vl), Bart De Wever (a'pen), Flor Van Noppen (a'pen) en Jan Peumans (limb).

Waarschijnlijk wordt Bart De Wever opgevolgd door 1e opvolger Jan Jambon (ook N-VA) en in Vlaams-Brabant komt N-VA'er Ben Weyts (1e opvolger BHV) ook mogelijk de Kamer in.

N-VA verkozenen Senaat (2):
Louis Ide
Frieda Brepoels

Dimitri 11 juni 2007 08:51

Antwerpen: Bart De Wever en Flor Van Noppen verkozen, Jan Jambon eerste opvolger
Brussel-Halle-Vilvoorde: geen verkozenen, Ben Weyts eerste opvolger
Leuven: geen verkozenen, geen kansrijke opvolgers
Limburg: Jan Peumans verkozen, geen kansrijke opvolgers
Oost-Vlaanderen: Sarah Smeyers verkozen, geen kansrijke opvolgers
West-Vlaanderen: Els De Rammelaere verkozen, Patrick De Groote eerste opvolger

Conclusie: 5 verkozenen, 3 eerste opvolgers, dus 5 tot 8 Kamerzetels

Senaat: Louis Ide en Frieda Brepoels verkozen, geen kansrijke opvolgers (Danny Pieters is vierde opvolger)

Conclusie: 2 Senaatszetels, plus evt. gemeenschaps- of gecoöpteerde senatoren

korvo 11 juni 2007 09:03

mooi resultaat anders! nu ben ik alleen nog benieuwd hoeveel procent we bijgedragen hebben aan 't kartel. als ik tijd heb haal ik zelf mijn rekenmachine nog eens boven vandaag. alleszins, ik blijf een klein beetje sceptisch. je weet maar nooit waarom het interessant zou zijn om te weten of we op eigen benen kunnen staan. ik geef leterme 't voordeel van de twijfel - voorlopig, en dan zien we wel! ;-)

maarte 11 juni 2007 09:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door korvo (Bericht 2720952)
mooi resultaat anders! nu ben ik alleen nog benieuwd hoeveel procent we bijgedragen hebben aan 't kartel. als ik tijd heb haal ik zelf mijn rekenmachine nog eens boven vandaag. alleszins, ik blijf een klein beetje sceptisch. je weet maar nooit waarom het interessant zou zijn om te weten of we op eigen benen kunnen staan. ik geef leterme 't voordeel van de twijfel - voorlopig, en dan zien we wel! ;-)

die schatting van 8% is wel in de buurt denk ik. Dan moet ik weer aan de stemmenkampioen denken waar we samen 16% haalden

Don Quichote 11 juni 2007 10:11

Proficiat aan "Lijst Dedecker".

Voor de Nva gaat in de komende maanden de kat op de koord komen.

Kaal 11 juni 2007 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maarte (Bericht 2721020)
die schatting van 8% is wel in de buurt denk ik.

Als dat 8% is dan betekent dat dat de CD&V eigenlijk maar 22% gescoord heeft, en dus amper winst heeft geboekt in vergelijking met 2003.

Herr Flick 11 juni 2007 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door korvo (Bericht 2720952)

Ik heb gezegd toen het kartel op splitsen stond dat jullie samen met Dedecker makkelijk alleen hadden verder gekunnen, ik heb zo de indruk dat ik gelijk had.

Dimitri 11 juni 2007 14:22

Aangezien je op meerdere kandidaten mag stemmen, kun je nooit weten hoeveel individuele kiezers op N-VA-kandidaten gestemd hebben.

evilbu 11 juni 2007 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri (Bericht 2721491)
Aangezien je op meerdere kandidaten mag stemmen, kun je nooit weten hoeveel individuele kiezers op N-VA-kandidaten gestemd hebben.

Ik op allemaal.;-) Nog nooit zo lang in het hokje gestaan.;-)

Wie alle cijfers van elke kieskring en alle voorkeurstemmen en zo wil zien:
http://verkiezingen2007.belgium.be/n...raph_etop.html

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be