Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Hoe zit het met het metro-'incident' van Watermaal? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=91770)

Kortaf 24 juni 2007 16:20

Hoe zit het met het metro-'incident' van Watermaal?

Begin mei werd in de metro in Watermaal (Brussel) een veertiger op gruwelijke wijze in elkaar gestampt door enkele jonge nietsnutten die het zgz. op zijn portefeuille gemunt maar eigenlijk enkel wat mensen wilden kapotmaken voor de lol.

De bewakingscamera van de MIVB had alles gefilmd en boze MIVB-bewakingsagenten hadden de beelden aan VTM bezorgd, die ze prompt uitzond.

De reactie van het establishment was voorspelbaar: paniek dat de mensen een maand voor de verkiezingen deze beelden te zien kregen, plus een onderzoek naar de "lekkers", plus een proces tegen VTM wegens zgz. misbruik van de beelden.

Zie daarover deze draden:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=89002
http://forum.politics.be/showthread.php?t=89048

Sindsdien hebben we van deze zaak niets meer gehoord. De kapot geschopte man lag in het ziekenhuis, wat is er van hem geworden? De daders waren opgepakt, hoe zit het met hun verhoor en het vooruitzicht op een straf? En waar staat de klacht tegen VTM?

Voor nogal wat mensen, vooral in de grootsteden, was dit incident bijzonder verontrustend. Hoe komt het dat we er niets meer van horen? Heeft iemand meer nieuws over het slachtoffer, de daders en de vervolging?

Sukkelaar13 24 juni 2007 17:03

Wedden dat de schoften geen Vlaams belangers waren?

AdrianHealey 24 juni 2007 17:13

Citaat:

Hoe komt het dat we er niets meer van horen? Heeft iemand meer nieuws over het slachtoffer, de daders en de vervolging?
ik meen me vaag iets te herinneren dat die kerels al waren opgepakt?
Kan zijn dat ik totaal fout zit. Iemand anders zal daar wel uitgebreider en correcter op kunnen antwoorden.

ancapa 24 juni 2007 20:36

och dat was maar een metro-incident zeker...

een Vlaamse man van 48 jaar uit Asse, slachtoffer van een overval, een kleine diefstal die zwaar uit de hand gelopen is.

misschien moeten we het CGKR er eens op afsturen ?

ancapa 24 juni 2007 20:37

Zinloos geweld : http://www.vtm.be/asx/index.php?/agi...0070505_hnlaat

wie weet werkt het nog ?

Duupje 24 juni 2007 23:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ancapa (Bericht 2753266)
Zinloos geweld : http://www.vtm.be/asx/index.php?/agi...0070505_hnlaat

wie weet werkt het nog ?

Niemand, want dien link werkt niet.
We zullen er naar alle waarschijnlijkheid ook niet meer van horen.
Verkeerd slachtoffer enzo...:evil:

Jong N-VA'er 25 juni 2007 01:35

Als ik mij niet vergis, is die man een twee weken na de feiten gestorven. Ale ik dacht toch zoiets gehoord te hebben, maar...IK DENK HET; neem dus mijn bericht nu niet voor waarheid aan hé.

ancapa 25 juni 2007 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duupje (Bericht 2753822)
Niemand, want dien link werkt niet.
We zullen er naar alle waarschijnlijkheid ook niet meer van horen.
Verkeerd slachtoffer enzo...:evil:

"och, 't was maar een Vlaming uit Asse... wat had die daar te zoeken ?"
"het was maar een metro-incident..."

hij man kwam van zijn werk ! de anderen waren aan het werk... :twisted:

wie weet zit het al niet in de doofpot ?!

het blijft verdacht stil rond die zaak ! misschien moet ik eens een parlementaire vraag laten stellen !!

Don Quichote 25 juni 2007 12:00

Heb ergens gelezen dat het om zoontjes van diplomaten gaat.

Boeken toe, dan.

Het lijkt er wel op.

Kortaf 25 juni 2007 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ancapa (Bericht 2754390)
misschien moet ik eens een parlementaire vraag laten stellen !!

Als jij dat kan, zou ik dat zeker doen.

Jong NVA-er suggereert hier dat de man twee weken na de aanval gestorven zou zijn. Als dat waar is, is het wel zeer vreemd dat we er niets van gehoord hebben. Joe Van Holsbeek, Guido De Moor, Annick Van Uytsel waren wekenlang voorpaginanieuws. Wat is er mis met deze man uit Asse?

Kortaf 25 juni 2007 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote (Bericht 2754399)

Kan je dat nog terugvinden? Asjeblief?

Herr Flick 25 juni 2007 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote (Bericht 2754399)

Boeken toe, dan.

Het lijkt er wel op.

Kunnen ze die dan nie ies toevallig van nen trap laten vallen of uit ne rijdende combie laten donderen of zo, ...

ge moet die diplomaten toch ook duidelijk maken dat zoiets niet kan he, ... en er zijn manieren genoeg te bedenken om zoiets duidelijk te maken,...

oei mijnheer den diplomaat we hebben uw zeuneke tussen de metrosporen gevonden, ja, ... er stond wa veel ellentriek op de rails en de rails hebben vergeten te kijken of hij nen diplomatieke pas had of niet, en toevallig stonden de camera`s uit, dus niemand heeft wat gezien, allee ja een ongeluk zit in een klein hoekske nietwaar ,...

Allee moest het mijn vader of broer zijn, ik wist toch wat me te doen stond, ... voor mijn persoonlijke rechtbank gelden die regelkes van diplomatieke onschendbaarheid niet, ...

AdrianHealey 25 juni 2007 12:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf (Bericht 2754405)
Als jij dat kan, zou ik dat zeker doen.

Jong NVA-er suggereert hier dat de man twee weken na de aanval gestorven zou zijn. Als dat waar is, is het wel zeer vreemd dat we er niets van gehoord hebben. Joe Van Holsbeek, Guido De Moor, Annick Van Uytsel waren wekenlang voorpaginanieuws. Wat is er mis met deze man uit Asse?

Bij alle 3 de gevallen was er een grootscheepse zoektocht naar de daders.
Bij deze man niet.

PollyCorrect 25 juni 2007 12:48

Het is ook het eerste dat ik erover hoor. :-(((( vreselijk.

Don Quichote 25 juni 2007 13:14

3 mei 07.

De vijf jonge mannen die vorige week een 48-jarige man in elkaar hebben geslagen in het metrostation Delta, zijn gisteren opgepakt.

Het gaat om jongeren van 18 en 19 jaar. Ze gaven hun slachtoffer een pak slaag, stalen zijn portefeuille en bleven hem slaan. De man was zwaar gewond en verkeert nog steeds in levensgevaar.

De daders konden ingerekend worden nadat een wijkagent uit Watermaal-Bosvoorde een van hen had herkend op videobeelden. Vier jongeren zijn ter beschikking van het parket gesteld.
----------------------------------------------
Kan dat diplomatenverhaal niet meer terugvinden...
Misschien heb ik het in een lezersbrief gelezen(een lezer die het veronderstelde)
Weet het niet meer.

De daders zijn dus opgepakt geweest en verder heeft er niemand meer iets gehoord?

Doofpotteke denk ik.

Dixie 25 juni 2007 13:18

Regelrechte Schande Is Het!

omaplop 25 juni 2007 13:34

Ik heb ook iets gehoord van jongeren die het echt niet nodig hadden en gewoon voor de fun iemand afranselden. Was het niet op VTM??
Diplomatenzoontjes weet ik niet, maar ik geloof wel dat het om rijkeluiskinderen ging.

PollyCorrect 25 juni 2007 13:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote (Bericht 2754534)
3 mei 07.

De vijf jonge mannen die vorige week een 48-jarige man in elkaar hebben geslagen in het metrostation Delta, zijn gisteren opgepakt.

Het gaat om jongeren van 18 en 19 jaar. Ze gaven hun slachtoffer een pak slaag, stalen zijn portefeuille en bleven hem slaan. De man was zwaar gewond en verkeert nog steeds in levensgevaar.

De daders konden ingerekend worden nadat een wijkagent uit Watermaal-Bosvoorde een van hen had herkend op videobeelden. Vier jongeren zijn ter beschikking van het parket gesteld.
Misschien heb ik het in een lezersbrief gelezen(een lezer die het veronderstelde)
Weet het niet meer.

De daders zijn dus opgepakt geweest en verder heeft er niemand meer iets gehoord?

Doofpotteke denk ik.

dat van diplomaten is dus een urban legend aan het worden, niks méér.

Herr Flick 25 juni 2007 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote (Bericht 2754534)
3 mei 07.

Weet het niet meer.

Doofpotteke denk ik.

Ik heb ook gehoord dat het geen "sukkelaars" waren, ... pa zal wel iemand kennen die iemand kent, die het een en ander kan regelen, ...

zo gaat dat he met de brusselse fils a papakes, ...

Kortaf 25 juni 2007 14:47

Kent iemand de identiteit van het slachtoffer, de man uit Asse?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be