![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vorige week is er een mens van 48 hersendood gestampt en geschopt door een van die geflipte allochtoonse jongeren,nu op mijn werk waar wij met een paar honderd zijn durft er nieumand meer de Metro in,zelfs onze Marokkaanse collega's durven niet meer
Hoe moeten we dit aan aanpakken vraag ik mij af zodat iedereen weer normaal de Metro in durft? ![]() Waar moet dit heen met deze samenleving Gelieve racistische uitlatingen achter wege te laten duveltje382
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 7 mei 2007 om 13:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Als die mens van 48 "allochtoon" was is dat toch niet zo erg ?
Het gunstige effect is er trouwens al volgens je eigen zeggen : de marokkanen durven niet meer in de Metro !
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goede vraag.
Eerst en vooral beseffen dat zoiets betrekkelijk weinig gebeurt, al bij al. Ten tweede ben ik mss wel voorstander van burgerwachten. Of anders samenwerking met privébewakingsfirma's op het openbaar vervoer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Was dit voor alle duidelijkheid even erg !!!!!
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik gebruik elke dag de metro, nog nooit met schrik erin gestapt.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nogmaals: de daders waren in dit geval geen allochtonen, maar autochonen. Gelieve de feiten te checken en niet voort te gaan op je vermoedens. En voor alle duidelijkheid: de afkomst van de daders maakt voor mij geen bal uit, maar als je ze dan toch vermeld, dan moet je wel de juiste informatie geven hé.
En on topic: de angst om het openbaar vervoer te nemen is irrationeel. gelukkig zijn zo'n dingen erg uitzonderlijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() de afkomst van de daders maakt voor mij geen bal uit
De afkomst van de daders kan wel een bal uitmaken... Daar moet men zelfs geen racist voor zijn... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Is hier nergens een bron van?
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Woon jij in Antwerpen ![]() Tja .....
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() metrofobie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() Voor alle duidelijkheid : geweld is erg.
Massamoorden door regeringen en politieke bewegingen zijn het ergst. Geweld voor futiliteiten en frustraties vanwege individuën is erg roofovervallen en andere moorden zijn erg verkeersdoden door drugs- en alcohoilmisbruik, door overdreven snelheid, door onoplettendheid zijn erg .. Wat komt dat on-woord "allochtoon" dan doen in je bericht ? Is dat je ontdekking van een "Vlaamse Leeuw" ? Geweld is erg - tegengeweld en het uitzaaien van haatgevoelens om tegengeweld te scheppen is ook erg... Gaan we nu jongeren afschieten ?
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vind ik ook, ik hoor hier altijd de afkomst doet er niet toe. Maar telkens er een allochtoon iets uitspookt moet het er natuurlijk wel bijstaan, het subforum "integratie & vreemdelingenbeleid" zit ondertussen al vol met van die draadjes. En o wee als er een draad gepost wordt met autochtone daders, dan is het 'racisme' tegen de Vlamingen, hoor. ![]()
The poster formerly known as kay-gell Laatst gewijzigd door Kay_ : 7 mei 2007 om 14:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allochtoon of autochtoon,zelfs NIEUWE BELG ![]()
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelf zorgen dat ge uw "gerief" bijhebt en in groep proberen reizen hé. Ik had in broekzele altijd mijn "gerief" bij, als ge een als sleutelhanger gecamoufleerde klimhaak tegen uw smoelwerk krijgt, zulde rap een toontje lager zingen... in bende of niet, uw bendeleden zullen de pijn van een paar loszitende tanden niet verzachten... Mijnen boekentas was ook altijd extra zwaar op de hoeken, ... ne laptop van ne kilo of 6 tegen uw bast krijgen doet ook geen deugd... En natuurlijk, altijd op uw hoede zijn, en niet tonen dat ge schrik hebt, anders blijfde inderdaad beter uit de metro, ge blijft daar trouwens zowiezo beter uit, maar ja als ge naar uw werk moet... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
EN NEE DIT GEBEURD VEEL TE VEEL !!!!!!
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
in den belziek mogen die mannen nog niet eens gewapend zijn... ja als ze sjans hebben mogen ze nen hond meepakken... Dat werkt trouwens ook, goed, als ik met mijnen hond op wandel was, meden ze me als de pest, Misschien een tip om een ende beulingen rond uw nek te hangen... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder ga ik niks doen tegen een paar kleerkasten met een mesje. Ook al zijn die niet gewapend. En die mogen wel degelijk zaken doen. Er zijn bijvoorbeeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |