Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   LDD te afhankelijk van JMDD (https://forum.politics.be/showthread.php?t=91866)

maarte 27 juni 2007 08:37

LDD te afhankelijk van JMDD

Dedecker geeft wegpiraat aan

Een 22-jarige Waalse chauffeur is veroordeeld tot één maand rijverbod en een boete van 550 euro. Reden: parlementslid Jean-Marie Dedecker betrapte de man vorige zomer op roekeloos rijgedrag op de snelweg richting Oostende. Dat schrijven Het Laatste Nieuws en La Dernière Heure woensdag. De politie maakte na een telefoontje van Dedecker een pv op en dat resulteerde dinsdag in de veroordeling.

Er was een tijd dat Dedecker veel minder om verkeersveiligheid gaf, aldus Het Laatste Nieuws. "150 per uur op de snelweg is veel minder gevaarlijk dan 80 per uur aan de schoolpoort", was een van zijn wijsheden.

Steven A. maakte met zijn vriendin vorige zomer een uitstapje naar Oostende. De jongeman uit het Waalse Frameries reed volgens Jean-Marie Dedecker als een gevaarlijke gek over de snelweg. "Ik heb de autowegpolitie van Jabbeke gebeld, toen ik net zoals andere automobilisten haast in de vangrails werd gereden door de roekeloze chauffeur. De politie is achter de man aangegaan en heeft hem onderschept", aldus Dedecker, die verrassend genoeg dinsdag zelf naar het proces kwam om te getuigen. De getuigenis overtuigde de rechter om Steven A. te veroordelen tot één maand rijverbod en 550 euro boete.

De advocaat van de jongeman meent dat Dedecker zelf "pakkeman" heeft gespeeld. "Agenten namen nota, maar Steven A. werd pas drie maanden later thuis aan de tand gevoeld. Hij bekende dat hij in Jabbeke was geweest en één keer met zijn lichten had geknipperd."

De advocaat overweegt om beroep aan te tekenen, maar ziet wettelijke problemen. "Meneer Dedecker heeft onder ede getuigd. Ik kan hem aanvallen voor het afleggen van een valse getuigenis inzake strafzaken. Dat maakt het dossier alleen maar delicater". (belga/hln)

Zo van deze stoten doen me besluiten dat de nieuwe liberale partij LDD een kort leven zal beschoren zijn als ze de top niet verbreden. Een partij kan niet blijven draaien rond één persoon ook al heb je dan een zeer mooi programma.
Dus hopelijk is die nieuwe voorzitter een m/v die van wanten weet en kan men zo overgaan tot de orde van de dag, namelijk het programma realiseren.

Frodo 27 juni 2007 10:22

http://nl.youtube.com/watch?v=27gBlSho9-U

verklikkersmaatschappij :-D

Duym 27 juni 2007 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maarte (Bericht 2758202)
Zo van deze stoten doen me besluiten dat de nieuwe liberale partij LDD een kort leven zal beschoren zijn als ze de top niet verbreden. Een partij kan niet blijven draaien rond één persoon ook al heb je dan een zeer mooi programma.
Dus hopelijk is die nieuwe voorzitter een m/v die van wanten weet en kan men zo overgaan tot de orde van de dag, namelijk het programma realiseren.

Dit is het dilemma van LDD:
Een partij kan niet blijven draaien rond één persoon ook al heb je dan een zeer mooi programma, en een partij waarin JMDD het niet alleen voor het zeggen heeft, kan evenmin blijven draaien, toch niet met hem.
Toch hoop ik op een samenwerking VB en LDD.

Knuppel 27 juni 2007 20:26

Citaat:

"150 per uur op de snelweg is veel minder gevaarlijk dan 80 per uur aan de schoolpoort",
Mee eens.

Niet dat ikzelf behoefte heb om 150 te rijden met mijn Mazda-tje maar ik begrijp heel goed dat mensen die s 'nachts bijna alleen op de autosnelweg rijden tegen 120 per uur dit onnozel vinden.

Knuppel 27 juni 2007 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duym (Bericht 2759586)
Een partij kan niet blijven draaien rond één persoon ook al heb je dan een zeer mooi programma, en een partij waarin JMDD het niet alleen voor het zeggen heeft, kan evenmin blijven draaien, toch niet met hem.
Toch hoop ik op een samenwerking VB en LDD.

Roland Duchatelet kan daarvan meespreken.
En hij eindigde als wat hij altijd al was: VLD-er.

zorroaster 28 juni 2007 03:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2759758)
Mee eens.

Niet dat ikzelf behoefte heb om 150 te rijden met mijn Mazda-tje maar ik begrijp heel goed dat mensen die s 'nachts bijna alleen op de autosnelweg rijden tegen 120 per uur dit onnozel vinden.

Manke vergelijking, want niemand mag 80/u rijden aan de schoolpoort. Alsof je zegt dat iemand een raket door het hoofd knallen veel gevaarlijker is dan een mes in zijn buik rammen, om dat laaste te vergoelijken.

Auto's die aan 160-200u de controle over hun stuur verliezen zijn op hol geslagen olifanten, die maaien alles wat er in hun buurt staat weg en maken een gegarandeerde doodssmak. En het zal je verbazen, maar ook 's nachts rijden er nog mensen op de snelweg...

Los daarvan vind ik het knap dat Dedecker wél een duidelijk onderscheid wil maken tussen hufterige wegpiraterij en te snel rijden. Dat de advocaat van die onnozelaar dat wil uitbuiten is behoorlijk goedkoop.

guido 007 28 juni 2007 06:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2759758)
Mee eens.

Er is een groot verschil tussen snel rijden en roekeloos rijden.
Dit wil niet zeggen dat ik het principe van verklikkersmaatschappij onderschrijf.

La Chunga 28 juni 2007 06:49

Citaat:

LDD te afhankelijk van JMDD?
Ja.

Wiley E Coyote 29 juni 2007 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duym (Bericht 2759586)

Inderdaad dat is de uitdaging waar Lijst Dedecker voor staat: zijn partij verbreden en intern geruzie vermijden. Nu pas begint het moeilijke werk: bevestigen. Hij dient duidelijke partijstructuren uit te tekenen en netwerken uit te bouwen en vooral de volatiele kiezer blijven bekoren als de "nieuwigheid" van zijn partij eraf is... of bij volgende verkiezingen deelt de partij het lot van andere partijen die rond één persoon draaiden en gaat de partij kopje onder. Immers aan alle "personencultussen" komt een einde, het effect op de kiezer verwaterd en dan wat?

AdrianHealey 29 juni 2007 18:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster (Bericht 2760324)
Manke vergelijking, want niemand mag 80/u rijden aan de schoolpoort. Alsof je zegt dat iemand een raket door het hoofd knallen veel gevaarlijker is dan een mes in zijn buik rammen, om dat laaste te vergoelijken.

Auto's die aan 160-200u de controle over hun stuur verliezen zijn op hol geslagen olifanten, die maaien alles wat er in hun buurt staat weg en maken een gegarandeerde doodssmak. En het zal je verbazen, maar ook 's nachts rijden er nog mensen op de snelweg...

Los daarvan vind ik het knap dat Dedecker wél een duidelijk onderscheid wil maken tussen hufterige wegpiraterij en te snel rijden. Dat de advocaat van die onnozelaar dat wil uitbuiten is behoorlijk goedkoop.

We gaan hier nu toch niet dom over doen?
80 per uur bij een schoolpoort is gevaarlijker dan 150 op een snelweg. Gevaarlijk als in: meer kans op ongelukken met betrekking op anderen.

Daarmee praat je natuurlijk het ander niet goed, maar ik heb liever dat iemand 150 op de autostrade rijdt dan 80 voor de schoolpoort, eigenlijk feitelijk.

Raven 29 juni 2007 18:34

De partijtop is toch breder geworden... er is een frisse wind a la Jurgen Verstrepen :wink:

Duym 29 juni 2007 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote (Bericht 2763784)
Inderdaad dat is de uitdaging waar Lijst Dedecker voor staat: zijn partij verbreden en intern geruzie vermijden. Nu pas begint het moeilijke werk: bevestigen. Hij dient duidelijke partijstructuren uit te tekenen en netwerken uit te bouwen en vooral de volatiele kiezer blijven bekoren als de "nieuwigheid" van zijn partij eraf is... of bij volgende verkiezingen deelt de partij het lot van andere partijen die rond één persoon draaiden en gaat de partij kopje onder. Immers aan alle "personencultussen" komt een einde, het effect op de kiezer verwaterd en dan wat?

JMDD heeft nog een probleem: de profilering van zijn partijprogramma. In wat onderscheidt hij zich van het Vlaams Belang? Die iets meer liberale koers? Hij heeft evenmin als NVA iets nieuws te bieden (van een vlaktaks ligt geen hond wakker).
Het enige wat zulke partijen rest is opgaan in het Vlaams Belang of het demoniseren. De NVA heeft duidelijk voor het laatste gekozen. Binnen enkele weken zal blijken dat ze zich vergist hebben in hun stap voor stap scenario voor een Onafhankelijk Vlaanderen. Uit een nieuwe haat- en lastercampagne tegen de Vlaamse 'neonazi's' putten ze dan weer hun bestaansrecht. Ik hoop dat JMDD die weg niet opgaat.

Bernt 29 juni 2007 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duym (Bericht 2763883)
JMDD heeft nog een probleem: de profilering van zijn partijprogramma. In wat onderscheidt hij zich van het Vlaams Belang? Die iets meer liberale koers? Hij heeft evenmin als NVA iets nieuws te bieden (van een vlaktaks ligt geen hond wakker).
Het enige wat zulke partijen rest is opgaan in het Vlaams Belang of het demoniseren. De NVA heeft duidelijk voor het laatste gekozen. Binnen enkele weken zal blijken dat ze zich vergist hebben in hun stap voor stap scenario voor een Onafhankelijk Vlaanderen. Uit een nieuwe haat- en lastercampagne tegen de Vlaamse 'neonazi's' putten ze dan weer hun bestaansrecht. Ik hoop dat JMDD die weg niet opgaat.

Dedecker is al lang de weg opgegaan van de haatzaaierij tegen het Vlaams Belang.
Gisteren nog in het parlement " LDD is de enige democratische oppositie"

Duym 29 juni 2007 19:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bernt (Bericht 2763909)
Dedecker is al lang de weg opgegaan van de haatzaaierij tegen het Vlaams Belang.
Gisteren nog in het parlement " LDD is de enige democratische oppositie"

Jammer, maar niet verwonderlijk. Hij kan ook niet anders. Stel dat je sprekend lijkt op iemand. Je kan dan moeilijk zeggen dat hij een lelijkaard is. Het enige dat je dan kan zeggen is: laat je niet misleiden door zijn uiterlijk, want wat erin zijn hart omgaat is des duivels.
Arm Bartje, arme JM. :?

Jazeker 29 juni 2007 19:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frodo (Bericht 2758448)
http://nl.youtube.com/watch?v=27gBlSho9-U

verklikkersmaatschappij :-D

Inderdaad nogal hypocriet van JMDD.

guido 007 30 juni 2007 06:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duym (Bericht 2763883)

Waaruit zal blijken dat de N-VA zich vergist heeft. Omdat ze met hun stap voor stap meer bereiken dan de underdog die zich gedemoniseerd voelt?

Paracelsus 30 juni 2007 07:30

Citaat:

Dat en ethisch progressieve standpunten.

Ik ga akkoord met de starter van deze draad, met meer zo'n stoten zal de partij geen lang leven beschouwd zijn als er niet gauw een verbreding van de partijtop is. Ik dacht dat hij toch een paar academici in zijn rangen had, of is het alleen maar Bouckaert?

Duym 30 juni 2007 08:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 2764459)
Waaruit zal blijken dat de N-VA zich vergist heeft. Omdat ze met hun stap voor stap meer bereiken dan de underdog die zich gedemoniseerd voelt?

Wanneer ga jij toegeven dat NVA niets bereikt heeft, en dat het finaal afgelopen is met die anti-Vlaams Belang partij?

Duym 30 juni 2007 08:38

.

Duym 30 juni 2007 09:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paracelsus (Bericht 2764484)
Dat en ethisch progressieve standpunten.

Gek genoeg deel ik zijn ethische en progressieve standpunten. Ik ben dan ook 'maar' voor 95% Vlaams Belanger. Toch zal ik niet (meer) overwegen om ooit op JMDD te stemmen. Zijn geloofwaardigheid is voor mij nul komma nul geworden.
Bovendien maak je met dat kleine verschil in partijprogramma geen partij, die zaken vind je ook bij andere partijen terug.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be