Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   mannenbesnijdenis (https://forum.politics.be/showthread.php?t=92335)

slobodan 11 juli 2007 14:58

mannenbesnijdenis

In een doordeweekse Vlaamse gemeente net gezien, enorm volkstoeloop bij een feestzaal, Mercedessen, BMWs op de oprit, vele besnorde mannen en iets minder vrouwen met hoofddoeken. Veel lawaai en verkeerschaos ook.
Bij nader toezien "besnijdenisfeest" van de zoon van een rijkgeworden Turkse Belg. Moet enorm veel geld kosten, maar dat terzijde.

Waarom wordt zoiets toegelaten? Een vrijwillige verminking is aanleiding voor een enorm feest? Welk antwoord zou ik krijgen in de kliniek als ik mijn zoon een oor wil laten afsnijden( kan hij best missen) omdat mijn geloof me dat oplegt?

Laya 11 juli 2007 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door slobodan (Bericht 2783042)
In een doordeweekse Vlaamse gemeente net gezien, enorm volkstoeloop bij een feestzaal, Mercedessen, BMWs op de oprit, vele besnorde mannen en iets minder vrouwen met hoofddoeken. Veel lawaai en verkeerschaos ook.
Bij nader toezien "besnijdenisfeest" van de zoon van een rijkgeworden Turkse Belg. Moet enorm veel geld kosten, maar dat terzijde.

Waarom wordt zoiets toegelaten? Een vrijwillige verminking is aanleiding voor een enorm feest? Welk antwoord zou ik krijgen in de kliniek als ik mijn zoon een oor wil laten afsnijden( kan hij best missen) omdat mijn geloof me dat oplegt?

Wat hebben die BMW's en Mercedessen hiermee te maken? Of deed het pijn allochtonen in zo'n 'bakken' te zien?

'Moet veel geld kosten, maar dat terzijde' 'BMW's en Mercedessen' 'rijkgeworden Turkse Belg' dit schouwspel heeft je de ogen nogal uitgestoken naar mijn gedacht (als je begrijpt wat ik met die uitdrukking bedoel:roll: )

Ga je een oor amputeren vergelijken met het wegsnijden van 'een velleke'? Over de zin of onzin daarvan bestaan andere draden, als vrouw zie ik niets dan voordelen aan het ontbreken daaraan op bepaalde momenten, aan nog andere 'gewoontes' van moslims trouwens maar daar ga ik het nu niet over hebben :twisted:

Naar mijn bescheiden mening gaat het jou hier niet echt over dat ritueel maar eerder over hun weelde die zwaar te kroppen is.

liberalist_NL 11 juli 2007 16:15

Het is maar een stukje vel, wat is het probleem?

I amsterdam 11 juli 2007 16:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 2783251)

Als eregast ben ik wel eens aanwezig geweest bij een besnijdenis .
Het jongetje (van ongeveer 6 jaar) moest wel vreselijk schreeuwen.
Het was beslist geen pretje ,zo te zien.

lomeanor 11 juli 2007 16:35

Voordat er hier weer de ene na de andere mythe wordt verteld zonder dat men zich druk maakt over wetenschappelijke informatie, verwijs ik nu reeds naar een draad waarin die aspecten besnijdenis behandeld is.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=88067

jurgen79 11 juli 2007 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam (Bericht 2783285)

Perfect...de sadist in mij komt boven.

Savatage 11 juli 2007 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 (Bericht 2783670)

:?

Kallikles 11 juli 2007 19:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam (Bericht 2783285)

Zoals voor vrouwen geldt "Il faut souffrir pour être belle", zo geldt voor mannen dat ook zij moeten lijden om de vrouw superieur genot te verschaffen.

I amsterdam 11 juli 2007 22:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 (Bericht 2783670)

Weet je geen betere manier om aan je genot te komen?:roll:

slobodan 11 juli 2007 22:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Laya (Bericht 2783219)
Wat hebben die BMW's en Mercedessen hiermee te maken? Of deed het pijn allochtonen in zo'n 'bakken' te zien?

Naar mijn bescheiden mening gaat het jou hier niet echt over dat ritueel maar eerder over hun weelde die zwaar te kroppen is.

Ach neen beste Laya, die BMWs en machobakken interesseren mij absoluut niet, ik vraag mij gewoon af hoe achterlijk een cultuur kan zijn die een verminking van welke aard ook als een reden tot feesten aanziet...de Incas hadden dat ook, alleen sleurden ze het hart uit de borstkas ipv het beschermende velletje over de eikel waar elk mandier mee geboren is.
Noteer ook dat het slachten van dat schaap bij de Islamieten in feite een surrogaat is voor een mensenoffer.

slobodan 11 juli 2007 22:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 2783251)

Zal ik een teen van u komen afsnijden? Wat is het probleem?

slobodan 11 juli 2007 22:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 2783303)
Voordat er hier weer de ene na de andere mythe wordt verteld zonder dat men zich druk maakt over wetenschappelijke informatie, verwijs ik nu reeds naar een draad waarin die aspecten besnijdenis behandeld is.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=88067

Och er is helemaal geen verschil tussen het wegsnijden van een voorhuid of een schaamlip en het amputeren van een been. Bij de moslims zijn zelfs de hersenen geamputeerd maar die voelen dat zelfs niet...

liberalist_NL 11 juli 2007 22:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door slobodan (Bericht 2784126)
Zal ik een teen van u komen afsnijden? Wat is het probleem?

Het velletje dat weggehaald wordt dient geen doel, het weghalen ervan wel. Of het nou religieuze motieven heeft of niet, het is hygiënischer en bij mij was het medische noodzaak.

slobodan 11 juli 2007 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 2784146)
Het velletje dat weggehaald wordt dient geen doel, het weghalen ervan wel. Of het nou religieuze motieven heeft of niet, het is hygiënischer en bij mij was het medische noodzaak.

Dat hygienische is pure B-shit, dat velletje heeft dezelfde functie als de oogleden over uw ogen, nl. het beschermen van een delicaat orgaan. Slechts in zeer zeldzame gevallen(fimosis) is het aangewezen.
En religieuze argumenten zijn helemaal onzin natuurlijk, wat als er een goeroe opstaat die zegt dat teennagels niet halal zijn en verwijderd moeten worden?

Spinoza 11 juli 2007 22:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 2784146)
Het velletje dat weggehaald wordt dient geen doel...

Een belangrijk inzicht uit de evolutionaire biologie is dat alles wat in onbruik raakt afsterft. Zo is het stuitje alles wat rest van wat vroeger een staart was. Dit betekent dus impliciet dat het velletje weldegelijk een doel dient. Anders was onze voorhuid allang weggeevolueerd.

liberalist_NL 11 juli 2007 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door slobodan (Bericht 2784164)
Dat hygienische is pure B-shit, dat velletje heeft dezelfde functie als de oogleden over uw ogen, nl. het beschermen van een delicaat orgaan. Slechts in zeer zeldzame gevallen(fimosis) is het aangewezen.
En religieuze argumenten zijn helemaal onzin natuurlijk, wat als er een goeroe opstaat die zegt dat teennagels niet halal zijn en verwijderd moeten worden?

Ik heb niet dat, en toch is het vanwege medische noodzaak, als baby, weggehaald.

slobodan 11 juli 2007 23:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 2783695)
Zoals voor vrouwen geldt "Il faut souffrir pour être belle", zo geldt voor mannen dat ook zij moeten lijden om de vrouw superieur genot te verschaffen.

heb jij kinderen? Mannelijke of vrouwelijke? Ga je ze laten besnijden? of hun neus laten afsnijden omdat 1 of andere gekke openbaring van een psychopaat zoals Mohammed dat voorschrijft?

slobodan 11 juli 2007 23:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 2784168)
Ik heb niet dat, en toch is het vanwege medische noodzaak, als baby, weggehaald.

Hoe kon jij dat weten, baby zijnde?

liberalist_NL 11 juli 2007 23:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door slobodan (Bericht 2784177)
Hoe kon jij dat weten, baby zijnde?

De doctoren wisten het, en later is het mij verteld, snuggere. ;-)

liberalist_NL 11 juli 2007 23:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 2783695)

Geven mannen meer genot aan een vrouw na besnijdenis? :|

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be