Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Frank-Zappa-Strasse (https://forum.politics.be/showthread.php?t=92854)

Pietje 29 juli 2007 19:50

Frank-Zappa-Strasse

Frank Zappa heeft straat in Berlijn

zo 29/07/07 - In de Duitse hoofdstad Berlijn is een straat genoemd naar de Amerikaanse muziekvernieuwer Frank Zappa.

Het gaat om een 300 meter lange straat in het Marzahn-district aan de oost-grens van de stad.

Het district is een typische voormalige Oost-Berlijnse wijk met hoge prefab woontorens.

Twee jaar geleden lanceerde Orwo Haus, een oefenruimte voor jonge Europese groepen, het initiatief om Strasse 13 naar Zappa te vernoemen.

Tijdens de onthulling van het nieuwe straatbord, speelden 17 groepen covers van Zappa.

Frank Zappa was een muzikant die voorturend experimenteerde en vernieuwde. Hij Hij stierf in 1993 op 52-jarige leeftijd.

Ook al werd hij door hele wereld destijds bejubeld voor zijn controversiële (soms theatrale) muziek (hij veegde in zijn teksten de vloer aan met elke kleinburgerlijke leefwereld), komt zulke eerbetuiging spijtig genoeg altijd na de dood van een artiest.

Derk de Tweede 29 juli 2007 20:07

Handelsonderneming M.Breet v,o,f, Almere Jimi Hendrixstraat 63 ...[SIZE=-1]Jimi Hendrixstraat 63 1311 HW Almere Telefoon: 064 230 4260 Email ons / Email us. Op dit moment hebbenwij hebben GEEN personeel nodig http://www.koopje.nu ...[/SIZE]

Verkeersdrempel John Lennonstraat Zaandijk donderdag 2 augustus 2001 ... Het tweetal drempels op de John Lennonstraat in Rooswijk, Zaandijk zal verdubbeld ...
www.nieuwsbank.nl/inp/2001/08/02/J008.htm - Gelijkwaardige pagina's

Ambulant Pedicure Muziekwijk-Marijke Franzen - meer informatie »
Elvis Presleystraat 59, 1311 HN Almere
036 5360183

Zoek een supermarkt in Gelderland - Lent - Beatlesstraat[SIZE=-1]Zoek een supermarkt! Vind ze in Nederland - Gelderland - Lent - Beatlesstraat.
www.super-zoeker.nl/Gelderland/Lent/Beatlesstraat/ - 7k - Toegevoegde zoekresultaten - In cache - Gelijkwaardige pagina's[/SIZE]

Pietje 29 juli 2007 20:13

Gogolski 29 juli 2007 20:19

Dat hij nu juist in Duitsland een straat krijgt... Hij is ooit on duitsland eens het podium opgekomen en heeft daar 10 minuten de Hitlergroet gebracht en 'Zieg gijl' geroepen. Het publeik kon er niet mee lachen maar toen hij lng genoeg doordeed, begon iedereen mee te doen. Toen zei hij: "Er is hier na al die jaren nog niks veranderd!' en is hij het podium afgestapt...

Dat buiten beschouwing gelaten, Zappa is een verdienstelijk man en mag gerust hier en daar een straat naar hem genoemd krijgen. (Ik hou vooral van zijn vroeger werk, zestiger jaren en begin zeventig...)

Pietje 29 juli 2007 20:42

3 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gogolski (Bericht 2818419)
Dat hij nu juist in Duitsland een straat krijgt... Hij is ooit on duitsland eens het podium opgekomen en heeft daar 10 minuten de Hitlergroet gebracht en 'Zieg gijl' geroepen. Het publeik kon er niet mee lachen maar toen hij lng genoeg doordeed, begon iedereen mee te doen. Toen zei hij: "Er is hier na al die jaren nog niks veranderd!' en is hij het podium afgestapt...

Dat buiten beschouwing gelaten, Zappa is een verdienstelijk man en mag gerust hier en daar een straat naar hem genoemd krijgen. (Ik hou vooral van zijn vroeger werk, zestiger jaren en begin zeventig...)

Was ie idd op zijn sterkst (samen met zijn Mothers of Invention) Zie bijlage voor mijn favo albums uit de sixties.

Derk de Tweede 29 juli 2007 20:42

http://www.plane-mad.com/pictures/lpl1.jpg
De foto is nogal groot!

Ik heb Zappa een keer van heel dichtbij gezien bij een van de VPRO's Piknikconcerten in Uddel.
Helaas zijn alle ampexbanden gewist van deze uitzendingen, wel is veel audio bewaard gebleven.
Ik heb geroeid bij Piknik met de jongens van Canned Heath, een week nadat Al Wilson overleed.
Later ging ik werken bij de muziekafdeling van de Nederlandse omroep!
Voor de VPRO heb een CD medesamengesteld met Piknik- en Campusopnames van Nederlandse groepen.
http://www.vpro.nl/winkel/product?id=26601033
Door rechtenkwesties zal het nog wel even duren eer dat dat Zappa-optreden (maar ook bv Pink Floyd en de Velvet Underground) op CD verschijnt.

Shot at 2007-07-29

Mothers of Invention, Uddel 1970

Pietje 29 juli 2007 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 2818461)
In de sixties was ie idd op zijn sterkst (samen met zijn Mothers of Invention)

Al is zijn later werk "Hot Rats", "Joe's Garage I,II,III", "Sheik Yerbouty" en "Apostrophy" uit de 70-ies ook niet te versmaden.

van Maerlant 29 juli 2007 21:29

Ging gaan tijd worden dat het grootste muzikale genie van de 20ste eeuw een beetje erkenning krijgt.

Pietje 29 juli 2007 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 2818580)
Ging gaan tijd worden dat het grootste muzikale genie van de 20ste eeuw een beetje erkenning krijgt.

In Vilnius - Litouwen werd zelfs een buste van hem onthuld 8-)

Den Ardennees 29 juli 2007 21:42

ik wil in de Tupac Shakur-straat wonen8-)

Kallikles 29 juli 2007 21:44

In Vilnius zijn ze verdergegaan, en hebben ze een monument voor hem opgericht, dat ik meermaals heb bezocht:

Pietje 29 juli 2007 22:03

Hij was niet alleen een muzikaal genie, maar ook een briljant gitarist :

http://www.youtube.com/watch?v=Jkquo...elated&search=

Zappa samen "on stage" met die andere grote, John Lennon :

http://www.youtube.com/watch?v=nXN0GRpnuu4

HAMC 30 juli 2007 00:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 2818668)
Hij was niet alleen een muzikaal genie, maar ook een briljant gitarist :

http://www.youtube.com/watch?v=Jkquo...elated&search=

Ik heb eens geluisterd, ik ben helemaal niet akkoord met je. Ik zag en hoorde daar een heel middelmatige solo spelen.

Oh, en zijn vibrato is wel het slechtste dat ik ooit gehoord heb.

Verder heb ik de indruk op mijn gehoor afgaand dat hij schijnt te denken dat alles gewoon chromatisch is en dan kloppen de noten die hij gebruikt theoretisch wel.

berre 30 juli 2007 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gogolski (Bericht 2818419)

zalig! :lol:

Teerke 30 juli 2007 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 2818857)
Ik heb eens geluisterd, ik ben helemaal niet akkoord met je. Ik zag en hoorde daar een heel middelmatige solo spelen.

Oh, en zijn vibrato is wel het slechtste dat ik ooit gehoord heb.

Verder heb ik de indruk op mijn gehoor afgaand dat hij schijnt te denken dat alles gewoon chromatisch is en dan kloppen de noten die hij gebruikt theoretisch wel.

Zappa vond zichzelf ook niet zo een geweldige gitarist, maar voor mij behoort hij toch tot de top-tien aller tijden.
Ik heb hem 2 X gezien, 1 X in Vorst en 1 X in Gent. In Gent had hij een batterij blazers bij en speelde hij o.a. de Bolero van Ravel. Prachtig, alleen jammer dat de akoestiek zo slecht was.

Teerke 30 juli 2007 10:12

Even off topic: op Youtub staat heel wat van Zappa. Weet er iemand of het mogelijk is om zulke filmpjes te downloaden en op te slaan op de harde schijf en hoe je dat dan doet?

Derk de Tweede 30 juli 2007 10:16

Charles, Harry en William luisterend naar Dancin' fool

BigF 30 juli 2007 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 2818363)
Frank Zappa heeft straat in Berlijn

zo 29/07/07 - In de Duitse hoofdstad Berlijn is een straat genoemd naar de Amerikaanse muziekvernieuwer Frank Zappa.

Het gaat om een 300 meter lange straat in het Marzahn-district aan de oost-grens van de stad.

Het district is een typische voormalige Oost-Berlijnse wijk met hoge prefab woontorens.

Twee jaar geleden lanceerde Orwo Haus, een oefenruimte voor jonge Europese groepen, het initiatief om Strasse 13 naar Zappa te vernoemen.

Tijdens de onthulling van het nieuwe straatbord, speelden 17 groepen covers van Zappa.

Frank Zappa was een muzikant die voorturend experimenteerde en vernieuwde. Hij Hij stierf in 1993 op 52-jarige leeftijd.

Ook al werd hij door hele wereld destijds bejubeld voor zijn controversiële (soms theatrale) muziek (hij veegde in zijn teksten de vloer aan met elke kleinburgerlijke leefwereld), komt zulke eerbetuiging spijtig genoeg altijd na de dood van een artiest.

Arme Frank...
:-(

krijg je al een straat, lopen er continu fokking germans door

duitsers, niet echt een ras om erbij te halen als het over goeie muziek gaat

De Sponkmeester 30 juli 2007 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Teerke (Bericht 2819063)
Even off topic: op Youtub staat heel wat van Zappa. Weet er iemand of het mogelijk is om zulke filmpjes te downloaden en op te slaan op de harde schijf en hoe je dat dan doet?

Er zijn massa's Firefox extensies die zoiets kunnen.

Pietje 30 juli 2007 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 2819170)
Arme Frank...
:-(

krijg je al een straat, lopen er continu fokking germans door

duitsers, niet echt een ras om erbij te halen als het over goeie muziek gaat

Voor 90% heb je natuurlijk gelijk. Maar Berlijn is altijd wel een buitenbeentje geweest. Een mooi voorbeeld van Duits, en toch voortreffelijke muziek, is Nina Hagen. David Bowie vond die stad blijkbaar zo interessant dat hij er tijdens de 70-ies ging wonen, en Lou Reed heeft er zelfs een volledig album aan gewijd. 8-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be