Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juli 2007, 19:50   #1
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard Frank-Zappa-Strasse

Frank Zappa heeft straat in Berlijn

zo 29/07/07 - In de Duitse hoofdstad Berlijn is een straat genoemd naar de Amerikaanse muziekvernieuwer Frank Zappa.

Het gaat om een 300 meter lange straat in het Marzahn-district aan de oost-grens van de stad.

Het district is een typische voormalige Oost-Berlijnse wijk met hoge prefab woontorens.

Twee jaar geleden lanceerde Orwo Haus, een oefenruimte voor jonge Europese groepen, het initiatief om Strasse 13 naar Zappa te vernoemen.

Tijdens de onthulling van het nieuwe straatbord, speelden 17 groepen covers van Zappa.

Frank Zappa was een muzikant die voorturend experimenteerde en vernieuwde. Hij Hij stierf in 1993 op 52-jarige leeftijd.

Ook al werd hij door hele wereld destijds bejubeld voor zijn controversiële (soms theatrale) muziek (hij veegde in zijn teksten de vloer aan met elke kleinburgerlijke leefwereld), komt zulke eerbetuiging spijtig genoeg altijd na de dood van een artiest.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2007, 20:07   #2
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Handelsonderneming M.Breet v,o,f, Almere Jimi Hendrixstraat 63 ...[SIZE=-1]Jimi Hendrixstraat 63 1311 HW Almere Telefoon: 064 230 4260 Email ons / Email us. Op dit moment hebbenwij hebben GEEN personeel nodig http://www.koopje.nu ...[/SIZE]

Verkeersdrempel John Lennonstraat Zaandijk donderdag 2 augustus 2001 ... Het tweetal drempels op de John Lennonstraat in Rooswijk, Zaandijk zal verdubbeld ...
www.nieuwsbank.nl/inp/2001/08/02/J008.htm - Gelijkwaardige pagina's

Ambulant Pedicure Muziekwijk-Marijke Franzen - meer informatie »
Elvis Presleystraat 59, 1311 HN Almere
036 5360183

Zoek een supermarkt in Gelderland - Lent - Beatlesstraat[SIZE=-1]Zoek een supermarkt! Vind ze in Nederland - Gelderland - Lent - Beatlesstraat.
www.super-zoeker.nl/Gelderland/Lent/Beatlesstraat/ - 7k - Toegevoegde zoekresultaten - In cache - Gelijkwaardige pagina's[/SIZE]
Oud 29 juli 2007, 20:19   #4
Gogolski
Partijlid

Gogolski's schermafbeelding

Standaard

Dat hij nu juist in Duitsland een straat krijgt... Hij is ooit on duitsland eens het podium opgekomen en heeft daar 10 minuten de Hitlergroet gebracht en 'Zieg gijl' geroepen. Het publeik kon er niet mee lachen maar toen hij lng genoeg doordeed, begon iedereen mee te doen. Toen zei hij: "Er is hier na al die jaren nog niks veranderd!' en is hij het podium afgestapt...

Dat buiten beschouwing gelaten, Zappa is een verdienstelijk man en mag gerust hier en daar een straat naar hem genoemd krijgen. (Ik hou vooral van zijn vroeger werk, zestiger jaren en begin zeventig...)
Oud 29 juli 2007, 20:42   #5
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://www.plane-mad.com/pictures/lpl1.jpg
De foto is nogal groot!

Ik heb Zappa een keer van heel dichtbij gezien bij een van de VPRO's Piknikconcerten in Uddel.
Helaas zijn alle ampexbanden gewist van deze uitzendingen, wel is veel audio bewaard gebleven.
Ik heb geroeid bij Piknik met de jongens van Canned Heath, een week nadat Al Wilson overleed.
Later ging ik werken bij de muziekafdeling van de Nederlandse omroep!
Voor de VPRO heb een CD medesamengesteld met Piknik- en Campusopnames van Nederlandse groepen.
http://www.vpro.nl/winkel/product?id=26601033
Door rechtenkwesties zal het nog wel even duren eer dat dat Zappa-optreden (maar ook bv Pink Floyd en de Velvet Underground) op CD verschijnt.

Shot at 2007-07-29

Mothers of Invention, Uddel 1970
Oud 29 juli 2007, 20:42   #6
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gogolski Bekijk bericht
Dat hij nu juist in Duitsland een straat krijgt... Hij is ooit on duitsland eens het podium opgekomen en heeft daar 10 minuten de Hitlergroet gebracht en 'Zieg gijl' geroepen. Het publeik kon er niet mee lachen maar toen hij lng genoeg doordeed, begon iedereen mee te doen. Toen zei hij: "Er is hier na al die jaren nog niks veranderd!' en is hij het podium afgestapt...

Dat buiten beschouwing gelaten, Zappa is een verdienstelijk man en mag gerust hier en daar een straat naar hem genoemd krijgen. (Ik hou vooral van zijn vroeger werk, zestiger jaren en begin zeventig...)

Was ie idd op zijn sterkst (samen met zijn Mothers of Invention) Zie bijlage voor mijn favo albums uit de sixties.
Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 29 juli 2007, 20:45   #7
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
In de sixties was ie idd op zijn sterkst (samen met zijn Mothers of Invention)
Al is zijn later werk "Hot Rats", "Joe's Garage I,II,III", "Sheik Yerbouty" en "Apostrophy" uit de 70-ies ook niet te versmaden.
Oud 29 juli 2007, 21:29   #8
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Ging gaan tijd worden dat het grootste muzikale genie van de 20ste eeuw een beetje erkenning krijgt.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2007, 21:42   #9
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Ging gaan tijd worden dat het grootste muzikale genie van de 20ste eeuw een beetje erkenning krijgt.
In Vilnius - Litouwen werd zelfs een buste van hem onthuld

Oud 29 juli 2007, 21:42   #10
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

ik wil in de Tupac Shakur-straat wonen
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2007, 21:44   #11
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

In Vilnius zijn ze verdergegaan, en hebben ze een monument voor hem opgericht, dat ik meermaals heb bezocht:

de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 00:04   #13
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij was niet alleen een muzikaal genie, maar ook een briljant gitarist :

http://www.youtube.com/watch?v=Jkquo...elated&search=
Ik heb eens geluisterd, ik ben helemaal niet akkoord met je. Ik zag en hoorde daar een heel middelmatige solo spelen.

Oh, en zijn vibrato is wel het slechtste dat ik ooit gehoord heb.

Verder heb ik de indruk op mijn gehoor afgaand dat hij schijnt te denken dat alles gewoon chromatisch is en dan kloppen de noten die hij gebruikt theoretisch wel.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 09:48   #14
berre
Minister

berre's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar berre
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gogolski Bekijk bericht

zalig!
berre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 10:02   #15
Teerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ik heb eens geluisterd, ik ben helemaal niet akkoord met je. Ik zag en hoorde daar een heel middelmatige solo spelen.

Oh, en zijn vibrato is wel het slechtste dat ik ooit gehoord heb.

Verder heb ik de indruk op mijn gehoor afgaand dat hij schijnt te denken dat alles gewoon chromatisch is en dan kloppen de noten die hij gebruikt theoretisch wel.
Zappa vond zichzelf ook niet zo een geweldige gitarist, maar voor mij behoort hij toch tot de top-tien aller tijden.
Ik heb hem 2 X gezien, 1 X in Vorst en 1 X in Gent. In Gent had hij een batterij blazers bij en speelde hij o.a. de Bolero van Ravel. Prachtig, alleen jammer dat de akoestiek zo slecht was.

Laatst gewijzigd door Teerke : 30 juli 2007 om 10:03.
Teerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 10:12   #16
Teerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Even off topic: op Youtub staat heel wat van Zappa. Weet er iemand of het mogelijk is om zulke filmpjes te downloaden en op te slaan op de harde schijf en hoe je dat dan doet?
Oud 30 juli 2007, 10:16   #17
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Charles, Harry en William luisterend naar Dancin' fool

Oud 30 juli 2007, 11:16   #18
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Frank Zappa heeft straat in Berlijn

zo 29/07/07 - In de Duitse hoofdstad Berlijn is een straat genoemd naar de Amerikaanse muziekvernieuwer Frank Zappa.

Het gaat om een 300 meter lange straat in het Marzahn-district aan de oost-grens van de stad.

Het district is een typische voormalige Oost-Berlijnse wijk met hoge prefab woontorens.

Twee jaar geleden lanceerde Orwo Haus, een oefenruimte voor jonge Europese groepen, het initiatief om Strasse 13 naar Zappa te vernoemen.

Tijdens de onthulling van het nieuwe straatbord, speelden 17 groepen covers van Zappa.

Frank Zappa was een muzikant die voorturend experimenteerde en vernieuwde. Hij Hij stierf in 1993 op 52-jarige leeftijd.

Ook al werd hij door hele wereld destijds bejubeld voor zijn controversiële (soms theatrale) muziek (hij veegde in zijn teksten de vloer aan met elke kleinburgerlijke leefwereld), komt zulke eerbetuiging spijtig genoeg altijd na de dood van een artiest.
Arme Frank...

krijg je al een straat, lopen er continu fokking germans door

duitsers, niet echt een ras om erbij te halen als het over goeie muziek gaat
Oud 30 juli 2007, 11:35   #19
De Sponkmeester
Burger

De Sponkmeester's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Teerke Bekijk bericht
Even off topic: op Youtub staat heel wat van Zappa. Weet er iemand of het mogelijk is om zulke filmpjes te downloaden en op te slaan op de harde schijf en hoe je dat dan doet?
Er zijn massa's Firefox extensies die zoiets kunnen.
De Sponkmeester is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 11:39   #20
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Arme Frank...

krijg je al een straat, lopen er continu fokking germans door

duitsers, niet echt een ras om erbij te halen als het over goeie muziek gaat
Voor 90% heb je natuurlijk gelijk. Maar Berlijn is altijd wel een buitenbeentje geweest. Een mooi voorbeeld van Duits, en toch voortreffelijke muziek, is Nina Hagen. David Bowie vond die stad blijkbaar zo interessant dat hij er tijdens de 70-ies ging wonen, en Lou Reed heeft er zelfs een volledig album aan gewijd.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be