Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   voorstel tot confederalisme op IJzerbedevaart? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=93803)

ericferemans 25 augustus 2007 02:01

voorstel tot confederalisme op IJzerbedevaart?

De persmededeling die vandaag werd verstuurd door het IJzerbedevaart commité laat vermoeden dat iets dergelijks in de maak is.
Uit betrouwbare bron vernam ik dat Leterme een forse stap wil zetten.
Is dit wanhoop of ernstig te nemen, is dit van dezelfde orde als het confederalistisch voorstel van José Happart of integendeel een stap naar een ontwarren van een gordiaanse knoop?
Citaat:

PERSMEDEDELING
IJZERBEDEVAART 2007

Sinds de uitnodiging ‘Waalse vrienden, laten we scheiden', op de IJzerbedevaart van 1992, hebben de Franstaligen op elk Vlaams voorstel om in der minne noodzakelijke zaken te regelen voor een verdere staatsvorming, een volgehouden en hardnekkig ‘non’ geformuleerd.
Het IJzerbedevaartcomité wil dat Vlaanderen nu en onverwijld de volgende stap zet en zal zondag a.s. op de 80ste jubileum-IJzerbedevaart de toekomst voor een Vlaamse natie uittekenen.
Steun de Vlaamse politici die dit moeten waarmaken. Kom zondag naar de 80ste IJzerbedevaart.
Walter Baeten
Voorzitter IJzerbedevaartcomité

Ter info: 81ste IJzerbedevaart – zondag 31 augustus 2008

the outlaw torn 25 augustus 2007 02:03

mja, kzal nog zien wa dak doe ,zal waarschijnlijk nt lukken

mr mijn gedachten zijn aan de ijzer. at flanders fields ( schoon museum trouwens)

Vorenus 25 augustus 2007 02:03

Ze zijn precies wanhopig op dat Pseudo-Vlaams bedevaart.

De Volksverraders van het yzerbedevaardcomité hebben geen enkel recht om te spreken over de toekomst van Vlaanderen na hun verraad tegenover Vlaanderen en haar helden.

Plot 25 augustus 2007 07:05

Als het van die zoetwatermosselen moet komen zal het nog lang duren.

Bert Bubber 25 augustus 2007 07:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Plot (Bericht 2878061)
Als het van die zoetwatermosselen moet komen zal het nog lang duren.

Zoetwatermosselschelpen, hetzelfde als de kandidaat- 'Witten' op de laatste oorlogs/capitulatiedag !

lomeanor 25 augustus 2007 10:21

Jammer dat ik niet kan gaan zondag (ik ben trouwens ook naar de Ijzerwake geweest). Ik had graag gezien en gehoord wat ze daar allemaal zouden zeggen.

Eddy B 25 augustus 2007 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger (Bericht 2877974)

De Volksverraders van het yzerbedevaardcomité hebben geen enkel recht om te spreken over de toekomst van Vlaanderen na hun verraad tegenover Vlaanderen en haar helden.

akkoord, maar toch : aanwezigheid steunt de Vlaamse zaak... Vooral nu. Als er nog nooit zoveel bedevaarders waren, zal dat ook uitgesmeerd worden in het nieuws...

De Garde 25 augustus 2007 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 2878230)
Jammer dat ik niet kan gaan zondag (ik ben trouwens ook naar de Ijzerwake geweest). Ik had graag gezien en gehoord wat ze daar allemaal zouden zeggen.

Naar het journaal kijken. Maar ik verwacht er in alle eerlijkheid niet al te veel van. 't Is uiteindelijk nog altijd dezelfde kliek die ieder minimumprogramma vroeger weigerde te tekenen.

AVV 25 augustus 2007 12:42

Wat kan Baeten nog zeggen wat nog niet gezegd is op 19 augustus.
Niks dus!

Montalcino 25 augustus 2007 13:19

Citaat:

Ik ga het woordje "verraad" laten patenteren. Ik word rijk!

HAMC 25 augustus 2007 13:20

Citaat:

Ze zijn dan ook van plan om Belgie te redden hé. Dat wij dat allemaal maar hebben laten doen, die Belgische smeerlappen die de ijzerbedevaart veranderd hebben in een leve belgie samenkomst.

We hebben ze het zelf laten doen, eigenlijk moeten we niet klagen.

Escritor 25 augustus 2007 13:20

En in dit topic zie je het mooie voorbeeld waarom Vlaanderen binnenkort niet onafhankelijk zal worden. :-)

HAMC 25 augustus 2007 13:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Escritor (Bericht 2878596)
En in dit topic zie je het mooie voorbeeld waarom Vlaanderen binnenkort niet onafhankelijk zal worden. :-)

Allee, vertel is?

Escritor 25 augustus 2007 13:26

Wat baat een kaars en bril als de uil niet zien wil, HAMC?

Of wil je écht dat ik een boompje over doelen, middelen, machiavelli, eendracht, gemeenschapszin en dergelijke kom opzetten?

Neeneen, zoals jullie nu bezig zijn is het leuk, gezellig en plezant. Toch als je de stilstand buiten beschouwing laat.

Knuppel 25 augustus 2007 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Escritor (Bericht 2878614)
Wat baat een kaars en bril als de uil niet zien wil, HAMC?

Of wil je écht dat ik een boompje over doelen, middelen, machiavelli, eendracht, gemeenschapszin en dergelijke kom opzetten?

Neeneen, zoals jullie nu bezig zijn is het leuk, gezellig en plezant. Toch als je de stilstand buiten beschouwing laat.

Beschrijf je hier de toestand tussen Vlamingen en Walen?

Escritor 25 augustus 2007 13:33

Neen, tussen Vlamingen en 'Vlamingen'.

Knuppel 25 augustus 2007 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Escritor (Bericht 2878636)
Neen, tussen Vlamingen en 'Vlamingen'.

Vrijwillige slavernij ten overstaan van het regime is van alle tijden. Ook bij een deel van de Vlaams-nationalisten.

Niettemin past je beschrijving perfect bij wat er al een hele tijd tussen Vlamingen en Walen plaatsvindt en wat nooit eerder zo duidelijk tot uiting kwam als vandaag.

Escritor 25 augustus 2007 13:52

Ik denk dat je niet enkel niet ziene wil, maar eigenlijk vooral drome wil.

lomeanor 25 augustus 2007 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Garde (Bericht 2878499)
Naar het journaal kijken. Maar ik verwacht er in alle eerlijkheid niet al te veel van. 't Is uiteindelijk nog altijd dezelfde kliek die ieder minimumprogramma vroeger weigerde te tekenen.

Jammer genoeg is het Journaal erg selectief in zijn berichtgeving. :-(

lomeanor 25 augustus 2007 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Escritor (Bericht 2878705)
Ik denk dat je niet enkel niet ziene wil, maar eigenlijk vooral drome wil.

Jouw redenering zou misschien kloppen indien Vlaamse onafhankelijkheid enkel zou plaatsvinden dankzij de "Vlaams-Nationalisten."

Dat is echter niet zo: Vlaanderen zal onafhankelijk worden door de Vlamingen, of die nu Nationalist zijn of niet. Die "broedertwist" kan de modale Vlaming niet schelen en speelt ook geen rol in zijn overwegingen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be