![]() |
Snelheidsverlaging tot 90 km/u op E313
90 km/h op de E313 omwille van 5 zware ongevallen in 2 weken tijd.
Mark Keppens denkt de ultieme oplossing te hebben gevonden, heeft hij weet van de snelheden die gereden zijn bij die laatste ongevallen, wanneer dit steeds 150 km/h is geweest is de kans dat de weg veiliger wordt bij een beperking tot 90 km/h 0,0 (nul, nul). Citaat:
|
Nutteloos...
En goeie verkeersinfrastructuur (geen banen waar bij wat regen de baan een waterspiegel wordt) en een goeie controle op onveilig weggedrag eerder dan op snelheid, zou daar al veel doen. Wie ietwat op die baan rijdt, weet dat je daar tijdens piekmomenten geen 150 doet (in beide richtingen - het stuk Herentals - Geel is samen met Lummen vandaag al meestal goed voor amper 90 per uur). Baanidioten zijn daar een veel groter probleem (als een gek continue van rijstrook wisselen, wisselen zonder dat aan te geven, vrachtwagens afsnijden om toch maar de afrit te halen, schrik hebben om gas te geven op een oprit, Mercedes sprintertjes die overbeladen als een sportwagentje bestuurd worden). Dat ze daar eens op gaan controleren, ipv zich als een kieken zonder kop blind te staren op de snelheids-cashcow... |
Tegen 90 per uur verbruikt een auto het minste,dus .....
|
Citaat:
|
Dat was onlangs nog op het nieuws, dat vrouwmens zei letterlijk: "ik begrijp er niets van, er staan nochtans 2 (!!) borden"
Sjonge jonge, zullen ze nu nooit snappen dat hun bordjes, campagnes en hoge boetes niet werken? Pakkans mensen, pakkans... zucht |
Citaat:
|
Ik heb ja gestemd , omdat de meeste ongevallen er komen door het verschil aan snelheid tussen de voertuigen .. Persoonlijk had ik de algemene snelheid hoger gemaakt , maar dan klopt de begrenzer van sommige voertuigen niet meer ...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Bullshit, hangt enkel van je rijgedrag af, aan 90 rij ik nog in vierde (bij het optrekken toch), maar als ik 120 �* 130 rij verbruik ik minder dan in 5de 90 Nieuwe wagens, dat is wat heel dat idee overhoop gehaald heeft, vroeger had je gelijk gehad edit: dit is de info die ik van m'n boordcomputer krijg, voor alle duidelijkheid |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
... 12e of zo ...:oops: |
Citaat:
Maar 't verbruik tussen 90 en 130 is zeker niet hoger meer, zoals het vroeger was |
En beter tegen 90 op de baan dan tegen 5 per uur in de file ...8-)
|
Citaat:
|
Citaat:
Ze zouden die beter van de baan af schotten, je bent oud, neem een rolstoel! Ik beklaag het me alweer wanneer ik de volgende keer op zondag ergens heen moet :x |
Citaat:
|
Citaat:
Nogmaals , verschillende snelheden zorgen voor extra maneuvres , en daar gebeuren de meeste ongevallen door ... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:12. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be