![]() |
Paars gijzelt de automobilist-dieselrijder
Het zoveelste lijk uit de paarse kast, is het tekort in de staatskas.
Nog niet voldoende gebouwen en fabrieken (belgakom ...) verkocht voorzeker. En nu weigert de paarse oude regering iets te doen wat ze altijd al gedaan heeft en beloofd heeft: het omgekeerde klik-sisteem toepassen voor de nafte. Naar mijn inschatting heeft dat dus niets maar dan ook niets met lopende zaken te maken, vermits het oude parlement er nooit graten in gezien heeft. Men zou ook aan het nieuwe parlement de zaak kunnen voorleggen, maar daar zijn ze te koppig voor. Want ze zouden moeten toegeven dat ze de senten nodig hebben (de mr-blauwe-geld-minister) of ze kloten liever de nieuwe te komen meerderheid (de sossen-swa-belle-et-tais-toi-Vandenbosse, en zeker de PS) Waarover gaat het: zie knip en plak uit de standaard vandaag: ![]() zaterdag 20 oktober 2007 | Bron: BELGA Dieselrijder krijgt geen korting meer ![]() BRUSSEL - Bestuurders die met een dieselwagen rijden, krijgen geen korting meer aan de pomp. Het omgekeerd kliksysteem wordt sinds de verkiezingen van 10 juni niet meer toegepast. Daardoor worden prijsverhogingen niet langer gedeeltelijk ongedaan gemaakt wanneer de dieselprijs boven 1,10 euro per liter klimt, schrijft De Tijd. De maximumprijs voor diesel steeg gisteren naar een recordhoogte van 1,158 euro per liter. Daarmee is het record geëvenaard van 2 september 2005, toen de orkaan Katrina de Amerikaanse olieproductie verstoorde. De regering kan bij hoge brandstofprijzen een korting toekennen. Dat kan door toepassing van het omgekeerd cliquet- of kliksysteem. Als de prijs van brandstof boven een bepaald niveau stijgt (1,10 euro per liter voor diesel en 1,50 euro voor benzine), zorgt dat mechanisme er via een accijnsverlaging voor dat de verhoging niet volledig wordt doorgerekend. Sinds de regering in lopende zaken is, wordt het omgekeerd kliksysteem niet meer toegepast. 'Een regering in lopende zaken kan een dergelijke beslissing niet nemen', klinkt het op het kabinet van aftredend minister van Financiën Didier Reynders (MR). |
Neen, maar justitie en overheidsbeslissingen kunnen ze wel nemen met een regering in lopende zaken.
De regering is nog niet gevormd als het hen goed uitkomt, ja! :evil: |
Ze hebben teveel geld opgedaan he... elke cent is welkom nu, en elk excuus is goed...
|
diesel dan minder verdorie........
|
Mijn dieseltaksen vallen niet weg in de plaats? 8O zucht...
|
Tijd dat er wagens gelanceerd worden die rijden op het bloed van VLD of SP.a excellenties. Dat gaat populair worden...
|
Dat het in stand houden van Belgique ons bakken geld ging kosten was voorspelbaar.
En noch is het lang niet genoeg want ik merk niets van protestacties. |
Citaat:
|
Citaat:
Ook werd er ons steeds voorgelogen dat met de komst van de euro het niet duurder zou worden. Wanneer men echter een gemiddelde prijs stijging berekend van "sla 118%, boter 66%, brood 85%, savooi 97%, confituur 112%, aardappelen 1770 %, melk 183%, benzine/diesel 72%, koffie 64%, is van 2000 tot 2006 er een gemiddelde stijging van 285,2222%. Is er hier iemand waarvan zijn loon ook zoveel gestegen is? Maar we betalen toch iets minder peronenbelastingen he. |
Citaat:
Ik rijd al dertig jaar op LPG, nu met een installatie die zó streng gekeurd is dat ik binnen mag in ondergrondse garages. En dat allemaal voor grofweg 1/3 van de dieselprijs en een meerverbruik van pakweg 20%. Reken en tel: ik rij voor minder dan halve prijs... |
Citaat:
Ik heb zo een licht vermoeden dat daar andere dingen verantwoordelijk voor zijn... Waarom bijvoorbeeld moet een Belgische krant in Nederland 25% (De Standaard) meer kosten dan bij ons, en vice versa? Prijzen kunnen vergelijken was toch de idee en wisselkoersverschillen wegwerken. Als het spel niet gespeeld wordt zoals het hoort moet je niet de spelregels verantwoordelijk stellen maar wel de spelers. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Voor 2000 was het leven in Belgie goedkoper dan in Nederland of Frankrijk en kwamen die naar ons om levensmiddelen te kopen. Nu gaan wij grensbewoners naar Nederland kopen. Waarom, wel melk is er 30% goedkoper, aardappelen 25%, bloem 40%, groenten en fruit gemiddeld 35% en frisdrank 25%. Ja, zelfs voertuigen zijn daar nu zo'n 15% goedkoper. Het leven in Nederland is dus gemiddeld 30% goedkoper dan hier, dit terwijl het voor 2000 daar juist 20% duurder was dan hier. Moet je nog een beter bewijs dat de Euro er voor niets tussen zit, want als dat wel zo was, dan hadden de prijzen in Nederland moeten gestegen zijn. |
Citaat:
|
Als 't daar allemaal zo goedkoop en zo goed is, waarom komen ze dan zo graag wonen in Vlaanderen ??
|
Citaat:
|
Citaat:
Brood, melk, suiker, koffie, etc zijn dingen van elke dag. TV, computer, etc zijn dingen die je maar eens om de zoveel jaar koopt. De samenstelling van de index (VHS dus) heeft ons goed bij ons pietje, want iedereen denkt dat zijn loon aangepast zal worden aan de prijzen, maar dat is al lang niet meer waar! |
Citaat:
Veel van die taksen zijn zelfs niet gekent bij de bevolking |
Een fiets kopen zou ik zo zeggen
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:00. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be