![]() |
BUB: Geen taal-i-ban in België!
De provocerende actie van het FDF in de Linkebeekse gemeenteraad van 22 oktober ll. legt vooral het probleem van de rigiditeit van onze taalwetten bloot. Wie ligt er wakker van het feit dat er in de Linkebeekse gemeenteraad Frans wordt gesproken of dat er in de Waterloose gemeenteraad Nederlands wordt gesproken? Niemand. Zelfs niet de meest rabiate flamingant of wallingant. Voor hen is de actie van het FDF gezegend brood waarmee ze hun voorbijgestreefde ideeën nog wat in de verf kunnen zetten.
Lees verder... |
Citaat:
|
.
|
De grondwet stelt dat het gebruik van de talen vrij is. Voor de rest ontkennen we de taalwetten niet, maar ze kunnen ons inziens iets soepeler worden gemaakt. Daar zal niemand wakker van liggen. We zijn toch geen fundamentalisten of wel?
|
Citaat:
Wij komen op voor onze rechten, no matter hoe, daar al eens aan gedacht voor u zulke dwaasheden verkoopt? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De grondwet zegt namelijk dat niet het frans de officiële taal is in Vlaanderen, maar het nederlands. |
Wat een kolder...
|
Citaat:
Ik denk dar hier in wezen de kern van de zaak wordt aangehaald. Lees eens wat o.a. Kim verteld erover. http://forum.politics.be/showthread....58#post3006258 |
Vandaar dat de B.U.B. ook pleit voor een actieve politiek van tweetaligheid. Zo moeilijk is dat zelfs niet. Er is alleen een beetje politieke wil nodig.
|
Ik vind het jammer dat je het cliché bevestigt dat Belgischgezinden franskiljons zijn. Een gemiste kans.
|
Ah nee, want voor ons hoeft Brussel niet uitgebreid te worden.
|
Citaat:
|
Of verengelsen? Waarom gaan de takkertjes niet betogen aan de K.U.L. waar soms hele academiejaren alleen in het Engels worden gegeven?
Wat hoor je vandaag op de radio als er muziek op is? Juist, ja. Maar ik maak mij daar niet druk om. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
btw: Ik lig daar van wakker. (figuurlijk weliswaar) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:01. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be