Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Persmededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=132)
-   -   BUB: Geen taal-i-ban in België! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=96800)

Politics.be 23 oktober 2007 15:00

BUB: Geen taal-i-ban in België!

De provocerende actie van het FDF in de Linkebeekse gemeenteraad van 22 oktober ll. legt vooral het probleem van de rigiditeit van onze taalwetten bloot. Wie ligt er wakker van het feit dat er in de Linkebeekse gemeenteraad Frans wordt gesproken of dat er in de Waterloose gemeenteraad Nederlands wordt gesproken? Niemand. Zelfs niet de meest rabiate flamingant of wallingant. Voor hen is de actie van het FDF gezegend brood waarmee ze hun voorbijgestreefde ideeën nog wat in de verf kunnen zetten.

Lees verder...

Zwartengeel 23 oktober 2007 15:10

Citaat:

Wie ligt er wakker van het feit dat er in de Linkebeekse gemeenteraad Frans wordt gesproken of dat er in de Waterloose gemeenteraad Nederlands wordt gesproken?
We weten ook al langer dan gisteren dat de BUB geen zak geeft om de Grondwet als het haar uitkomt.

Hans1 23 oktober 2007 15:56

.

Hans1 23 oktober 2007 15:57

De grondwet stelt dat het gebruik van de talen vrij is. Voor de rest ontkennen we de taalwetten niet, maar ze kunnen ons inziens iets soepeler worden gemaakt. Daar zal niemand wakker van liggen. We zijn toch geen fundamentalisten of wel?

Schild&Vriend 23 oktober 2007 17:19

Citaat:

Wie ligt er wakker van het feit dat er in de Linkebeekse gemeenteraad Frans wordt gesproken of dat er in de Waterloose gemeenteraad Nederlands wordt gesproken? Niemand. Zelfs niet de meest rabiate flamingant of wallingant. Voor hen is de actie van het FDF gezegend brood waarmee ze hun voorbijgestreefde ideeën nog wat in de verf kunnen zetten.
Wij zijn geen rabiaten. Wij komen gewoon op voor onze rechten zoals steeds meer Vlamingen eindelijk beseffen. Als die pippo daar plots oproept om in een Vlaamse, onze btw, gemeente Frans te spreken, vindt u het dan niet normaal dat daar reactie op volgt?? 1 men weet zeer goed dat die pippo ons tegen elkaar wil opzetten, waar hij tot mijn grote vreugde in slaagt. U zit te zagen dat wij niert tegen Maingain mogen reageren, terwijl hij zelf ruzie zoekt? Dat noem ik hypocrysie & dwaasheid.
Wij komen op voor onze rechten, no matter hoe, daar al eens aan gedacht voor u zulke dwaasheden verkoopt?

DebianFox 23 oktober 2007 19:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 3017755)
De grondwet stelt dat het gebruik van de talen vrij is. Voor de rest ontkennen we de taalwetten niet, maar ze kunnen ons inziens iets soepeler worden gemaakt. Daar zal niemand wakker van liggen. We zijn toch geen fundamentalisten of wel?

Nee, de BUB is een uit de hand gelopen studentengrap die vol franskiljons zit. :lol:

Metternich 23 oktober 2007 19:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox (Bericht 3018218)
Nee, de BUB is een uit de hand gelopen studentengrap die vol franskiljons zit. :lol:

Dat zal dan wel van de club "Zuiptuweigentepletterenkotseroplos" zijn.

Knuppel 23 oktober 2007 19:22

Citaat:

BUB: Geen taal-i-ban in België!
Goed gevonden, Hans! Alleen moet het zijn 'Geen taal-i-ban nederlands in Vlaanderen' zijn.

De grondwet zegt namelijk dat niet het frans de officiële taal is in Vlaanderen, maar het nederlands.

lomeanor 23 oktober 2007 20:41

Wat een kolder...

stropkeuh 23 oktober 2007 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Politics.be (Bericht 3017612)
De provocerende actie van het FDF in de Linkebeekse gemeenteraad van 22 oktober ll. legt vooral het probleem van de rigiditeit van onze taalwetten bloot. Wie ligt er wakker van het feit dat er in de Linkebeekse gemeenteraad Frans wordt gesproken of dat er in de Waterloose gemeenteraad Nederlands wordt gesproken? Niemand. Zelfs niet de meest rabiate flamingant of wallingant. Voor hen is de actie van het FDF gezegend brood waarmee ze hun voorbijgestreefde ideeën nog wat in de verf kunnen zetten.

Lees verder...

Ik denk dar hier in wezen de kern van de zaak wordt aangehaald. Lees eens wat o.a. Kim verteld erover.
http://forum.politics.be/showthread....58#post3006258

Hans1 24 oktober 2007 12:00

Vandaar dat de B.U.B. ook pleit voor een actieve politiek van tweetaligheid. Zo moeilijk is dat zelfs niet. Er is alleen een beetje politieke wil nodig.

Montalcino 24 oktober 2007 12:35

Ik vind het jammer dat je het cliché bevestigt dat Belgischgezinden franskiljons zijn. Een gemiste kans.

Hans1 24 oktober 2007 13:36

Ah nee, want voor ons hoeft Brussel niet uitgebreid te worden.

Zwartengeel 24 oktober 2007 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 3019851)

Dat heel Vlaanderen zou verfransen is voor jou voldoende, niet?

Hans1 24 oktober 2007 14:00

Of verengelsen? Waarom gaan de takkertjes niet betogen aan de K.U.L. waar soms hele academiejaren alleen in het Engels worden gegeven?

Wat hoor je vandaag op de radio als er muziek op is? Juist, ja.

Maar ik maak mij daar niet druk om.

Pieke 24 oktober 2007 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 3019909)
Of verengelsen? Waarom gaan de takkertjes niet betogen aan de K.U.L. waar soms hele academiejaren alleen in het Engels worden gegeven?

Wat hoor je vandaag op de radio als er muziek op is? Juist, ja.

Maar ik maak mij daar niet druk om.

hele academiejaren in het engels? BS

DebianFox 24 oktober 2007 15:14

Citaat:

leugenaar!

Kazan 24 oktober 2007 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Politics.be (Bericht 3017612)

Lees verder...

Wordt er in de Waterloose gemeenteraad Frans gesproken???

btw: Ik lig daar van wakker. (figuurlijk weliswaar)

Hans1 24 oktober 2007 17:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox (Bericht 3020059)

Leg eens uit.

Jan van den Berghe 24 oktober 2007 19:37

Citaat:

Merkwaardig. U heeft vroeger op dit forum meermaals gepleit voor de uitbreiding van Brussel en de wijziging van de taalgrens.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be