Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   is het Vlaamse ras met uitsterven bedreigt? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=97120)

Juvenalis 29 oktober 2007 18:47

is het Vlaamse ras met uitsterven bedreigt?

Is het blanke (Vlaamse) ras met uitsterven bedreigt? : JA

Heel eenvoudig, het geboortecijfer daalt, ieder jaar ziet men deze dalen.
Een simpel voorbeeld: een koppel heeft één kind, om dus 2=1, men heeft hier eendaling met 50%.
Trekt het verder door 100 koppels produceren 50 kinderen enzBekijk dit dan over vier generaties (100 jaar) en je zit bijna in volgende situatie:
100=50
50=25
25=12,5
12,5=6,25
Een generatie is ongeveer 25 jaar.
Voor het ogenblik ligt het gemiddelde cijfer van de geboorten per gezin op ongeveer 1.4, alles onder 2 is een vermindering, met het cijfer 2 zit je gewoon aan de vervanging en geen vermeerdering van de bevolking.
En dan hebben we het nog niet gehad over de verhouding meisjes/jongens.
Maar hoor ik niet zeggen dat de bevolking stijgt.
De stijging van de bevolking in onze gewesten is niet het gevolg van de geboorten, maar van de immigratie.
Dus nog enkele generaties en het Vlaamse ras is verdwenen

Bhairav 29 oktober 2007 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Juvenalis (Bericht 3033646)
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Is het blanke (Vlaamse) ras met uitsterven bedreigt? : JA[/SIZE][/FONT]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman] [/FONT][/SIZE]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]En waarom? [/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Heel eenvoudig, het geboortecijfer daalt, ieder jaar ziet men deze dalen![/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Een simpel voorbeeld: een koppel heeft één kind, om dus 2=1, men heeft hier een[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]daling met 50%.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Trekt het verder door 100 koppels produceren 50 kinderen enz.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Bekijk dit dan over vier generaties (100 jaar) en je zit bijna in volgende situatie,[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]100=50[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]50=25[/SIZE][/FONT]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman] 25=12,5[/FONT][/SIZE]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]12,5=6,25[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Een generatie is ongeveer 25 jaar.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Voor het ogenblik ligt het gemiddelde cijfer van de geboorten per gezin op ongeveer[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]1.4, alles onder 2 is een vermindering, met het cijfer 2 zit je gewoon aan de vervanging en geen vermeerdering van de bevolking.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]En dan hebben we het nog niet gehad over de verhouding meisjes/jongens[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3][/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Maar hoor ik niet zeggen dat de bevolking stijgt?[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]De stijging van de bevolking in onze gewesten is niet het gevolg van de geboorten, maar van de immigratie.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3][/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Dus nog enkele generaties en het Vlaamse ras is verdwenen![/SIZE][/FONT]

Big deal.

lomeanor 29 oktober 2007 19:09

Citaat:

Heel eenvoudig, het geboortecijfer daalt, ieder jaar ziet men deze dalen.
Een simpel voorbeeld: een koppel heeft één kind, om dus 2=1, men heeft hier eendaling met 50%.
Trekt het verder door 100 koppels produceren 50 kinderen enzBekijk dit dan over vier generaties (100 jaar) en je zit bijna in volgende situatie:
100=50
50=25
25=12,5
12,5=6,25
Een generatie is ongeveer 25 jaar.
Voor het ogenblik ligt het gemiddelde cijfer van de geboorten per gezin op ongeveer 1.4, alles onder 2 is een vermindering, met het cijfer 2 zit je gewoon aan de vervanging en geen vermeerdering van de bevolking.
En dan hebben we het nog niet gehad over de verhouding meisjes/jongens.
Maar hoor ik niet zeggen dat de bevolking stijgt.
De stijging van de bevolking in onze gewesten is niet het gevolg van de geboorten, maar van de immigratie.
Dus nog enkele generaties en het Vlaamse ras is verdwenen

Nog enkele generaties indien deze trend zich onveranderd verder zet.

Ik kan niet in de toekomst kijken, u ook niet.

Rudy 29 oktober 2007 19:10

Citaat:

Wat verstaan we onder het Vlaamse ras ? Iets Arisch of zo ?

Bhairav 29 oktober 2007 19:12

Wat is dar zo erg aan dat het verdwijnt?
JULLIE gaan daar nooit last van hebben. Tegen dan zijn jullie dood of toch al behoorlijk waardeloos. Onze nakomelingen gaan daar ook geen last van hebben: voor hun is dat dan maar gewoon. Trouwens vreemde genen zijn altijd goed.

Bhairav 29 oktober 2007 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 3033730)

:lol:

lomeanor 29 oktober 2007 19:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 3033730)

Ik weet niet waarover de topic-starter het heeft, maar als ik me niet vergis heeft hij het over onze eigen genetische eigenheid, die ons verschilt van de anderen.

Dit heb ik hier vroeger reeds gepost:
Fylogeografie is de wetenschap van de genetische grenzen. Een Amerikaanse studie uit 2000 heeft aan de hand van de studie van het Y-chormosoom nagegaan hoe de verschillende genetische populaties in Europa geografisch verdeeld zijn. (zie bron)

De studie kan als volgt samengevat worden: niet zozeer taal, maar eerder geografische grenzen lijken genetische populaties van elkaar te onderscheiden. Goed nieuws voor de Belgicisten dus, of toch niet?

Er is immers één uitzondering, en dat is natuurlijk ons landje. Op het bijgevoegde kaartje zie je de grote genetische grenzen, voorgesteld door zwarte lijnen. Eén van die lijnen loopt samen met de taalgrens tussen Vlaanderen en Wallonië. Vlamingen zijn genetisch hetzelfde als Nederlanders, Walen zijn genetisch hetzelfde als Fransen. Of hoe ook de genetica de illusie van één land der belgen doorprikt.

We leven dus in een land met twee taalgroepen met gescheiden grondgebied, met eigen parlementen, met eigen genetische kenmerken, met eigen economie en cultuur. In dit land huwen minder dan 1% van de mensen over de taalgrens heen! Er trouwen meer West-Vlamingen met Limburgers dan dat er Vlaams-Brabanders met Waals-Brabanders trouwen!

Waarom dan eigenlijk nog samen blijven? De liefde is duidelijk uit het huwelijk. Laat ons toch in vrede van elkaar scheiden.

BRON:
Am J Hum Genet. December 2000; 67(6): 1526–1543.
Published online November 9, 2000. Copyright © 2000 by The American Society of Human Genetics. All rights reserved.
Y-Chromosomal Diversity in Europe Is Clinal and Influenced Primarily by Geography, Rather than by Language

(volledige tekst te vinden op http://www.pubmedcentral.gov/article...medid=11078479)

lomeanor 29 oktober 2007 19:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 3033737)
Wat is dar zo erg aan dat het verdwijnt?
JULLIE gaan daar nooit last van hebben. Tegen dan zijn jullie dood of toch al behoorlijk waardeloos. Onze nakomelingen gaan daar ook geen last van hebben: voor hun is dat dan maar gewoon. Trouwens vreemde genen zijn altijd goed.

Dat is een zwak argument.

Waarom dan de opwarming van de aarde tegengaan? Jij zal er niets meer van merken.

Waarom niet al de reserves van de aarde uitputten? Jij zal er niets meer van merken.

Waarom niet er voor ijveren dat na je dood de aarde vernietigd wordt door een kernoorlog? Jij zal er niets meer van merken.

We willen een wereld achterlaten voor onze kinderen. En het is eigen aan de mens om zich voort te planten, om zijn eigen genen te verspreiden.

lomeanor 29 oktober 2007 19:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 3033738)
:lol:

Lachen met gemakkelijke dooddoeners en het nadenken uit de weg gaan?:roll:

Bhairav 29 oktober 2007 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 3033751)

Waarom dan de opwarming van de aarde tegengaan? Jij zal er niets meer van merken.

Waarom niet al de reserves van de aarde uitputten? Jij zal er niets meer van merken.

Waarom niet er voor ijveren dat na je dood de aarde vernietigd wordt door een kernoorlog? Jij zal er niets meer van merken.

We willen een wereld achterlaten voor onze kinderen. En het is eigen aan de mens om zich voort te planten, om zijn eigen genen te verspreiden.

De Vlaamse genetica vergelijken met opwarming van de aarde en natuurlijke reserves??:lol:

Bhairav 29 oktober 2007 19:24

Citaat:

Eén van die lijnen loopt samen met de taalgrens tussen Vlaanderen en Wallonië.
Euh... Neen. Kijk eens beter? Die lijn ligt hoger...

lomeanor 29 oktober 2007 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 3033762)
De Vlaamse genetica vergelijken met opwarming van de aarde en natuurlijke reserves??:lol:

Neen, mijn goede vriend. Ik vergelijk enkel jouw opvatting die zegt "Je bent dan al lang dood, dus wat kan het je schelen."

En die kan je ook toepassen op de opwarming van de aarde of de uitputting der natuurlijke reserves. Dan ben je immers ook dood, dus wat kan je het schelen.

Ik vind die vergelijking ook belachelijk: maar dat is omdat jij met een belachelijk argument komt aanzetten. Mijn vergelijking is dan ook bedoelt om aan te tonen dat jouw argument belachelijk is.

"Je bent dan dood, dus wat kan het je schelen" is een belachelijk argument, en dat heb ik aangetoont. Meer niet.

lomeanor 29 oktober 2007 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 3033774)
Euh... Neen. Kijk eens beter? Die lijn ligt hoger...

Neen hoor. Ze ligt er op.
Misschien is dat niet zo duidelijk omdat de lijn zo dik is, maar het staat ook in het artikel beschreven.

lomeanor 29 oktober 2007 19:26

Maar even ter info: daar gaat het dus niet over. Dat is een andere draad. Plaats in die draad je reacties daarop, kwestie van het geheel wat overzichtelijk te houden.

Ik haalde dat enkel aan om aan te tonen dat er wel degelijk een genetisch verschil is tussen "Vlamingen" en "niet-Vlamingen." (Ik zet het tussen aanhalingstekens omdat ik in mijn eigenlijke definitie van het woord Vlaming het genetische niet als criterium beschouw. Ik weet echter niet hoe ik dat genetische anders moet benoemen.)

Mitgard 29 oktober 2007 19:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 3033751)

IK wil geen kinderen.
MIJ kan dat dus niks schelen.
voor MIJN part ontploft de wereld nadat ik dood ben.

egoïsme is toch de maatschappelijke norm tegenwoordig? vlaanderen is toch rechts of niet?

lomeanor 29 oktober 2007 19:27

Dit is dus die andere draad: http://forum.politics.be/showthread.php?t=50163

lomeanor 29 oktober 2007 19:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 3033787)
IK wil geen kinderen.
MIJ kan dat dus niks schelen.
voor MIJN part ontploft de wereld nadat ik dood ben.

egoïsme is toch de maatschappelijke norm tegenwoordig? vlaanderen is toch rechts of niet?

U mag een egoïst zijn, ik ben dat niet.

Voor mij is "rechts" ook niet gelijk aan egoïsme, integendeel. Voor mij is "rechts" het streven naar een staatsbestel waarin waarden en normen belangrijk zijn. Ook naastenliefde, empathie, medeleven, zorgzaamheid en verantwoordelijkheid voor anderen horen daar bij. Is dat egoïsme?

Bhairav 29 oktober 2007 19:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 3033781)
Neen hoor. Ze ligt er op.
Misschien is dat niet zo duidelijk omdat de lijn zo dik is, maar het staat ook in het artikel beschreven.

Die dikke lijn? Dan mag die toch eens herdrukt worden.

lomeanor 29 oktober 2007 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 3033813)
Die dikke lijn? Dan mag die toch eens herdrukt worden.

Het is een studie die gemaakt is met de bedoeling de genetische verschillen in europa te analyseren. De tekening is dus op Europese schaal gemaakt.

Juvenalis 29 oktober 2007 19:38

Het bovenstaande heb ik alleen geschreven om de stelling van:

Vlaanderen onafhankelijk en alle vreemden buiten als onzinnig te betitelen.

Wat voor nut zou het hebben om Vlaanderen onafhankelijk te laten worden en geen vreemdelingen (zoals men hier op dit forum altijd beweerd) toe te laten.

Als we dan met uitsterven worden gedoemd!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be