![]() |
afzien van 'het België van hun dromen',
Citaat:
Dit is een zuivere aanval en oproep tot verder onderdrukken en uitbuiten van de Vlamingen door de Walen. Het doet mijn terug denken aan een tekst die ik ooit op een gebouw heb zien staan, en mijn vraag is nu eigenlijk aan onze waalse vrienden gericht; wanneer is het genoeg voor we krijgen waar we recht op hebben? |
|
Ik denk dat het juist de Franstaligen zijn die afscheid moeten nemen van het België van HUN dromen.
|
--
|
Citaat:
De stemming heeft het Belgisch koloniaal project, waarbij de Franstalige minderheid voor eeuwig de lakens zou uitdelen uitsluitend omdat ze Frans spreekt, vernietigd. Nu ze dit begrepen hebben, kunnen we verder praten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Er is eerder sprake van grenzen van de democratie. De een kan (en mag) zijn wil niet eenzijdig opleggen aan de ander, maar tegelijkertijd kunnen en mogen de wensen van een meerderheid niet geheel genegeerd worden. Die opmerking van Reynders kan met andere woorden net zo goed gelden voor Wallonie. Ook Wallonie zal het Belgie van hun dromen moeten laten varen. Dit komt erop neer dat er iets zal moeten komen waar beide gebieden mee moeten kunnen leven, maar wat voor geen van tweeen geheel zal voldoen aan het ideale beeld.
|
Citaat:
|
Citaat:
De RTBF heeft geflirt met de onafhankelijkheid door hun reportage, en zal zichzelve ooit nog vervoeken om eigenlijk zelf zulk een voorzet gegeven te hebben. Woensdag hebben we die voorzet erin gestampt. DAT moet pijn doen, ik zie op rtbf geen lachende gezichten, alsof ze bij elk woord over de politiek, ze beseffen hoe zwaar hun schuld in deze wel is. Hoewel nog niet volledig gerustgesteld, zien we hier alleen maar lachende gezichten, uitgezonderd dan de groene lachjes van de Belgicistjes die denken dat ze de realiteit kunnen veranderen door die te ontkennen. En de leeuuw heeft niet eens gebruld, alleen maar even zijn poot opgehoffen! ;) |
Citaat:
|
Citaat:
Net zo heeft de Vlaamse democratische meerderheid nu eenmaal haar wil eenzijdig opgelegd aan de Franstalige minderheid. Het is het wezen van de democratie. De argument pro-Belgica worden steeds absurder. En ondemocratischer. |
Citaat:
|
Citaat:
Get real man!;-) |
Citaat:
|
Citaat:
De PS die is uit haar nek aan het roepen ja: front francophone", reconstitué au lendemain du vote de mercredi. "Le PS, juge-t-il, est une pure machine de pouvoir qui supporte mal d'avoir été reléguée dans l'opposition et ne défend d'autres intérêts que les siens http://www.lemonde.fr/web/article/0,...-976860,0.html Maar voor de rest blijven ze op hun twee poten staan. Ze zijn helemaal niet bang waarom zouden ze... Ze gaan er gewoon een zo groot mogelijke case van maken en daarin zijn de flaminganten goed aan het helpen. Bij het onderhandelen van de splitsing (BHV wel te verstaan want je dacht toch niet dat we daar het laatste van gehoord hebben :lol: ) zullen ze dan ook een zo groot mogelijke pasmunt vragen. Dus in het kort: wat minder naïef zijn he... |
Citaat:
|
Citaat:
Het is de naïeveling die hier de realisten naïeviteit verwijt. |
Citaat:
Geen gescheld zo moet je het niet opnemen... Indien je dat wel doet en ik mijn excuses moet poneren dien jij uw excuses ook te schrijven aan dhr adam smith, niet? |
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:19. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be