Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   CD&V N-VA (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=56)
-   -   Vlaams Kartel! CD&V of N-VA? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=9797)

Fribre 24 februari 2004 16:04

Voor welke van deze twee partijen zal je (voorkeur)stemmen?

SB1234 24 februari 2004 16:18

Ik zal allicht op politici van beide 'delen' van het kartel stemmen.

Johan Sauwens, Frieda Brepoels, Marianne Thyssen, J-L Dehaene (vooral om Verhofstadt te jennen eigenlijk...), en nog wat mensen ga ik aanduiden.

Eerst wachten tot de lijsten volledig zijn om m'n keuze compleet te maken :wink:

C uit W 24 februari 2004 16:30

Ik zal waarschijnlijk op alle n-va'ers op de lijst in West-Vlaanderen stemmen, en misschien op Yves Leterme, als blijk van waardering.

Vlaamse Leeuw 24 februari 2004 18:56

Als lid van de N-VA ga k stemmen op N-VA'ers en liefst op mensen die ik ken. Voor Vlaanderen zal dit waarschijnlijk nog wel gaan, maar voor Europa natuurlijk niet.

Thomas Hx 24 februari 2004 19:02

Moest ik kunnen stemmen ik zou stemmen voor Jos De Meyer, Helga Stevens, Joke Schauvliege en zuster Monica. Voor Europa op frieda, jean luc en ivo.

Distel 24 februari 2004 19:22

Ik heb nog even getwijfeld om op de N-VA te stemmen (wat ik vorig jaar gedaan heb). Maar hoe langer hoe meer vrees ik dat dat op een verloren stem zou neerkomen.

Ik verwacht eerlijk gezegd weinig van het Kartel...

Vlaamse Leeuw 24 februari 2004 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Ik heb nog even getwijfeld om op de N-VA te stemmen (wat ik vorig jaar gedaan heb). Maar hoe langer hoe meer vrees ik dat dat op een verloren stem zou neerkomen.

Ik als N-VA'er blijf kritisch blijven, maar wil het Kartel wel een kans geven.

ACV 24 februari 2004 19:35

Ik blijf mijn partner trouw! :wink:

Beide zou ook kunnen.
N-Va heeft ook goede kandidaten die net zo goed een stem verdienen.

Groot Bakkes 24 februari 2004 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel

Ik als N-VA'er blijf kritisch blijven, maar wil het Kartel wel een kans geven.

Zo denk ik er ook over, Vlaamse Leeuw. Ik vind dat paars ons hiertoe dwingt, en dat het partijbestuur dus geen schuld treft. Zonder de kiesdrempel hadden ze dit nooit gedaan. Tis trouwens ook een beetje de schuld van het Blok, door A. onthouding bij de stemming van de kiesdrempel en B. door constant tegen de mensen te zeggen dat N-VA een verloren stem was door die drempel hebben ze de mensen schrik aangejaagt om voor ons te stemmen.

Daarom, leve het kartel, maar volgende keer terug alleen. :wink:

Yort 29 februari 2004 19:29

Ik zal voor de N-VA'ers stemmen. Ik blijf N-VA'er, ik ben geen CD&V'er.

vrijevlaming 4 maart 2004 08:19

ik zal voor iedere n-va'er op de lijst in west-vlaanderen stemmen, en misschien nog een of twee cd&v'ers.

zorroaster 8 maart 2004 01:25

Ik zal eveneens voor de N-VA'ers stemmen op de Antwerpse lijst (zeker voor De Wever en Van Dyck) en misschien ook op Vanden Brande, als waardering voor zijn strijd voor het Vlaamse karakter binnen de CD&V.

stijnVL 10 maart 2004 22:38

Afgezien van het feit dat ik nog helemaal niet zo oud ben, heb ik de laatste 15 jaar heel bewust de CVP en later de CD&V verweten dat ze er een potje van maakten, niet Vlaams genoeg handelden, enzovoort.
Ik heb het niet begrepen op de tjeven, kattekoppen, kalloten of hoe moet je hen noemen, maar ik kan als overtuigde Vlaams nationalist niet anders dan op de N-VA kandidaten stemmen in het Vlaams Kartel.
Er is geen alternatief!

Bovendien wil ik niets liever dan na 13 juni afrekenen met de plots Vlaams geworden christen-democraten óf hen feleciteren met hun keuze voor meer Vlaamse bevoegdheden.
Afwachten wat ervan wordt...

Tantist 19 maart 2004 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ACV

Dat zal hij/zij graag horen :wink:

ACV 19 maart 2004 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ACV

Dat zal hij/zij graag horen :wink:

:lol: :lol:

Zij ook! :wink:

Jasper 20 maart 2004 19:08

Ik ben partijloos, maar heb sedert 1960 voor de Volksunie gemiliteerd.
Na het debâcle van de VU heb ik besloten nooit nog aan partijpolitiek te doen.

Maar mijn hart ligt nog wel bij de democratische vlaamsnationalisten.

Ik ga, zoals ik dat altijd gedaan heb, stemmen voor de strijdplaatsen
Voor Vlaams parlement zal dat Kris Van Dijck zijn; voor Europa wil ik eerst de lijsten nog eens bekijken.

Hendrik GORIS 21 maart 2004 02:03

Eerst zien na de verkiezingen wat de partijen doen voor Vlaanderen. Afhankelijk daarvan beslissen hoe we verdergaan. In ieder geval kan de N-VA een onafhankelijke partij blijven, ook als zusterpartij(tje) van de CD&V.

Vroeger zo op de CVP gekapt en nu. Ik heb hierboven toch maar gestemd dat ik ook voor CD&Vers zal stemmen, maar dat zullen wel enkel de Vlaamsgezinden zijn. Spijtig dat ik in Oost-Vlaanderen niet op Van Den Brande kan stemmen? Die mens is vroeger al genoeg gepest door de belgicisten in de CVP.

Mvg,
h

Hendrik GORIS 21 maart 2004 02:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper
Ik ben partijloos, maar heb sedert 1960 voor de Volksunie gemiliteerd.
Na het debâcle van de VU heb ik besloten nooit nog aan partijpolitiek te doen.

Maar mijn hart ligt nog wel bij de democratische vlaamsnationalisten.

Ik ga, zoals ik dat altijd gedaan heb, stemmen voor de strijdplaatsen
Voor Vlaams parlement zal dat Kris Van Dijck zijn; voor Europa wil ik eerst de lijsten nog eens bekijken.

Op 10 staat Flor Van Noppen. Flor is trouwens een bijkomende N-VAer, bovenop de 3 eerder afgesproken plaatsen. De CD&V gaf dus meer dan afgesproken.

Mvg,
h

guido 007 24 maart 2004 20:04

Ik stem altijd op mensen. Ik zal zeker voor de N-VAers stemmen. Ook stemmen op enkele CD&Vers zie ik wel zitten.

En nee, een stem voor het kartel is geen verloren stem, het is een stem voor Vlaanderen, een stem voor meer Vlaanderen.

Raf° 27 maart 2004 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007
Ik stem altijd op mensen. Ik zal zeker voor de N-VAers stemmen. Ook stemmen op enkele CD&Vers zie ik wel zitten.

En nee, een stem voor het kartel is geen verloren stem, het is een stem voor Vlaanderen, een stem voor meer Vlaanderen.

Aha..Ik vind je hier ook terug
Ik stem in hart en nieren..CD&V

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be