![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
CD&V N-VA Enkel sympathisanten van CD&V en N-VA, die bovendien lid zijn van de gebruikersgroep 'CD&V N-VA' kunnen in dit onderdeel reageren. Je kan jezelf als groepslid voordragen via je control panel. |
Bekijk resultaten enquête: Voorkeurstem(men) voor wie? | |||
Nieuw-Vlaamse Alliantie |
![]() ![]() ![]() |
24 | 60,00% |
Christen Democraten & Vlaams |
![]() ![]() ![]() |
3 | 7,50% |
Beiden. |
![]() ![]() ![]() |
9 | 22,50% |
Ik twijfel nog. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,50% |
Voor geen van de twee, wat doe ik hier? |
![]() ![]() ![]() |
3 | 7,50% |
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Voor welke van deze twee partijen zal je (voorkeur)stemmen?
|
![]() |
![]() |
#2 |
Schepen
|
![]() Ik zal allicht op politici van beide 'delen' van het kartel stemmen.
Johan Sauwens, Frieda Brepoels, Marianne Thyssen, J-L Dehaene (vooral om Verhofstadt te jennen eigenlijk...), en nog wat mensen ga ik aanduiden. Eerst wachten tot de lijsten volledig zijn om m'n keuze compleet te maken ![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik zal waarschijnlijk op alle n-va'ers op de lijst in West-Vlaanderen stemmen, en misschien op Yves Leterme, als blijk van waardering.
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Als lid van de N-VA ga k stemmen op N-VA'ers en liefst op mensen die ik ken. Voor Vlaanderen zal dit waarschijnlijk nog wel gaan, maar voor Europa natuurlijk niet.
#5 |
Minister-President
|
![]() Moest ik kunnen stemmen ik zou stemmen voor Jos De Meyer, Helga Stevens, Joke Schauvliege en zuster Monica. Voor Europa op frieda, jean luc en ivo.
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb nog even getwijfeld om op de N-VA te stemmen (wat ik vorig jaar gedaan heb). Maar hoe langer hoe meer vrees ik dat dat op een verloren stem zou neerkomen.
Ik verwacht eerlijk gezegd weinig van het Kartel...
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Ik blijf mijn partner trouw!
![]() Beide zou ook kunnen. N-Va heeft ook goede kandidaten die net zo goed een stem verdienen. |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Daarom, leve het kartel, maar volgende keer terug alleen. ![]() |
||
![]() |
![]() |
#10 |
Burger
|
![]() Ik zal voor de N-VA'ers stemmen. Ik blijf N-VA'er, ik ben geen CD&V'er.
#11 |
Banneling
|
![]() ik zal voor iedere n-va'er op de lijst in west-vlaanderen stemmen, en misschien nog een of twee cd&v'ers.
|
![]() |
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Ik zal eveneens voor de N-VA'ers stemmen op de Antwerpse lijst (zeker voor De Wever en Van Dyck) en misschien ook op Vanden Brande, als waardering voor zijn strijd voor het Vlaamse karakter binnen de CD&V.
|
![]() |
![]() |
#13 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Afgezien van het feit dat ik nog helemaal niet zo oud ben, heb ik de laatste 15 jaar heel bewust de CVP en later de CD&V verweten dat ze er een potje van maakten, niet Vlaams genoeg handelden, enzovoort.
Ik heb het niet begrepen op de tjeven, kattekoppen, kalloten of hoe moet je hen noemen, maar ik kan als overtuigde Vlaams nationalist niet anders dan op de N-VA kandidaten stemmen in het Vlaams Kartel. Er is geen alternatief! Bovendien wil ik niets liever dan na 13 juni afrekenen met de plots Vlaams geworden christen-democraten óf hen feleciteren met hun keuze voor meer Vlaamse bevoegdheden. Afwachten wat ervan wordt... |
![]() |
![]() |
#14 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#15 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Zij ook! ![]() |
||
![]() |
![]() |
#16 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik ben partijloos, maar heb sedert 1960 voor de Volksunie gemiliteerd.
Na het debâcle van de VU heb ik besloten nooit nog aan partijpolitiek te doen. Maar mijn hart ligt nog wel bij de democratische vlaamsnationalisten. Ik ga, zoals ik dat altijd gedaan heb, stemmen voor de strijdplaatsen Voor Vlaams parlement zal dat Kris Van Dijck zijn; voor Europa wil ik eerst de lijsten nog eens bekijken. |
![]() |
![]() |
#17 |
Burger
|
![]() Eerst zien na de verkiezingen wat de partijen doen voor Vlaanderen. Afhankelijk daarvan beslissen hoe we verdergaan. In ieder geval kan de N-VA een onafhankelijke partij blijven, ook als zusterpartij(tje) van de CD&V.
Vroeger zo op de CVP gekapt en nu. Ik heb hierboven toch maar gestemd dat ik ook voor CD&Vers zal stemmen, maar dat zullen wel enkel de Vlaamsgezinden zijn. Spijtig dat ik in Oost-Vlaanderen niet op Van Den Brande kan stemmen? Die mens is vroeger al genoeg gepest door de belgicisten in de CVP. Mvg, h
#18 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Mvg, h
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik stem altijd op mensen. Ik zal zeker voor de N-VAers stemmen. Ook stemmen op enkele CD&Vers zie ik wel zitten.
En nee, een stem voor het kartel is geen verloren stem, het is een stem voor Vlaanderen, een stem voor meer Vlaanderen.
#20 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik stem in hart en nieren..CD&V |
|
![]() |