Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2007 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=178)
-   -   De koning heeft beslist : Verhofstadt moet een interimregering vormen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=99186)

sjarel 10 december 2007 14:58

De koning heeft beslist : Verhofstadt moet een interimregering vormen

http://demorgen.be/dm/nl/1341/Format...e-vormen.dhtml

Citaat:

Koning Albert II heeft uittredend premier Guy Verhofstadt belast met het informeren over het snel op de been brengen van een interimregering die de dringende zaken aanpakt.

HAMC 10 december 2007 15:00

Dat is pas gemakkelijk, de mensen moeten dus niet meer gaan stemmen.

Aeternitas 10 december 2007 15:12

Alles gaat weer eens geweldig.

Patje48 10 december 2007 15:14

En de aanfluiting van de democratie gaat maar verder...........

liberalist_NL 10 december 2007 15:15

:-D
Het lijkt Irak wel.

Bometal 10 december 2007 15:19

En ondertussen blijven de scheurtjes groeien ...

The plot thickens ...

Patience young padawan, patience ... :p

Anna List 10 december 2007 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3137229)
Dat is pas gemakkelijk, de mensen moeten dus niet meer gaan stemmen.

dat geeft een hele besparing, en t is bovendien gedaan met creëren van valse verwachtingen.

moesten de zwarten in de kolonies gaan stemmen ? nee toch !? natuurlijk creëer je zelf verwachtingen als je die mensen laat stemmen.
stemrecht voor Nederlandstaligen was sowieso een vergissing.

is het nu dat Albert 'niet in de mogelijkheid te regeren' kan verklaard worden wegens complete seniliteit; of is het zijn van Yperseelse Strohalm die t kompleet kwijt is !?!

Travis66 10 december 2007 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patje48 (Bericht 3137261)

Wat moeten ze dan doen? De boel de boel laten ofzo? Wachten tot we allemaal failliet zijn?

Elke keer als dit land in een crisis terecht komt dan ben ik blij dat er iemand wat aan probeert te doen. Het gaat toch ook over mijn centen.
En dan heb je van die mensen zoals er hier op het forum massa's zitten die reclameren en niet blij zijn dat er iemand ingrijpt.
Die zitten zo hard te dromen "als er geen andere oplossing meer is, dan moeten we wel splitsen." Als er dan toch nog iets wordt gevonden dat de boel kan redden, dan is dat ondemocratisch. Hetgeen ze eigelijk bedoelen is "godverdomme, we krijgen de boel niet gesaboteerd."
Een beetje zoals de voetbalsupporters een goal willen laten afkeuren omdat "de keeper te vroeg bewoog". Zielig.

De scheidsrechter zal wel bepalen of de goal onreglementair was. De supporters veranderen daar niks aan. Het enige dat ze doen is hun ploeg op kosten jagen als ze teveel ambras maken.

Anna List 10 december 2007 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 (Bericht 3137285)
Wat moeten ze dan doen? De boel de boel laten ofzo? Wachten tot we allemaal failliet zijn?

Elke keer als dit land in een crisis terecht komt dan ben ik blij dat er iemand wat aan probeert te doen. Het gaat toch ook over mijn centen.
En dan heb je van die mensen zoals er hier op het forum massa's zitten die reclameren en niet blij zijn dat er iemand ingrijpt.
Die zitten zo hard te dromen "als er geen andere oplossing meer is, dan moeten we wel splitsen." Als er dan toch nog iets wordt gevonden dat de boel kan redden, dan is dat ondemocratisch. Hetgeen ze eigelijk bedoelen is "godverdomme, we krijgen de boel niet gesaboteerd."
Een beetje zoals de voetbalsupporters een goal willen laten afkeuren omdat "de keeper te vroeg bewoog". Zielig.

De scheidsrechter zal wel bepalen of de goal onreglementair was. De supporters veranderen daar niks aan. Het enige dat ze doen is hun ploeg op kosten jagen als ze teveel ambras maken.

wie gaat er failliet ? (en wat zou gelijk welke regering daaraan kunnen doen, tenzij de staat grondig herstruktureren zodat de totaal verschillende economische problemen van de regio's ook totaal verschillend zullen kunnen aangepakt worden?!)

we hebben 5 draaiende regeringen op de 6

feit dat de lopende regering met 'voorlopige twaalfden' eneen voorzichtige begroting moet werken zal een besparing blijken

verten 10 december 2007 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patje

Die interimregering moet wel het vertrouwen krijgen van een meerderheid van het parlement... dus op dat vlak zie ik geen enkel probleem.

Tavek 10 december 2007 15:39

De Koning benoemt en ontslaat ministers.

Het parlement moet wel nog zijn vertrouwen geven, anders geen regering. En voor die lui hebben we toch allemaal gekozen ?

Anna List 10 december 2007 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 3137308)
De Koning benoemt en ontslaat ministers.

Het parlement moet wel nog zijn vertrouwen geven, anders geen regering. En voor die lui hebben we toch allemaal gekozen ?

als die regering in Vlaanderen geen meerderheid heeft, verwacht ik van mijn vertegenwoordiger dat hij/zij het respect voor de democratie laat primeren en uiteraard geen vertrouwen geeft. waar zijn we anders voor gaan kiezen ?!

Anna List 10 december 2007 15:42

en als de Koning denkt met een minderheidsregering af te kunnen komen, moet mss zijn instituut ook eens aan een vertrouwensstemming onderworpen worden.

Tavek 10 december 2007 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 3137310)
als die regering in Vlaanderen geen meerderheid heeft, verwacht ik van mijn vertegenwoordiger dat hij/zij het respect voor de democratie laat primeren en uiteraard geen vertrouwen geeft. waar zijn we anders voor gaan kiezen ?!

Natuurlijk, ik ben 100 % akkoord me je op dit gebied.

Philips Inc. 10 december 2007 16:11

Is dit wel grondwettelijk? Moet elke regering niet gesteund worden door een meerderheid in kamer en senaat?

Garry 10 december 2007 16:20

DDe koning heeft niets te beslissen. Het volk beslist. En als het volk beslist dat de koning moet opkrassen mag hij postzegeltjes gaan verzamelen.

't Zal dus van het volk afhangen hoe hun reactie zal zijn tegen wat de koning ons tracht op te dringen.

Garry 10 december 2007 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 3137310)

Volle 100 % mee akkoord.

Kazan 10 december 2007 16:30

Een interimregering? Daar heb ik nu nog nooit van gehoord.
Is dit iets tussen lopende zaken en een noodregering? Of wat moet ik me hierbij voorstellen?

HAMC 10 december 2007 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kazan (Bericht 3137446)
Een interimregering? Daar heb ik nu nog nooit van gehoord.
Is dit iets tussen lopende zaken en een noodregering? Of wat moet ik me hierbij voorstellen?

De publieke opinie was tegen een noodregering, dan noemen we het maar een interimregering. U denk toch niet dat het volk hier baas is?

circe 10 december 2007 16:40

Een in-te-rim? voor hoelang?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be