Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
Ik was recent in Roemenie en Bulgarije. Op papier voldoen die landen daar waarschijnlijk aan maar, als ze al in de realiteit nageleefd worden, werd de lokale man in de straat er niet beter van. Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat die landen er om geopolitieke redenen bijgenomen werden, net als daarvoor Griekenland. En wat Oekraine betreft (moesten ze er ooit bijkomen) geldt dat nog veel meer.
|
EU is ook bvb
- standaar metrisch stelsel
- een standaarstekker voor GSM
- een GSM standaard G4, G5 etc
- een standaard voor elektriciteit stekkers
- een standaard voor auto's emissie
- een standaard voor btw en handel van goederen
- een standaard voor emissie van bedrijven
- een standaard voor milieu normen
etc
dat is dus niet dat iedereen zijn oude installaties niet kan gebruiken, maar bij een vernieuwing plooi je naar de nieuwe standaard omdat het de standaard is
nu is het zo dat veel standaarden op die manier een soort wereldstandaarden worden omdat EU ze gebruikt... Dus zonder te beseffen koop je een europese auto die toevallig aan de normen voldoet van EU, tenzij dat er idd soms normen niet gehaald worden omdat fabrikanten bewust ontwerpen vereenvoudigen voor bvb export naar RU,v bzonder katalysator omdat het niet moet en het component kost duur...
een voorbeeld is: EU heeft de stekker voor EV elektrische auto's gestandaardiseerd... en zelfs VS profiteert daarvan mee