Los bericht bekijken
Oud 14 juli 2023, 08:24   #42934
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Is niet meer een probleem dan de verering van Churchill, etc. bij ons.
Overigens Mao heeft de fundamenten gelegd van het huidige China, die verering vind ik dus grotendeels terecht.
Dat is dan een bijkomend verschil tussen u en ik.

Vertrekkende vanuit mijn eigen ervaringen en overpeinzingen, ben ik tot de vaststelling gekomen dat op z'n minst wat mijzelf betreft de activiteit van het 'vereren' op zich nogal 'problematisch' is.

Dat mensen zich hun eigen dode voorouders willen 'herinneren' kan ik - alleszins voor zover die voorouders inderdaad gedenkwaardige wezens waren/zijn - heel goed begrijpen.

Als mensen iemand/iets beginnen te 'vereren' die/dat ze amper of helemaal niet persoonlijk gekend hebben en er wellicht ook niets aan gehad, wordt er hoogstwaarschijnlijk een loopje genomen met de werkelijkheid en verlaten ze dus het pad van de wetenschappelijkheid.

Dat is een stap die ik zelf niet kan/wil zetten, en ik waardeer het dan ook oprecht als/wanneer anderen er niet eens aan denken mij daar toe te dwingen.

Het komt trouwens mijn geestelijk en lichamelijk welzijn zéér ten goede dat ik ALLE aspecten/facetten van mijn 'karakter'/'persoonlijkheid' ernstig neem; de spotvogel net zo goed als de boekenwurm, het dansmarieke, de flierefluiter, de ondermijner en de plantrekker.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden