Citaat:
|
Bijna 4 op de 10 Belgen nemen hun fiets of de step om minstens een deel van het traject naar het werk af te leggen. Nog nooit waren er dat zoveel. Dat blijkt uit de jaarlijkse mobiliteitsbarometer van hr-dienstenbedrijf Acerta. De auto verliest dan weer wat terrein, al gebeurde bijna 78 procent van de woon-werkverplaatsingen vorig jaar nog met de wagen. Maar ook daar is de vergroening ingezet. Bron Vrt
|
Wiskunde is mijn sterkste kant niet maar er lijkt me toch wat scheef te zitten in bovenstaande. Blijkbaar doen nogal wat mensen een deel van het traject met de auto en een ander deel met de fiets of step ? Dat is nou volgens mij de combinatie die je het minst ziet behalve misschien voor zij die doen alsof ze met de fiets komen en achter de hoek parkeren om een hogere woon-werkvergoeding te krijgen maar zelfs die zijn niet met zoveel dat 78% met de auto komt en 40% met de fiets of step.
Volgens mij moet volgende zin ook anders gelezen worden: 'Bijna 4 op de 10 Belgen nemen hun fiets of de step om minstens een deel van het traject naar het werk af te leggen.' moet zijn 'Bijna 4 op de 10 Belgen nemen zogezegd hun fiets of de step om voor minstens een deel van het traject naar het werk een hogere vergoeding te incasseren'.
Ik woon in de stad waar de fietsbereidheid stukken groter zou zijn dan buiten de stad maar ik merk daar eerlijk gezegd geen zak van. Hoewel er pakken meer fietsers zijn dan toen ik hier vijftien jaar geleden kwam wonen - hoe zalig was fietsen toen, dat kon je met je ogen dicht -, zie, ruik en hoor je nog steeds massa's meer auto's.