Another day, another TLDR. Maar goed, ik doe nog even mee, for now...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
Voltian
|
Tom
Citaat:
"Niet klopt" zeg je. En wie zegt er dat de versie van Katchanovski niet klopt, en die van propaganda tool NYT wel?
|
Ja, ik zeg dat. Ze starten allebei van dezelfde onderliggende info. Wat Katchanovski concludeert is niet in overeenstemming met het videomateriaal. Zie eerdere reactie.
Een beetje zoals jij zegt dat in de BBC docu zou beweerd worden dat betogers eerst schoten. Maar dat wordt helemaal niet gezegd in die docu. Ja dat is nogal simpel he….
Citaat:
Het is de interpretatie van die beelden die van belang is.
|
Juist, niet de info zelf, maar de interpretatie. Daar heb je gelijk in. Je moet de logische gevolgtrekking beoordelen.
Citaat:
Niet enkel dat maar ook WELKE beelden gebruikt worden, de selectie, naargelang deze al dan niet in het kraam passen.
|
Dat ook ja. Des te meer eigenaardig dat Katchanovski uiteindelijk hetzelfde onderliggende videomateriaal gebruikt als NYT. Waarom zou dat zijn?....
Citaat:
En ben jij op onderzoek uitgegaan? Heb je net als Katchanovski gedurende 2 jaar niets anders gedaan dan die beelden geanalyseerd en met getuigen gepraat?
|
I’ve done my research. Dat hoeft geen 2j te duren. Dat research houdt in dat je de these van verschillende onderzoekers tegen het licht houdt, zoekt naar fouten/zwakke plekken om zo een beeld te vormen. Die van Katchanovski vallen snel als los zand uit elkaar, wat meteen ook de vraag doet rijzen wat-ie dan wel niet heeft gedaan in die 2j als je zo snel gaten vindt in zijn theorie. Enig idee hoe dat zou komen?....
Citaat:
Toch wel ik heb de video bekeken en er vroeger ook al diepgaand op ingegaan. Als ik tijd heb ga ik er ook eens een studie aan wijden. Maar ik heb niet, zoals Katchanovski, er 2 jaar van m'n leven aan gewijd. NYT is een propaganda instrument met als bedoeling de elite van de "Democratische Partij" te promoten.
|
Ge zegt hier 3 dingen tegenlijk:
1. “ja ik heb die grondig bekeken”
2. “Ik heb geen tijd om die grondig te bekijken”
3. “Het is NYT, die zijn niet te betrouwen”.
Alles is goed om toch maar niet in de feiten te moeten duiken he….
Citaat:
Het gaat hier niet over informatie, maar over INTERPRETATIE van informatie.
|
Correct. Niet onbelangrijke nuance en terechte correctie.
Citaat:
Daar zeg je wat... dus ook de New York Times en het Oekräïense regime? Of enkel opletten voor pro-Russen?
|
Voor iedereen natuurlijk, tiens.
Citaat:
Ik heb daar geen tijd voor, om 2 jaar van m'n leven te wijden aan zo'n onderzoek. Dus baseer ik me op de studies die beschikbaar zijn. En dan kom je automatisch uit bij Russische propaganda, Westerse/regime propaganda EN Katchanovski.
Dat is ook het enige dat je als buitenstaander kunt doen. Wij hebben geen tijd, niet de middelen om deze zaken grondig te onderzoeken.
|
Alles is goed om toch maar niet in de feiten te moeten duiken he….
Ook grappig hoe je Katchanovski NAAST Russische en Westerse propaganda zet. Alsof Katchanovski geen Russische propaganda zou kunnen zijn?
Ge legt er u met deze houding ook ij neer dat het enkel een narrative vs. narrative discussie is en dat het onmogelijk zou zijn om tot iets te komen obv feiten. Met dat uitgangspunt ben je inderdaad veroordeeld om speelbal te zijn van propaganda. Ik denk dat er een andere manier is.
Citaat:
Als ik met RT, etc. afkom dan is dat de reactie die ik krijg, of ontken je dat?
|
Nope. Ik lees dan wat er staat en probeer andere bronnen te vinden die bevestigen/ontkennen. Zoals ik al vele keren heb gezegd, ge neemt veel te snel vrede met “die bron is biased” alsof het onmogelijk is geworden om zelf dingen te verifieren. Sure, het is niet makkelijk, maar je kan best veel zelf verifieren… als je een beetje moeite wilt doen.
Citaat:
Dat heb ik gedaan. Bovendien ken ik de omgeving van Maidan heel goed, heb zelf nog in hotel Oekraïne geslapen heel lang geleden. En ik denk dat ik meer in Oekraïne geweest ben dan de grote meerderheid hier. Bovendien, door mijn kennis van de Russische taal, heb ik toegang tot bronnen die de gemiddelde hier niet kan raadplegen.
|
Opnieuw het argument dat persoonlijke ervaringen op 1 of andere manier u helpen om een goed beeld te vormen van een gebeurtenis waar je niet bij was. Dat is onnozel he Tom. Het enige wat je hier tracht te doen is jezelf wat meer gezag te geven “want ik ben er geweest en jij niet”, maar dat heeft dus geen enkele meerwaarde. Dit is iets wat ge vaak doet; gezag voor uzelf of voor een bron inroepen om een claim meer waarde te geven. Je gaat echt maar zelden in op de informatie/interpretatie van informatie die die bron aanreikt. Alleen maar de conclusie. Dat is [1] gemakzuchtig en [2] maakt je kwetsbaar voor confirmation-bias.
Pak nu die “zwakheden” in de NYT video-analyse. Je hebt dat zelf even geopperd, om dan in de volgende post uw kak in te trekken. Het is echter DAT soort onderzoek dat je moet voeren. Zeg me nu eens exact wat er fout/zwak is aan de NYT video-analyse? Echt veel werk is het niet hoor. Dat vraagt maar een halfuurtje of zo?
http://maidan.situplatform.com/report/3
Je steekt meer tijd in antwoorden op deze reacties, dus dan is het toch ook niet veel moeite om even die zwakheden aan te duiden?
Citaat:

Omdat het geen betrouwbare, onafhankelijke bron is, kanetchno.
|
Nee, weet ge waarom ik het niet deed? Om je te testen. Of je het zou opzoeken. Is echt supermakkelijk te vinden. Maar, opnieuw, wat is uw reactie?: geen bron, bron is waardeloos, terwijl je reactie zou moeten zijn: hmmm, interessant, even verifieren. Het verschil tussen u en mij, I guess.
Citaat:
Toch wel, je hebt zelf gezegd dat je heel erg russofoob bent, uw kraam is russofobie.
|
Ik wens u veel plezier in je zoektocht door mijn posts waar ik “zelf zeg dit ik erg russofoob ben”. Please, quote me.
Citaat:
Mijn kraam staat bij mij thuis. Ik geef toe dat ik pro-Russisch en pro-Sovjet ben, maar ik lees alles en luister naar alles, hoe meer informatie hoe beter en nee de Russen hebben niet altijd gelijk. Maar op deze draad moet ik vechten tegen een hele horde russofobe wolven en tegen de westerse propagandamachine.
|
Sure
Citaat:
Zoals ik al zei, moest in het Westen mensen het centrum van de hoofdstad wekenlang bezetten, gebouwen in brand steken en munitiedepots plunderen, zou er OOK repressie volgen. Wat begrijp je daar niet aan of wat klopt niet betreffende wat ik zeg?
|
Welja, maak de vergelijking eens. Met de bestorming van het Capitool, de gele hesjes, de Witte Mars, Boerenprotest,… Hoeveel doden vallen daar? Juist ja…
Citaat:
Maar er is geen enkel bewijs dat Yanukovich de politie bevool om met scherp op ongewapende betogers te schieten.
|
Klopt
Maar je moet DIT weerleggen:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian
Yanukovich is verantwoordelijk
"Will no one rid me of this turbulent Maidan-protest?" is ook geen direct order maar laat geen twijfel over wat de wens is. Die mannen zijn ook niet van gisteren he; die willen zo veel mogelijk deniability en tegelijk instructies geven, zodat er achteraf een uitweg is.
Daarom zal het niet simpel zijn om ergens een "geschreven bevel" van Yanukovich te vinden. Maar dat maakt niet uit. Hij is verantwoordelijk. Hij heeft gekozen om het protest gewelddadig neer te slaan. En deze keer is dat niet gelukt.
|
Citaat:
Zoals Vreedzaam? Zelfs in westerse media zie je hoe betogers op de politie schoten. Probeer dat eens in bvb. de VS....
|
Volgorde van escalatie etc. etc.
Zie bvb.:
https://en.wikipedia.org/wiki/Timeli...the_Euromaidan
Citaat:
Betogers schoten op politie, nog voor er doden waren gevallen, dat is een feit dat zelfs de NYT niet ontkent.
|
Ah, is dat zo?!
Dit is helemaal niet juist!
Je kan me ongetwijfeld wijzen op het artikel waar NYT schrijft dat betogers schoten op politie nog voor er doden waren gevallen.
Nog zo’n techniekje van jou, om zo’n claims sneaky erin te duwen, alsof NYT dat zou gezegd hebben. Dit is vlakaf LIEGEN he Tom. En ge weet het waarschijnlijk ook wel van uzelf. Gewoon kwade wil.
Citaat:
De politie mag zich verdedigen en terugschieten in de richting van waar ze beschoten worden, of ontken je dat?
Als mensen op de politie schieten heeft de politie het recht om terug te schieten, nee? Ik denk dat dat overal in de wereld zo is.
|
Neerknallen van ongewapende burgers is niet “zichzelf verdedigen”.
Het is niet omdat er in een groep van 100.000 mensen 100 zijn die op u schieten dat je nu mag schieten op 100.000 mensen. Akkoord? (hoop ik….)
Citaat:
De betogers waren ten eerste ver van vreedzaam (molotov cocktails, vuurwapens, etc. kun je zien op de beelden) en ten tweede werden ze pas hardhandig toen ze hun collega's zagen sneuvelen, hoe zou je zelf zijn?
|
De volgorde van escalatie is belangrijk (zie eerder).
Citaat:
Evenmin, de piste van de snipers vanuit hotel Oekraïne, waar Katchanovsko wel rekening mee houdt maar de meeste westerse media (behalve de BBC reportage die offline gehaald werd) niet, is erg belangrijk.
|
Hoeveel betogers zijn omgekomen of gewond geraakt?
Hoeveel politiemensen zijn omgekomen of gewond geraakt?
Dat zijn feiten he. Zoek eens op?
Citaat:
Er is geen enkele duidelijkheid, er werd van alle kanten geschoten in Maidan. Het officiële onderzoek door een autoritair regime dat er alle belang bij heeft om tot een zekere conclusie te komen, is niet betrouwbaar.
|
Er is niet over alles onduidelijkheid.
Citaat:
Dat is uw interpretatie maar U hebt er geen studie van gemaakt zoals Kathchanovski.
|
Niet nodig als de conclusies van Kathchanovski zo snel in elkaar stuikt…
Citaat:
Of eerder Amerikaanse en Israëlische stijl, volgens westerse mensenrechtenorganisaties vielen er al meer dan 20000 burgerdoden in Gaza, het merendeel vrouwen en kinderen.
|
Hoewel verre van de ideale wereld, is er een “rijkere traditie” in Sovjet-Rusland om vreedzame protesten met geweld neer te slaan, dan in Europa of VS.
Citaat:
Dat is wat de Amerikanen en Israeli deden en doen, met uw goedkeuring.
|
Ik wens u veel plezier in je zoektocht door mijn posts waar ik het geweld van de Amerikanen en Israel goedkeur. Please, quote me.
Allez bon. Tot morgen dan he….