Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Uit niets blijkt dat de betrokken persoon "openlijk met fascisme en nazisme dweept". Het is tekenend om bewust een aantal zaken bewust anders te interpreteren dan ze zijn.
|
Citaat:
Hij was een pure antisemiet. En hij toonde dat ook graag. Niet in het publiek, natuurlijk, maar wel in eigen kring. Ik herinner me bijvoorbeeld nog een Zwarte Cantus in Brugge – dat is er een met meer Duitse liederen – waarop hij de theelichtjes voor zich schikte in de vorm van een hakenkruis. Ik kan niet begrijpen dat zo’n figuur tot de inner circle van Tom Van Grieken behoort. Want ik ben er ook van overtuigd dat zijn overtuigingen niet veranderd zijn.”
De Standaard sprak de afgelopen weken met nog vier andere voormalige KVHV’ers en NSV’ers die spontaan begonnen over zijn “gedweep” met het Derde Rijk. Ze wijzen er ook allemaal op dat Vandendriessche op internetfora actief was onder de opmerkelijke naam “Grossfaz”. De sporen zijn nog terug te vinden op politics.be. “Grossfaz” is een verwijzing naar Adolf Hitler, die in 1940 door zijn Duitse aanhangers de “grösste Feldherr aller Zeiten” werd genoemd.
|
Staat nog meer in het artikel zelf, gerust eens lezen als je wat de realiteit over het VB wil zien.
Citaat:
Het woord "omvolking" verwijst trouwens niet naar een of andere "samenzweringstheorie", maar naar het gegeven dat iedereen onder ons met een minimum aan eerlijkheid kan zien gebeuren in heel wat West-Europese grote en middelbare steden.
|
Onzin, volgens hem is dat een opzettelijke en georchestreerde actie om de blanke bevolking te vervangen. Dat is 100% een samenzweringstheorie.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."
-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor
The second in command of the Third Reich
|