Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon
Bij die mensen is het zelfmoordcijfer boven de 40%. Staat zelfs los van wel of niet operaties ondergaan te hebben.
Je vindt daar niets onrustwekkend aan? Er is niemand die zich afvraagt, is dat wel normaal? Zijn we goed bezig?
|
In deze draad is mij dat feit nog niet voor de voeten geworpen.
Waarom ga jij er vanuit dat ik dat niet onrustwekkend vindt?
En to the point: ik ben van mening dat ieder met zijn lichaam doet wat hij wil.
Daarom ben ik ook tegen het bestraffen dan drugsgebruik.
Wat niet betekent dat ik vind dat er over drugs gezwegen moet worden in het onderwijs of dat druggebruik wil aanmoedigen.
En als er inderdaad zo'n hoog zelfmoordcijfer in die groep voorkomt moet dat inderdaad bekeken worden. Maar het feit dat het geen verschil maakt of er een operatie aan te pas kwam of niet duidt in ieder geval al aan dat zo'n operaties niet de grote trigger zijn.
Misschien kan het al helpen om wat meer aandacht te besteden aan die mensen hun problemen maar als ik deze draad volg lijkt het mij alsof dat net het tegenovergestelde is van wat hier allemaal voorgesteld wordt.
Hier wil men die problemen stilzwijgen. Doen alsof die niet bestaan. Ervoor zorgen dat mensen met die problemen nergens terecht kunnen.
Dat lijkt mij alvast geen goed idee met zo'n cijfers maar soit; dat zal dan wel aan mij liggen.