Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox
Eigenlijk is dat heel simpel hoor, maar uw vraag toont aan dat je zelfs die evidenties niet meteen snapt. Wel ik zal het eens erg eenvoudig proberen uitleggen, misschien begrijpt u het dan, misschien ook niet.
De corebusiness van groen hoort milieu en klimaat te zijn. De corebusiness van Groen! is momenteel Islam en woke. 2 zaken die niet verenigbaar zijn met elkaar. Islam is immers zo conservatief als de pest en woke is "progressiever" dan progressief. Het gevolg is dat je zowel Islam als Woke afstoot.
De focus op die zaken zorgt er enerzijds voor dat het groene gedachtengoed ondergesneeuwd geraakt en dat er ook geen enkele expertise is op dat vlak. In plaats van volop in te zetten op kernergie zet de groene minister volop in op extra CO2 uitstoot en hogere kosten voor alle Belgen.
Dat is dus in een notedop de reden waarom Groen met de kiesdrempel flirt en de reden waarom klimaat niet erg hoog op de agenda staat bij veel Belgen. Vergis u niet, ik ben vrij groen minded, maar ik pas zolang dat geclaimed wordt door een partij die klimaat en economie als niet-complementair blijft zien en zolang die partij ook blijft aanpappen met de Islam enerzijds en woke anderzijds.
|
Ik stelde de vraag omdat er hier blijkbaar zijn die Groen willen verbieden om over een bepaald onderwerp hun mening te geven.
Dat is tegen de vrijheid van meningsuiting, en neigt naar fascisme.
Punt uit.