Los bericht bekijken
Oud 5 maart 2025, 11:42   #43
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Eerst schrijf je dit :

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Is België nog wel zo democratisch, democratisch gezien als de stem van het volk?

Euh, NEE dus daar de stem van het 'volk' nog kant nog wal raakt.

Democratie?

Is België nog wel een democratische rechtsstaat?

Het is dus een twijfelgeval of België nog democratisch getint door het leven kan gaan...

Waarna ik je na deze verwonderlijke stellingname vraag of je dus akkoord bent met die juristen die beweren dat België geen democratische rechtstaat is omdat De Moor mordicus weigert en blijft weigeren om de asielzoekers recht op opvang te verschaffen.

Op basis van wat je hier anders schrijft, zou ik het tegendeel vermoeden...
Ik zou eerder een applausje van jou verwachten voor De Moor.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je sluit je dus aan bij de bewering dat België geen democratische rechtstaat is omdat staatssecretaris De Moor weigert om de asielkraan volledig open te draaien en de toevloed van alleenstaande mannelijke asielzoekers verplicht onderdak te geven ?

en nu maak je het nog troebeler door je volgende reactie :

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik sluit mij zeker niet aan bij die De Moor.
...
Citaat:
De kraan van ontslagnemende De Moor stond wreed ver open.
Neen... net niet... De Moor weigert de opvang toe te kennen die rechters aan asielzoekers willen verlenen. Zij vertikt het, ondanks vonnissen. Zij zet de kraan dus niet open, maar draait die flink toe door duizenden alleenstaande mannelijke asielzoekers géén onderdak te geven.

Dat zou je toch als muziek moeten in de oren klinken ?

Citaat:
Zoals de tekst blokletterde is het asielbeleid niet haalbaar in 'ons' land.

Uit de tekst:

Gooit zij het nu over een andere boeg want zij was toch voor het merkeliaanse 'wir schaffen das?'
Neen, in tegendeel... Géén wir schaffen das, maar wel een keiharde weigering door De Moor. Je fantaseert dat er zelf bij dat zij voor een wir schaffen das politiek zou staan. De Moor is even restrictief als haar voorganger Francken dat was.

Citaat:
Zelfs in bepaalde landen klinkt het tegenwoordig anders:

'Wir schaffes es nicht mer, raus!'

De personen die al in een ander land erkenning kregen en toch nog in bepaalde andere landen asiel proberen te krijgen dat is niets anders dan geldgewin.

De gevangenissen zitten over bevolkt.

Om dat op te vangen is men best dat men een andere koers gaat 'varen'

Iemand van Belgische origine loopt om de één of andere reden een veroordeling op en men verwijst hem/haar naar de cel.

Cellen met mensen van een totaal andere origine leegmaken (straf in eigen land uitzitten en geen ticket om terug te komen) en de Belgische mensen die een veroordeling opliepen daar in de strafhoek zetten.

Te ver gezocht?¿

Het blijft anders...
Dit gaat totaal voorbij aan de vraagstelling en vergt dus geen reactie.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 5 maart 2025 om 11:49.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden