Los bericht bekijken
Oud 10 juni 2025, 19:13   #487
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
De BBL heeft een petitie gestart tegen de staatsfinanciering van de vele duizenden bedrijfswagens op onze wegen. Ik ben niet echt een aanhanger van de BBL maar ik vind dit wel een goed initiatief. Onderteken de petitie hier:

http://www.petities24.com/stop_verlo...gens_en_diesel
Het is nogal een vreemde voorstelling om bedrijfswagens die een beetje minder belast worden dan salaris als 'staatsfinanciering' te zien.

Dat gezegd zijnde ik woon niet meer in België en ja ivgm de meeste landen heeft België een enorme vloot aan bedrijfswagens. In de meeste landen is dat echt enkel voor wie het absoluut nodig heeft. Eg denk aan de loodgieter die een hoop materiaal moet meezeulen.

Maar met staatsfinanciering heeft dat mi niet veel te maken, wel met de enorm hoge last op arbeid.

En vergeet niet dat de auto ook een enorme melkkoe is voor de overheid. Elke keer je gaat tanken is het kassa kassa. (naat inschrijfgeld, btw, usw).

Waarschijnlijk zou de overheid veel geld verliezen als al die ritten met het OV zouden gebeuren.