Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach
Ik schat dat Trump politiek kan scoren bij de meerderheid van het electoraat in de VS met een project rond 'het uitzetten van illegalen', met andere woorden mensen die de wet overtreden. Zeker als die ook nog eens beginnen politieauto's in brand te steken zoals de beelden uit Californië tonen.
Anderzijds is eigenlijk heel de VS een land van illegalen, een land verkregen door de genocide van de oorspronkelijke bevolking. Een 'settler colonial state' die geen integratie zocht (zoals in Latijns Amerika veel meer gebeurde gezien de hoeveelheid mestizos) maar een vervanging van de oorspronkelijke bevolking. Is het geen karma dat zo'n land dan te maken krijgt met migranten?
|
Ik vind die migranten in de VS best meevallen. Latino's en Latina's zijn heel kleurrijke levendige mensen. Ze hebben ook dezelfde religie als de meeste Amerikanen en ze spreken Spaans wat op zich al een leuke taal is en ook nog eens een makkelijk aan te leren wereldtaal.
Latino's zijn ook heel vlug ingeburgerd en passen zich snel en vlotjes aan. En veel Latina's zijn echt wel lekkere meiden die ook nog eens leuk gekleed zijn
Het zijn ook zeker geen luie mensen. Ze hebben humor lachen dansen en genieten graag en vooral ze hebben zeker geen lange tenen.
Ik vind dat wij hier minder geluk hebben met onze migranten. Ik wil de onze gerust ruilen tegen de VS migranten