Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juni 2025, 08:15   #81
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Uiteindelijk is er niemand die zich afvraagt, waar blijft die stroom illegalen vandaan komen.

Wildkweek in bepaalde landen????

En dan nog dit: Italië Melanie

https://philosophia-perennis.com/202...einbuergerung/

U merkt ook dat (LA) zich niet zonder slag of stoot laten terugsturen ondanks het volledig terecht is wat Trump doet in de zin van illegalen en mensen die maar 1 doel hebben en dat is het overhoop zetten van bepaalde landen, eruit!!!!

Laatst gewijzigd door Universalia : 12 juni 2025 om 08:15.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2025, 09:58   #82
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik vraag mij nog steeds af wat de opeenvolgende Gouverneurs van Californie,en de stadsbesturen van de niet bepaald kleine nederzettingen zoals Los Angeles aldaar,de laatste 10-20 jaar eigenlijk uitgevreten hebben ..

Bemerk,die branden van enkele maanden geleden waren eigenlijk al de finale,rode,vlag die aantoonde dat het "management" daar op geen kl*ten trok....

En nu moet de President van de Verenigde Staten ,(en wel uitgerekend deze- ),ZWAAR ingrijpen om te proberen te bekomen dat Federale Diensten,Federale maatregelen KUNNEN uitvoeren..Federaal personeel werd en wordt aangevallen,bedenk eens!...
De ‘Troepen’ van Trump doen NIKS aan de betogingen. Het is zoals ik al eerder zei de LAPD die ‘crowd’ control doet. De National Guard en Marines staan daar te staan.

https://www.capradio.org/articles/20...tion-protests/

Citaat:
People have asked me what are the Marines going to do when they get here? That’s a good question. I have no idea,” she said at a news conference, emphasizing that violence and looting by protesters won’t be tolerated and that the city was considering imposing a curfew.

She also called out Trump for suggesting the National Guard, not local police, quelled the violence that did happen. She noted Trump made the claim in a Saturday night tweet, but that the National Guard troops didn't arrive until Sunday.

“If you want to know what the National Guard is doing, drive by the federal building. They are stationary at the federal building protecting the building," she said. "They are not out doing crowd control or anything like that. So I don’t know how he could say that the National Guard is who saved the day. Who saved the day was our local law enforcement agencies.”

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 12 juni 2025 om 09:59.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2025, 10:08   #83
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De ‘Troepen’ van Trump doen NIKS aan de betogingen. Het is zoals ik al eerder zei de LAPD die ‘crowd’ control doet. De National Guard en Marines staan daar te staan.

Wat is het probleem ? Eerst stort de democratie in door het sturen van de NG en mariniers en nu klaagt men dat ze niet ingrijpen ... de democratische media zijn kennelijk nog niet zo bedreven in het maken van fakenews als de conservatieve ...
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2025, 10:09   #84
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En wat is uw probleem daarmee? Dat ze ervoor zorgen dat het links krapuul geen gebouwen meer kan aanvallen of plunderen? Is dat het probleem met de national gard?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2025, 10:23   #85
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ge zijt uzelf weer aan het vastrijden zoals in de draad over Forza Ninove dade.
Leugens en duimzuigen komen altijd uit. ze zeggen dat nen ezel stoot zich geen 2 x aan dezelfde steen, dus wat zijt ge nu leugenaar of duimzuiger de twee tesamen gemengd is een zeer kwalijke zaak.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2025, 11:08   #86
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Dit is wat de National Guard ‘doet’. Ze staan te staan.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 12 juni 2025 om 11:08.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2025, 11:22   #87
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit is wat de National Guard ‘doet’. Ze staan te staan.

Als ze kloppen is het ook niet goed, ge moet weten wat ge wilt.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2025, 12:12   #88
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar Jay, ik heb er helemaal niks op tegen dat men vandalisme en plunderingen bestrijdt. De kwestie is dat de LAPD daar perfekt toe in staat is (en dat zijn geen doetjes) en dat ook doet. De National Guard en godbetert mariniers zijn daar nu helemaal niet nodig.

https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=50
Zie ook mijn post hierboven.
Zoals in 1992 bij de Rodney King riots, toen er meer dan 60 doden vielen en meer dan 2000 gewonden ???

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2025, 12:55   #89
Glennos1
Provinciaal Statenlid

Standaard

Waarom illegalen niet uitzetten?

Ze kunnen niet officieel werken dus kunnen geen cent bijdragen aan de schatkist enkel aan de zwarte economie.

Partijen die opkomen voor de werkman zouden zich net moeten uitspreken tegen illegalen, aangezien die sociale dumping en lage lonen in de hand werken.
Glennos1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2025, 13:53   #90
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glennos1 Bekijk bericht

Ze kunnen niet officieel werken dus kunnen geen cent bijdragen aan de schatkist enkel aan de zwarte economie.

Partijen die opkomen voor de werkman zouden zich net moeten uitspreken tegen illegalen, aangezien die sociale dumping en lage lonen in de hand werken.
‘Werken’ die illegalen niet onder de prijs of zijn het allemaal voetballers????
Oud 12 juni 2025, 15:08   #91
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glennos1 Bekijk bericht

Citaat:
Undocumented immigrants paid $96.7 billion in federal, state, and local taxes in 2022. Most of that amount, $59.4 billion, was paid to the federal government while the remaining $37.3 billion was paid to state and local governments.
https://itep.org/undocumented-immigrants-taxes-2024/
Oud 12 juni 2025, 16:30   #92
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

perfect,en volledig wettelijk dus...

Federaal opgevorderde troepen beschermen Federale installaties en werknemers ...

De Politie moet HUN EIGEN werk doen,en dat is een LOKALE zaak....
Evident konden ze dat een paar dagen geleden,(Federale werknemers en gebouwen beschermen EN "Crowd Control") niet..

Laat ze dus niet afkomen dat ze nu te veel werk hebben ....

De "federals" gaan ondertussen wel het hunne doen....
Naar ik begrijp kan Mr Trump een of andere opstandwet inroepen en DAN zou hij desnoods harde maatregelen tegen "opstandelingen" kunnen doen nemen.....

Laatst gewijzigd door kelt : 12 juni 2025 om 16:37.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2025, 16:35   #93
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Dat maakt niet echt uit. Als er 20 miljoen illegalen gaan worden uitgezet - maar het zullen er bij lange zoveel niet worden - gaat dat enorme verschuivingen in de economie met zich meebrengen. Sommige jobs gaan verdwijnen, andere gaan beter betaald worden en bvb recht geven op zorg omdat men anders niemand vindt. Meer verdienen betekent meer belastingen. Sommige diensten en producten zullen duurder worden of net goedkoper, niet meer of net wel meer worden aangeboden. Niemand kan met zekerheid zeggen hoe de toekomst er zal uitzien. Die illegalen zijn meestal geen 'tussenhandelaars' (middlemen) zoals bvb de joden in Europa indertijd, de Chinezen in Zuid-Oost Azië of de Indiërs in Afrika. Ik zie in de geschiedenis weinig voorbeelden om lering uit te trekken met wat nu plaatsvindt. Van het verwijderen van de 'middlemen' weten we dat ze geregeld moesten terug gevraagd worden omdat de economie ineenstortte maar nu gaat het toch over iets anders. Obama wordt trouwens de uitzetter of zoiets genoemd omdat hij zoveel illegalen in alle stilte uitzette. De economie kreunde daar toch niet onder.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2025, 20:11   #94
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Obama wordt trouwens de uitzetter of zoiets genoemd omdat hij zoveel illegalen in alle stilte uitzette. De economie kreunde daar toch niet onder.
Dat waren dan wel illegallen die een dag ervoor de grens waren overgestoken en geen illegallen die al jaren de afwas deden in een Tacos zaak.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2025, 21:12   #95
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Ik schat dat Trump politiek kan scoren bij de meerderheid van het electoraat in de VS met een project rond 'het uitzetten van illegalen', met andere woorden mensen die de wet overtreden. Zeker als die ook nog eens beginnen politieauto's in brand te steken zoals de beelden uit Californië tonen.

Anderzijds is eigenlijk heel de VS een land van illegalen, een land verkregen door de genocide van de oorspronkelijke bevolking. Een 'settler colonial state' die geen integratie zocht (zoals in Latijns Amerika veel meer gebeurde gezien de hoeveelheid mestizos) maar een vervanging van de oorspronkelijke bevolking. Is het geen karma dat zo'n land dan te maken krijgt met migranten?
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2025, 21:38   #96
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik schat dat Trump politiek kan scoren bij de meerderheid van het electoraat in de VS met een project rond 'het uitzetten van illegalen', met andere woorden mensen die de wet overtreden. Zeker als die ook nog eens beginnen politieauto's in brand te steken zoals de beelden uit Californië tonen.

Anderzijds is eigenlijk heel de VS een land van illegalen, een land verkregen door de genocide van de oorspronkelijke bevolking. Een 'settler colonial state' die geen integratie zocht (zoals in Latijns Amerika veel meer gebeurde gezien de hoeveelheid mestizos) maar een vervanging van de oorspronkelijke bevolking. Is het geen karma dat zo'n land dan te maken krijgt met migranten?

Ik vind die migranten in de VS best meevallen. Latino's en Latina's zijn heel kleurrijke levendige mensen. Ze hebben ook dezelfde religie als de meeste Amerikanen en ze spreken Spaans wat op zich al een leuke taal is en ook nog eens een makkelijk aan te leren wereldtaal.
Latino's zijn ook heel vlug ingeburgerd en passen zich snel en vlotjes aan. En veel Latina's zijn echt wel lekkere meiden die ook nog eens leuk gekleed zijn

Het zijn ook zeker geen luie mensen. Ze hebben humor lachen dansen en genieten graag en vooral ze hebben zeker geen lange tenen.

Ik vind dat wij hier minder geluk hebben met onze migranten. Ik wil de onze gerust ruilen tegen de VS migranten

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 juni 2025 om 21:41.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2025, 02:23   #97
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik vind die migranten in de VS best meevallen. Latino's en Latina's zijn heel kleurrijke levendige mensen. Ze hebben ook dezelfde religie als de meeste Amerikanen en ze spreken Spaans wat op zich al een leuke taal is en ook nog eens een makkelijk aan te leren wereldtaal.
Latino's zijn ook heel vlug ingeburgerd en passen zich snel en vlotjes aan. En veel Latina's zijn echt wel lekkere meiden die ook nog eens leuk gekleed zijn

Het zijn ook zeker geen luie mensen. Ze hebben humor lachen dansen en genieten graag en vooral ze hebben zeker geen lange tenen.

Ik vind dat wij hier minder geluk hebben met onze migranten. Ik wil de onze gerust ruilen tegen de VS migranten
Ze besnijden hun kinderen ook niet zoals meer primitieve volkeren. Dat is relevanter dan je zou denken op het eerste zicht. Het is als een keuze ontnemend sectair brandmerk dat integratie verhindert.

Laatst gewijzigd door Bach : 13 juni 2025 om 02:25.
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2025, 05:10   #98
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Samen met de opkuis,die niet alleen in Californie bezig is overigens,en waarbij ook in het vlees van veel MAGA's in de agriculturele sector gesneden wordt (die ganse ploegen oogsters en versnijders kwijtspelen ) ,samen met het elimineren van DEI en andere pseudo jobs ,zowel aan de overheid als in de grote "tech"- bedrijven...zal het inderdaad een aanzienlijke economische verschuiving teweegbrengen....

Misschien,door de lamlendige economie (tarieven.....en verslaafdheid aan de import... anyone?),valt het nog niet zo snel op...

Maar straks zullen de Hillbillies en Rednecks,en de Brothers from da Hood,weer zelf,zoals hun grootouders,aan de slag MOETEN.Want inderdaad,nogal wat van die illegalen deden al veel van het werk....
Zelfs drugs maken en dealen gaan ze weer ZELF moeten doen....zoals in de seventies....

Jesus en Pedro gaan het werk niet meer doen....

Dat is eigenlijk overal in de VS gaande,maar de Californische Regering met hun non-activiteit heeft het eigen hoofd op het schoteltje gelegd...

Laatst gewijzigd door kelt : 13 juni 2025 om 05:25.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2025, 06:31   #99
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uh, dat is zo bedoeld hee.

Trump gecontroleerde troepen beschermen de federale gebouwen zodat de federale agenten hun werk kunnen doen.

Meppen op de betogers en muiters laat hij over aan troepen onder bevel van de burgemeester of gouverneur.
Oud 13 juni 2025, 06:33   #100
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ze besnijden hun kinderen ook niet zoals meer primitieve volkeren. Dat is relevanter dan je zou denken op het eerste zicht. Het is als een keuze ontnemend sectair brandmerk dat integratie verhindert.
Niemand ziet dat hee, in tegenstelling tot kopvodden. Enfin, ik weet niet hoe het bij U eraan toegaat.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be