Los bericht bekijken
Oud 15 juli 2025, 12:36   #68
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
wel volgens mij is L2 bij Mercedes beter dan bij Tesla. Het verschil is dat je natuurlijk bij Mercedes geen baas hebt die als een hypochonder functies zit te overhypen.

Bij Tesla moet je het stuur zeer hard , zeg maar zodanig hard dat je hem bijna uit de FSD mode moet halen , bij Mercedes is een tikje genoeg

Bij Tesla maken ze een onderscheid tussen Cruise control en FSD. In feite heeft Tesla gewoon een ACC + Lane centering... Bij Mercedes is dat gewoon hetzelfde, de ACC haalt dus gewoon meer functies uit de kast naargelang ze beschibaar zijn zoals herstart in de file, of lane centering of stoppen voor auto's die van rechts komen of ronde punten nemen etc.

Bij Tesla heeft de neiging om idd te stoppen voor lichten, wat enigszinds als een mogelijk next step in de FSD kan beschouwd worden. Ze geven daar de indruk dat je 7000euro geeft voor FSD , vergeet dat dus het blijft gewoon ACC+LaneCentering+rodelichten, je ziet dus nooit enige vorm van evolutie in die FSD programmatie het blijft gewoon altijd hetzelfde. Dat is ook logisch soms heb je extra hardware nodig die simpelweg niet aanwezig is... Je kunt moeilijk radar gebruiken als die er niet op zit of je gaat dus nooit FSD kunnen rijden in de sneeuw, regen, of mist zoals met Mercedes... als je geen radar/lidar in de Tesla monteert zoals bij andere merken.. Bovendien als je op een bepaald moment die Lidar nodig hebt om een FSD te doen, dan ga je NOOIT kunnen FSD rijden met uw Tesla 3

Bij Tesla kun je de ACC+LaneCentering als optie bijkopen, eigenlijk kun je dat bij alle Mercedessen klasse C tot S ook bijkopen, zonder enige moeite is een optie abonnementje van 300euro per jaar wat dan na 20 jaar nog altijd geen 7000 euro kost Capite ?

Bij Tesla krijg je een soort showke op het scherm waar je de omgeving wat abstract cartoonmatig ziet afgebeeld worden, bij Mercedes zie je dat niet, maar dat is ook niet nodig waarom zou je op het scherm kijken als je eigenlijk voor u moet kijken

Bij Tesla moetje zo naar dat middenconsole scherm turen om snelheid en andere functies in de gaten te kunnen houden. Bij Mercedes /BMW/VW/ FiatPeugot heb je zo een headupdisplay en nog een scherm voor u neus waar die nuttige informatie afgebeeld wordt. Bovendien kun je nog extra informatie swipen op dat scherm zoals kaart, verbruik-ritstatistieken, radio etc Dus alles staat voor uw neus en uw ogen blijven op het wegdek wat het veiligste toch wel is zeker.

Bij Tesla heeft een wel een pak functies standaard die bij Europese constructeurs type Mercedes BMW als optie moeten genomen worden, dus ja op sommige vlakken lijkt hij vollediger uitgerust. Maar er is een verschil tussen lijken en effectief beter zijn. Want bij bvb Jeep (groep Fiat-Peugeot nu) en VW groep is die ACC+LaneCentering ook al relatief standaard gemonteerd in die EV's, dus ik zie daar weinig verschil...

Tesla lijkt zo full option toestel, maar je kunt moeilijk dromen van een headup display, van extra vakjes, van extra opties zoals schuifdak, parfumdoos, pollenfilter, luchtvering, luxeafwerking of sportafwerking, rode gordels, sportieve pedalen, echte lederen zetels, echt notelaarhout, hyperscreen, tv schermen achter, massage zetels, 4 kanaal gesplitste airco, draadloos opladen gsm, bekerhouder, massage zetels achteraan, electrische zetels achteraan, adaptieve vering, life update verkeersberichten die niet via radio werkt maar via het normale systeem, 4 soorten stereo installaties met bijhorende geintegreerde boxen, pomp voor banden, electrische achterklep, echte bandenspanningmeter, opties die gewoon niet bestaan omdat de optielijst bij Tesla niet meer dan 3 vinkjes is, en bij alle andere automerken een lijst van 100tal vinkjes is...
Volgens de laatste EuroNCAP is Tesla even goed dan Mercedes.
En dat zijn de respectievelijke rijassistent-softwares die toegelaten zijn in Europa.

EuroNCAP test geen US-software. Die daar vooral veel meer mag zoals de FSD supervised.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 15 juli 2025 om 12:49.
Micele is offline   Met citaat antwoorden