![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 16.280
|
![]() Het is geen autonoom rijdend ding. Het is een L2 ADAS.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.407
|
![]() Tesla test zijn FSD-software van zijn autopilot uit in het drukke Rome (# video), hallo Meloni?
![]() Citaat:
Citaat:
Tesla probeert een homologatie te krijgen in de EU, ze testen al een tijdje in diverse steden (Amsterdam, Parijs,...) Citaat:
Mss dat Meloni daar invloed heeft op de trage bureaucratie of whatever... , lol.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 16 juni 2025 om 15:17. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.407
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() https://x.com/i/status/1923421304461328631
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 16 juni 2025 om 15:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.407
|
![]() Rij-instructeurs en exameninators kunnen zich best bijscholen over rijassistenties en EV-eigenschappen in het algemeen, zoals het one pedal driving (enkel stroompedaal) of het relatief sterk - regeneratief - afremmen zonder het rempedaal fysiek te gebruiken.
(de remlichten gaan dan wel aan zonder dat de chauffeur zelf remt, de EV remt puur op de e-motor(en), ook dat zal de instructeur niet weten...) Gelezen uit de USA waar het rij-examen met de eigen wagen kan afgelegd worden, er waar steeds meer leerlingen gebuisd worden door onwetende examinatoren: Citaat:
Citaat:
![]()
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 17 juni 2025 om 11:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.407
|
![]() Tesla-eigenaars in de metropool Stockholm (2,3 milj. inw) - en hun solidairiteit mag men niet onderschatten - willen dat de FSD-testen (dus de allerbeste software qua rijassistentie) mogen doorgaan in Stockholm. Ze organiseren zich alvast.
De stad heeft - wslk wegens vakbondsinvloed - deze testen niet toegelaten. Alhoewel ze in diverse steden in Europa (Amsterdam- Parijs- ... ) wel gebeurd. Bepaalde Tesla-eigenaars dreigen de huidige stadsbestuurders "te bedanken" bij de aanstaande verkiezingen. Zeker diegene die de # Autopilot FSD Capability als optie betaald hebben (€ 7500), mss ook diegene die denken dat hun enhanced autopilot-software niet meer verbeterd mag worden. Citaat:
Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 26 juni 2025 om 15:39. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.407
|
![]() Tesla robotaxi (pilotfase) in Austin gaat weer een stapje verder en gaat weldra de allerdrukste wegen van de stad ook doen.
Lidars worden ook gebruikt maar enkel als referentiekader voor de vision only. Afstanden van beide worden steeds direct vergeleken, en de camera-algoritmen kunnen dan ook zonder directe inzet van LiDAR in seriebouw worden geoptimaliseerd en gevalideerd. Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 13 juli 2025 om 19:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.408
|
![]() Citaat:
Bij Tesla moet je het stuur zeer hard , zeg maar zodanig hard dat je hem bijna uit de FSD mode moet halen , bij Mercedes is een tikje genoeg Bij Tesla maken ze een onderscheid tussen Cruise control en FSD. In feite heeft Tesla gewoon een ACC + Lane centering... Bij Mercedes is dat gewoon hetzelfde, de ACC haalt dus gewoon meer functies uit de kast naargelang ze beschibaar zijn zoals herstart in de file, of lane centering of stoppen voor auto's die van rechts komen of ronde punten nemen etc. Bij Tesla heeft de neiging om idd te stoppen voor lichten, wat enigszinds als een mogelijk next step in de FSD kan beschouwd worden. Ze geven daar de indruk dat je 7000euro geeft voor FSD , vergeet dat dus het blijft gewoon ACC+LaneCentering+rodelichten, je ziet dus nooit enige vorm van evolutie in die FSD programmatie het blijft gewoon altijd hetzelfde. Dat is ook logisch soms heb je extra hardware nodig die simpelweg niet aanwezig is... Je kunt moeilijk radar gebruiken als die er niet op zit of je gaat dus nooit FSD kunnen rijden in de sneeuw, regen, of mist zoals met Mercedes... als je geen radar/lidar in de Tesla monteert zoals bij andere merken.. Bovendien als je op een bepaald moment die Lidar nodig hebt om een FSD te doen, dan ga je NOOIT kunnen FSD rijden met uw Tesla 3 Bij Tesla kun je de ACC+LaneCentering als optie bijkopen, eigenlijk kun je dat bij alle Mercedessen klasse C tot S ook bijkopen, zonder enige moeite is een optie abonnementje van 300euro per jaar wat dan na 20 jaar nog altijd geen 7000 euro kost Capite ? Bij Tesla krijg je een soort showke op het scherm waar je de omgeving wat abstract cartoonmatig ziet afgebeeld worden, bij Mercedes zie je dat niet, maar dat is ook niet nodig waarom zou je op het scherm kijken als je eigenlijk voor u moet kijken Bij Tesla moetje zo naar dat middenconsole scherm turen om snelheid en andere functies in de gaten te kunnen houden. Bij Mercedes /BMW/VW/ FiatPeugot heb je zo een headupdisplay en nog een scherm voor u neus waar die nuttige informatie afgebeeld wordt. Bovendien kun je nog extra informatie swipen op dat scherm zoals kaart, verbruik-ritstatistieken, radio etc Dus alles staat voor uw neus en uw ogen blijven op het wegdek wat het veiligste toch wel is zeker. Bij Tesla heeft een wel een pak functies standaard die bij Europese constructeurs type Mercedes BMW als optie moeten genomen worden, dus ja op sommige vlakken lijkt hij vollediger uitgerust. Maar er is een verschil tussen lijken en effectief beter zijn. Want bij bvb Jeep (groep Fiat-Peugeot nu) en VW groep is die ACC+LaneCentering ook al relatief standaard gemonteerd in die EV's, dus ik zie daar weinig verschil... Tesla lijkt zo full option toestel, maar je kunt moeilijk dromen van een headup display, van extra vakjes, van extra opties zoals schuifdak, parfumdoos, pollenfilter, luchtvering, luxeafwerking of sportafwerking, rode gordels, sportieve pedalen, echte lederen zetels, echt notelaarhout, hyperscreen, tv schermen achter, massage zetels, 4 kanaal gesplitste airco, draadloos opladen gsm, bekerhouder, massage zetels achteraan, electrische zetels achteraan, adaptieve vering, life update verkeersberichten die niet via radio werkt maar via het normale systeem, 4 soorten stereo installaties met bijhorende geintegreerde boxen, pomp voor banden, electrische achterklep, echte bandenspanningmeter, opties die gewoon niet bestaan omdat de optielijst bij Tesla niet meer dan 3 vinkjes is, en bij alle andere automerken een lijst van 100tal vinkjes is...
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 15 juli 2025 om 12:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.407
|
![]() Citaat:
En dat zijn de respectievelijke rijassistent-softwares die toegelaten zijn in Europa. EuroNCAP test geen US-software. Die daar vooral veel meer mag zoals de FSD supervised.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 15 juli 2025 om 12:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.408
|
![]() Citaat:
Tesla visueel systeem werkt niet als het sneeuwt regent of mist, of tegenlicht oNDERgaande of opkomende zon..bij Mercedes werkt radar altijd Eventueel is Tesla gevoeliger voor fietsers, tegenliggers die over witte lijntjes flirten maar dat is geen voordeel te noemen Tesla heeft een ACC die gebrekkig werkt zeg maar hyperkinetisch en houdt dus een optie lane center als FSD gelabeld omdat ze voor een rood licht stoppen Wat ze vergeten te vertellen is dat hij geen ronde punt kan nemen, lijnen nodig heeft in de war geraakt van belgian Road design etc Beide systemen hebben voor en nadelen maar eerlijk die FSD is nauwelijks bruikbaar tenzij een minuutje op de snelweg om uw mantel uit te doen Bij Mercedes werkt die lane entering perfect maar wordt hij gewoon soms niet gekocht en denken sommige dat ze een lane center hebben terwijl hij als een ping pong balletjes tussen de lijnen rijdt
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 15 juli 2025 om 13:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.407
|
![]() Citaat:
AEB is iets beter bij Mercedes E-klasse (benzine), test 2024, krijgt totaalscore 87% op Safety Assist, en 15,8 op 18. Daarvoor is speed-assist ietsje beter bij Tesla model 3 (test 2025, krijgt ook 87% op Safety Assist, maar 0,1 puntje minder in totaal met 15,7 op 18) De EQE verliest 0,2 pt bij Lane Assist, de E-klasse haalt het max met 3 op 3. Hier de geplakte ptjes, voor details en waarom moet je de pdf lezen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
AEB zijn beide Mercedessen ietsje beter dan Tesla model 3. Tesla is dan weer ietsje beter op Speed-assist. De EQE verspeelt 0,2 ptjes op Lane Assist. Biede andere halen 3 op 3. De EQS hebben ze in 2021 getest en die haalde toen 80%: https://www.euroncap.com/en/results/...benz/eqs/44203 Enkel de testen van de laatste 3 jaren 2023-24-25 zijn vergelijkbaar: Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 15 juli 2025 om 13:25. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.408
|
![]() Probleem bij mercedes is dat hun Distronic in verschillende versies bestaat en met verschillende codes 233, 236, 239
Ze maken een onderscheid tussen Distronic of ACC , en Distronic Plus maar die PLUS doet dus verschillende dingen naargelang het model en het modeljaar en de bijkomende opties Dus je kunt een Plus kopen die lane assistent als een pingpongballetje tussen de lijnen rijdt, en je kunt eentje kopen die lane centering doet of perfect tussen de lijnen rijdt.. zoals de FSD mode van Tesla. Wat je dus met een microscoop moet zoeken of niet iedereen koopt die optie met al de details omdat mercedes paketten maakt en soms die dingen aanvinkt en soms niet... En aangezien die codes nog eens veranderen per model en per jaar is het dus een leuk soepje. Je kunt dus met andere woorden veel kans dat je een eenvoudige versie hebt die eventueel enkele plussen heeft maar veel minder dan je zou willen verwachten. Ze hebben zelfa allemaal distronic, of je kunt dus bij alle mercedessen de distronic bijkopen als een abonnementje, maar die distronic plus kun je niet automatisch bijkopen hangt af van de hardware aanwezig of niet Citaat:
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 15 juli 2025 om 13:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.407
|
![]() Citaat:
Of worden die niet automatisch aangeboden? Al dan niet gratis OTA...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 15 juli 2025 om 13:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.408
|
![]() hier nog zo een beschrijving, en dat beschrijft heel goed al de mogelijkheden van een volledig systeem, en dat is wat je min of meer standaard krijgt op een EQS nu, wat een optie is aan te vinken op een EQE en niet altijd als optie zit maar wel mogelijk op een C-classe
Veel componenten werken al betrouwbaar samen om een ??hoog veiligheidsniveau te bieden met momenteel meer dan veertig actieve rijassistentiesystemen: · De actieve afstandsassistent DISTRONIC is een cruisecontrol die op alle soorten wegen automatisch een vooraf geselecteerde afstand tot voorliggers kan aanhouden. · De actieve stuurassistent helpt de bestuurder om op zijn of haar rijstrook te blijven. Het kan alleen samen met DISTRONIC worden geactiveerd. · De actieve spoorassistent grijpt in wanneer het voertuig de rijstrookmarkeringen en de randen van de rijstrook dreigt te overschrijden. Dit helpt bestuurders te voorkomen dat ze onbedoeld hun rijstrook verlaten. · De actieve dodehoekassistent bewaakt slecht zichtbare zones en kan ongevallen helpen voorkomen door middel van remingrepen en waarschuwingen. De uitstapwaarschuwingsfunctie waarschuwt de inzittenden, wanneer het voertuig stilstaat, voor de aanwezigheid van andere weggebruikers, zoals passerende fietsers. Het eventuele gevaar wordt onder meer aangegeven door de sfeerverlichting in het portier. · De actieve rijstrookwisselassistent ondersteunt de bestuurder coöperatief bij het wisselen van rijstrook. Een rijstrookwissel naar rechts of links wordt alleen ondersteund als de sensoren detecteren dat de aangrenzende rijstrook door onderbroken rijstrookmarkeringen is gescheiden van de eigen rijstrook en er geen andere voertuigen worden herkend in de betreffende gevarenzone. · De actieve noodstopassistent remt de auto automatisch af tot stilstand op de eigen rijstrook als het systeem herkent dat de bestuurder gedurende langere tijd niet meer reageert op de verkeerssituatie of meldingen. · De actieve remassistent registreert met behulp van de boordsensoren of er botsingsgevaar bestaat met voorliggers of overstekende danwel tegemoetkomende voertuigen. Het systeem kan de bestuurder zicht- en hoorbare waarschuwingen geven als er een botsingdreigt. Als de remreactie van de bestuurder niet toereikend is, kan het systeem ook helpen door de remdruk te verhogen als de situatie daarom vraagt. Het kan zelfs een autonome noodstop initiëren als de bestuurder niet reageert.
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 15 juli 2025 om 14:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.408
|
![]() dat verandert nauwelijks, mogelijk bij fouten uiteraard eerste 5jaar en daarna niet meer. Je kunt niet verwachten dat iemand een distronic functie krijgt die geen radar in zijn auto zitten heeft, ze kunnen vandaag allemaal wel distronic krijgen als optie omdat er dus standaard een radar inzit... maar die distronic plus vraagt 360 graden camera en dat zit niet standaard bvb, alhoewel iedereen wel standaard een vooruit en achteruitcamera heeft gaan ze die functie niet toelaten op een half systeem
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.408
|
![]() volgens mij die NCAP test niet specifiek die ACC functie het overlapt ermee maar is gericht op veiligheid eerder dan op het L2,L3 aspect ervan...
https://cdn.euroncap.com/media/67077...-datasheet.pdf bvb ze testen niet die laneswitching, ze teste niet gedrag zonder lijntjes, ze testen niet gedrag in sneeuw/smog/regen toestand, hoeveel seconden zonder stuur vasthouden, wat er gebeurt de auto gaat vanzelf beginnen remmen normaal gezien bij Tesla niet die gooit die functie eruit en je mag zelf rijden, ze testen niet ronde punten , rode lichten, wat hij doet voor auto die van rechts komt etc
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 15 juli 2025 om 14:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.407
|
![]() Citaat:
Bij Tesla - toch in USA - zou recente software - ttz met fotonen-teller - die probleempjes opgelost hebben, een tijdje geleden. Google is uw vriend: verblindend zonlicht, ondergaande zon: https://www.reddit.com/r/TeslaFSD/co...are_with_ease/ Regen: https://www.youtube.com/watch?v=fEqdNRFkt2Q Mist: https://www.youtube.com/watch?v=LjPdXvVW5rY Musk legt het zelf uit: Citaat:
Citaat:
Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 15 juli 2025 om 20:22. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.407
|
![]() Citaat:
De naam zegt het zelf: Citaat:
Wie geen Lane Support heeft kan dus al niet veel punten halen in Safety Assist. En bij Safety Assist moet je altijd kijken waar ze juist hun punten halen. Zo haalt die Lynk & Co 02 zelfs 89% op Safety Assist of 16,1 pt op 18, vooral te danken aan zijn spionnen in de auto, en wat minder aan de andere criteria... Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 16 juli 2025 om 11:51. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.407
|
![]() Citaat:
Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Parlementsvoorzitter
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.216
|
![]() Citaat:
Fotonen ga je tellen in toepassingen met extreem lage lichtintensiteit, zoals in medische beeldvorming of in de astronomie en zeker niet als uw camera-sensor overgesatureerd wordt met direct zonlicht. Echt, en zonder de hulp van AI: direct zonlicht hier in België is hier in de buurt van 700 W/m². De energie van een foton is de frequentie vermenigvuldigd met de Planck-constante, en neem een gemiddelde golflengte 550 nm. Dan is de berekende fotonflux nog altijd 2 triljard fotonen per vierkante meter (dat is een getal met 21 nullen erachter). Op een camerasensor van pakweg 30 mm² (halve inch) is dat nog altijd 50 biljard fotonen... jaja, ga ze maar tellen... Moest hij gezegd hebben dat men het probleem oplost door een polarisatiefilter te plaatsen voor de camera of zo, zou ik hem nog enige geloofwaardigheid toedichten, maar nu.... nul-komma-nul. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.407
|
![]() fyi
Tesla heeft momenteel hardware 4, de volgende stap is AI5 of hardware 5 en zal tot ~5-maal meer rekenkracht hebben dan de huidige HW4. HW5 zal 2026 komen. Enkele details: https://www.pcauto.com/my/news/tesla...-in-2026-16155 Elon Musk claimt zelfs tot 10-maal meer rekenkracht dan HW4 Citaat:
Citaat:
Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 16 juli 2025 om 17:07. |
|||
![]() |
![]() |