Los bericht bekijken
Oud 17 januari 2006, 11:32   #105
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Wis en zeker: Minder vrouwelijke allochtonen zitten in de gevangenis dan autochtone. Meer mannen. Dit bewijst op zich al dat het niets met "ras" te maken heeft maar met andere factoren, tenzij je naast racist ook sexist wil worden natuurlijk.
Kriminaliteit heeft te maken met sociale situaties: miljardairs pikken niet (althans geen handtassen )
Oliesjeiks vindt je dus niet in onze gevangenissen, trouwens ook geen natiebazen. Wie je er wel vindt zijn mensen uit een kansarm milieu, blanke, gele, zwarte en bruine.
Opvallend is dat er bijna geen verkeerscriminelen zijn onder de allochtone islamitische mannen: zij drinken niet.
Je bent aan het glibberen, Feremans. Het ging mij om een simpele vaststelling, meer niet. Jouw reactie bestaat erin om mensen die zo'n vastellingen doen steevast te beschuldigen van racisme. End of discussion... De typische stijl die de linkerzijde altijd heeft gebruikt in deze en die inderdaad verantwoordelijk is voor de dégout bij een flink (en gestaag groeiend) deel van de bevolking. Maar zelfs met jouw houdinistreken slaag je er niet in om die simpele waarheid weg te toveren.

Zelfs al volg ik je ten dele in de these dat kansarmoede dé factor zou zijn, dan nog verklaart dit niet waarom er onder de kansarmen blijkbaar meer allochtonen zijn die zich geroepen voelen om er de kantjes van af te lopen dan autochtonen. En dan nodig ik u bij deze uit om het begrip "kansarmoede" te rekken en te keren als een stuk pizzadeeg totdat het in uw kraam past.

U huichelt, meneer Feremans. En mensen van racisme beschuldigen omdat ze een simpele vraag stellen mag dan wel een politieke truuk zijn, het is bovenal een teken dat u heel zwak op de pootjes staat.

Citaat:
Al eens gehoord van discriminatie bij het aanwerven van allochtonen? Is dat een gevolg van het aandringen op integratie door de linkiewinkies, denk je?
Oh jazeker, het is allemaal de schuld van de racistische werkgevers? Er bestaan geen knelpuntberoepen, massa's hoogopgeleide allochtonen verdringen zich bij elke vacature. Allochtonen scoren consistent hoog tot zeer hoog bij vergelijkende examens, etc... Sorry vriend, het wordt zeer hoog tijd dat u zich eens informeert naar "wat" er zich precies aandient tijdens een sollicitatieprocedure. Het is makkelijk om hier en daar eens een geïsoleerd incident op te blazen in de pers, maar als je eens een objectieve bevraging zou doen, dan klinkt het verhaal al heel anders.

Maar net zoals het VB, blijkt u de nobele kunst van de nuance niet begrepen te hebben. U zou verduiveld eens moeten toegeven dat er een "probleem" is, nietwaar?

Citaat:
Al eens afgevraagd waarom men aftandse winkeltjes controleert en geen multinationals in Antwerpen? Valt daar de poen te halen???
Waarmee u niet antwoordt op de vraag. Die multinationals hebben daar geen reet mee te zien. En u weet deksels goed dat er niet enkel "aftandse winkeltjes" worden gecontroleerd.

Citaat:
... Uit je voorbeelden blijkt een typisch xenofoob trekje: criminaliteit toewijzen aan bevolkinsgroepen op basis van afkomst in plaats van op basis van inkomen. Werkloostheid: idem dito.
En daarbij gebruik maken van situaties die het gevolg zijn van racisme...
Geestig maar dom.
Niks xenofobie, meneer Feremans. Enkel de feiten en de wetenschap dat u het begrip racisme nogal gemakkelijk hanteert, net zoals het begrip "kansarmoede". Mooi compliment trouwens aan al die kansarmen, dat u hen al gaat beschouwen als galgenaas. Uw stellingen rammelen aan alle kanten. Dom en niet eens geestig.

Citaat:
Ik probeer sociale problemen op te lossen. Niet door ze toe te schrijven aan "De islamieten", De Joden of DE West-Vlamingen. Ik probeer te achterhalen waar criminaliteit vandaan komt en hoe ik ze kan oplossen. Waar werkloosheid, gebrek aan vorming, kansarmoede ontstaat en hoe je daar concreet iets aan doe. En ik merk dat het gestook van het VB daar geen goed doet maar veel stomme theorieën van hen de maatschappij verzieken en loze beweringen de mensen angstig maken. Dat is geen kop in zand steken: dat is mij niet laten misleiden en werken aan de maatschappij volgens systemen en methoden die rationeel zijn en werken, en niet volgens zotte vooroordelen en haatspuiterij die de boel nog verder verziekt en de oplossing onmogelijk maakt van om het even wat.
U en de uwen proberen juist niks! Wat criminaliteit, werkloosheid, etc... betreft heb u op voorhand uw uitleg al klaar: allemaal het gevolg van racisme. Dus zoeken naar oorzaken doet u ook al niet. Tenzij u de heksenjacht en de inquisitie valabele onderzoeksmethodes vindt. Het enige wat ik uit uw richting van het politieke spectrum hoor is aanklachten, beledigingen aan die toch zo domme en verzuurde autochtonen en een zeer eenzijdige visie op de problematiek. Daarmee springen we inderdaad regelrecht het "zwarte gat" in.

Citaat:
Er is geen "multicultureel model". Er is een samenleving met 4 procent allochtonen. Dat is al. Er is ook geen enkele propaganda voor multiculturaliteit want die werkt niet. De interculturaliteit wordt afgeremd door propaganda ertegen. Het is de enige mogelijke uitweg tenzij je een fascistishe oplossing goedkeurt: Juden Rauss!
Gelieve niet te refereren naar een tijdsgewricht dat u zelf niet hebt meegemaakt. Pathetisch verwijzen naar het Nazi-regime "pakt" ook niet meer; steeds meer mensen hebben geen flauw benul wat u daarmee bedoelt.

Multi- of interculturaliteit, het is één pot nat en strekt er enkel toe om de integratie en -op langere termijn- de assimilatie tegen te werken. Blijf vooral je imaginaire modelsamenleving nastreven, met alle regelneverij vandien én met een even sterk groeiende afkeer bij de bevolking. Eens zien hoe lang u er in zal blijven slagen om de mensen monddood te houden.

Citaat:
De eeuwige fabel: De stokers vertolken het gevoel, zij hebben het niet aangewakkerd en opgefokt tot het tot problemen leidde. Fijn dat je dit gelooft, maar geen hond die er aan twijfelt wie er vuurtjes stookt.
Maar al was er een "onderhuids gevoel" dan was het aan goede politici om de oplossing te zoeken, te vinden en uit te voeren. Op welke manier heeft deze zeveraar dat dan toch gedaan, aub???
Ik heb me nergens uitgesproken over de "kwaliteiten" van Pim Fortuyn. Ik wijs enkel op de absurditeit van uw visie dat een dermate groot deel van de nederlandse bevolking op zo'n korte tijd plots achter de rattenvanger van Hameln is beginnen opstappen. D�*t is lachwekkend, Feremans. Overschat vooral de politiek niet hoor... Het VB hier en Fortuyn in Nederland hebben enkel aangeboord wat er reeds bestond in de samenleving; uiteraard stoken ze en uiteraard ruien ze op. Dat is de core business van elke politicus. Maar de onlustgevoelens zijn voor het grootste stuk NIET aangepraat en NIET denkbeeldig.

Citaat:
De sossen hebben nooit één poot uitgestoken om hun mensen gerust te stellen. Zij negeerden en negeren het VB alsof het niet bestaat. Ik ben daar al zeer lang zeer boos over. Het is niet zomaar dat ik me bij Spirit aansloot na dertig jaar "sos" te zijn geweest!
Spirit profileert zich dan weer als de tegenhanger van de Dominicanen ten tijde van de Spaanse Inquisitie. U draagt ook niks bij tot de oplossing van het probleem. Enkel wat "blaffen" en vooral niet in debat gaan. Lambert en de zijnen zitten nog altijd hun vegetatieve zelf te wezen in de Kamer. Of ben ik volgens u iets te vaak ingedut bij het volgen van de debatten en heb ik iets wereldschokkends gemist? En het zinkende roeibootje dat Spirit is, zal meer dan waarschijnlijk de volgende parlementsverkiezingen niet overleven. Bert goes SP-A, zoals hij wel meer z'n opportunistische kont naar een andere wind heeft gezet in zijn voor het overige onbenullige politieke bestaan.

Citaat:
Dit is natuurlijk krankzinnig: mensen die het VB blootleggen als een gangsterpartij met paardenideën laten mensen overlopen naar het VB?
Welk idee heb jij van de mensen, dat het perverten en dommerikken zijn?
Velen vinden dat ik gelijk heb om niet het hoofd discreet weg te draaien als die gasten hun kak lanceren in alle richtingen.
En die stroom rijst al meer en meer....
Oh, dat maakt u ervan? Nee, ik heb het over mensen die maar blijven volhouden dat er geen problemen bestaan, dat het allemaal uitvindsels zijn van het VB, dat de mensen dom en verzuurd zijn, racist, etc... Ik heb het over die hautaine houding waarmee u alles wat niet binnen uw krampachtige en foutieve analyses past klasseert onder het "niet bespreekbare, want racistisch". Ik heb het over de rol van grootinquisiteur die uw partij begint te spelen. Trouwens, wedden dat één dezer de Stalin van dienst kameraad Lambert tot een ietsje meer terughoudendheid zal aanmanen? Want je kan niet ongestraft blijven schieten in de eigen voeten...

Laatst gewijzigd door Desiderius : 17 januari 2006 om 11:38.
Desiderius is offline   Met citaat antwoorden