Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 januari 2006, 11:14   #101
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

[quote=Nierika;1511195]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht

Natuurlijk moet je brullen! Brullen van pure, extatische vreugde! En nadat je uitgebruld bent, kun je me toch het betreffende artikeltje eens tonen. Het woord "verkrachters" is immers een beetje erover. Bij mijn weten had de media daar allang op gesprongen, moest iemand uit een Vb-lijst als verkrachter geboekstaaft staan. Jij had het trouwens al lang gebruikt in je kruistocht tegen de vrije meningsuiting! Waarom zou Vanhecke dan dat woord gebruiken?

Kom kom Eric, eerst je bronnen deftig checken. Het zal wel weer een storm in een glas water geweest zijn.
Wat niet wegneemt dat ik begrijp dat je de discussie op die manier alweer uit de weg gaat door een handig afleidngsmanoeuvre, net zoals je voortdurend doet met je blunder over de partijfinanciëring "met ons belastingsgeld"...
Het valt steeds meer op dat je werkelijk geen argumenten meer over hebt.
Nu, als antwoord op mijn post, kan het tellen:
Vanhecke zal geen verkrachters meer op zijn lijst zetten.
Nu vraag ik je, aangezien je het in de discussie betrekt:
Welke verkrachters?
Opnieuw: de media zou hier zeker op gesprongen zijn, en ik heb er eigenaardig genoeg niks van gehoord,
dus: your turn!
ik heb een link gegeven: het stond in de tijd

9,6 % - 16/01/2006 Vlaams Belang brengt strijdgemeenten in kaart

(tijd) - Met het oog op de lokale stembusgang eind dit jaar brengt het Vlaams Belang per provincie de strijdgemeenten in kaart, waar de beste kansen liggen om het cordon sanitaire te doorbreken. Dat liet voorzitter Frank Vanhecke zaterdag w ... Lees meer
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 11:21   #102
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

[quote=ericferemans;1511213]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Citaat:

???

Nogal onlogische redenering die mij wordt toegeschreven. Ik prefereer van zelf redeneringen te maken en dan te zien beoordeeld op hun waarde.
Zo kan ik schrijven over jou wat ik wil en daar dan nadien op springen.
Dat is een oneerlijke methode. Je legt me woorden in de mond, en zelf waanzinnige redeneringen. Het koppelen van economische motieven aan democratie is onlogisch en verward. Ik doe dat niet. Jij wel en legt dit in mijn mond. Ik kan hier dus niets op zeggen dan dat het maft is, ik stel voor dat je dus zelf nu bedenkt wat ik hier op zou moeten zeggen want dat doe ik uiteraard niet: "qui 's excuse 's accuse". Maar je hoeft niks te zeggen, Spirit, kif kif en de PS willen het VB nekken, ikgeef gewoon aan waarom de PS dat wil. Wat kan je daar nu nog meer op zeggen dan dat het waar is? dus zwijg je inderdaad maar beter.

Weerom veronderstellingen: eerst en vooral is spirit een kleine partij. Punt.
Het verwezenlijkt aanzienlijk meer dan het VB: die doen niets. Punt.
Dat Spirit aan een of ander electoraal plafond zit zeg jij, ik zou het begot niet weten. Jij kan dat ook niet en vooral: je legt het niet uit.
Dit noemt men hallucineren en zwetsen. Het is ook al maft.
Wat kan het VB doen? Er is een cordon sanitaire, dat er specifiek op gedoeld is om het VB te beletten iets te doen. Spirit is een parasiet die niks voorstelt, en teert op de SP. Dan nog durven stellen dat je wel iets voorstelt! We hebben geleerd waarom de bril van Lambert groen is in één van de potsierlijkste en lafste explicaties Dat moet het zowat geweest zijn. Ik denk niet dat de mensen anders veel zal bijgebleven zijn van je partijtje. We zullen de verkiezingen moeten afwachten, misschien haal je dan wél de kiesdrempel, om het tegendeel te kunnen bewijzen.

Plafond van autochtonen? Er zijn er bijna geen. Zij stemmen heel weinig. Denk je nu echt dat dit een oplossing is voor Spirit: Indien ALLE autochtonen op Spirit stemmen komen we niet eens aan de kiesdrempel.
Je houdt je fantaziën op een gekke manier voor realiteit en komt dan tot absurde conclusies...
Autochtonen Eric, autochtonen... mag je niet verwarren met allochtonen. Je leest zelfs niet meer wat er staat. Indien alle autochtonen op Spirit stemmen, dan heb je een paar miljoen stemmen! Waar jij hier over begint weet ik niet! Komt ervan als je enkel leest wat je wil lezen. Met je zicht is het volgens mij trouwens niet veel beter gesteld.

Als uw waterhoofd begint te fluiten is het tijd dat je een aspirientje neemt (tuut)...
Beter een waterhoofd dan een ezelsoor...

Iemand tegen je aanschurken die je in je armen houdt is een nogal potsierlijk beeld. Het vereist acrobatische gaven die ik zelf Geert niet zou toeschrijven. En toch kan hij het, zoals op het journaal te zien was.

Het moet zeer doen bij mensen zoals jij: dat is de bedoeling. Er zijn er anderen die dit een moedige slogan vinden, en die vinden dat dit moet kunnen. Dit zijn niet de allochtonen: die vinden namelijk niet dat ze zo allochtoon zijn, maar dat weet jij natuurlijk niet...
Er zijn er anderen die dit moedig vinden...wie wat waar wanneer? Och ja, kif Kif en Di Rupo, sure!

Zie jij liever de bijeenkomsten van een ouderlingentehuis, zoals bij andere partijen?
De politiek is iets ernstiger dan een Vlaamse Kermis, ja. Het mag dus wat ernstiger.

Ben jij zo dronken of debiel dat je meer personen ziet als ze rondlopen??
Eigenaardig: vijsje laten vastzetten.
Al die vreugdevolle danspasjes moeten toch ergens de aandacht van afleiden.

Ha : het ging nergens over, dus maak je je er niet druk in. Gewoon wat zenuwen vandaag en zin om iets te tikken, om het even wat?
Nope, het gewoon iets tikken laat ik aan jou over.

Jij schijnt werkelijk een obsessie te hebben voor wat ik denk! Maar dan moet je mij dat gewoon vragen schat. Ook denk je in de plaats van alle gewone mannen. Je moet daar inderdaad koppijn aan overhouden.
Jij denkt wel in termen van een ganse interculturele imaginaire maatschappij lieverd! Who's fooling who?

Ook het gewicht van mensen schijnt je zorgen te maken. Heb je iets tegen dikke mensen? Tegen kale mensen? Tegen oude mensen (ha neen: je was tegen de zesentwintigjarigen). Mijn gedacht: je bent een beetje gefrustreerd.
Blijkbaar moet iedere zin vandaag met een ad hominem opwerping worden beëindigd. Als de argumenten uitverkocht zijn...

Moureaux is niet van Spirit, schat. Echt niet. En wat deze tekst hier komt doen is niet te vatten.
Zeg ik dat hij van Spirit is? Hij doet alles ter zake. In de pers werd uitvoerig beschreven waarom Moureaux deed wat hij deed: in Brussle zijn veel allochtone stemmetjes te verdienen voor de PS.

Wijlen zijn NIET van Molenbeek, alhoewel het liedje anders klinkt.
Ben je nu aan het ijlen of zit er weer te veel stoom in het waterhoofdje.
En dan?

nog eens: Moureaux zit niet bij Spirit....
So what? Filip Dewinter is ook niet van Walonnië, en toch wil de PS zijn vel. The question is why?

waarop men kan antwoorden dat alle politici inderdaad niet even gecultiveerd zijn.
Jij bent het stichten voorbeeld!

Heb je iets tegen meeuwen? Het zijn toch mooier dieren dan mestkevers, geef dat maar toe!
Alweer raak... naast de kwestie.

Meen je nu dat je een bewijs hebt geleverd dat de andere partijen ook racistische zijn? Pover hoor. Ik zou er uit afleiden dat politici van het VLD niet gecultiveerd zijn en dat Tobback een dierenvriend is met een hekel aan mesthopen.
Dat noem ik zijn opmerking weglachen. Wie denk je hiermee te overtuigen. Illegalen voorstellen als meeuwen op mesthopen wordt dus Tobback is een dierenvriend met een hekel aan mesthopen. Ludieker kan het niet, patetisch bijna!

Ik zou eerder stellen dat er na het scheiden van kerk en staat geen enkele politieke waarde nog wordt gemeten aan de hand van zijn godsdienstige implicaties en omgekeerd. Wie probeert van de twee te mengen doet aan verwarring, zoals jij trouwens doet. Pak nog een aspirientje.
Waarschijnlijk neem jij teveel geneesmiddelen. Dit is het enige dat kan geconcludeerd worden uit je voortdurend schermen met ziektebeelden en geneesmiddelen. Vandaar waarschijnlijk dat je zo graag tegen windmolens en schimmen vecht.

Verhofstadt is een oen. Hij verwart ook weer godsdienst met politiek. In ons land is er geen enkele islamitische wet goedgekeurd, en de katholieken hebben zelf abortus en euthanasie niet gestopt. Waar houdt hij zich mee bezig? En jij: wat wil je nu aantonen dat Verhofstadt een zeveraar is? Wie weet dat nog niet...
Ochgottekes, maar Jahjah wil de sharia, zoals het reeds in Canada bestaat, en dat jij hem niet gaat tegenhouden is wel zeker!

De onlogica van de allochtone stemmetjes legde ik al uit. Geen enkele partij groeit door een stukje van een petieterige minderheid op te strijken in stemvorm. Dat is maft. Daarenboven doe je nu of allochtonen debielen zijn die allemaal op Spirit stemmen omdat die niet allochtoon hatend is. Er zijn nog partijen die allochtoon-vriendelijk zijn. Behalve het VB.
Enige realiteitszin is je vreemd. Ik vind je pathetisch.
Je hoort niets anders meer nochtans. Je moet de enige zijn die het ontgaan is. Er zijn massa's genaturaliseerde Belgen en hun stem is goud waard, zeker als je ziet hoeveel autochtone stemmetjes er naar het VB gaan. Stop toch met zeveren.

Maar dat mogen ze! EN dat zijn ze! Maar ze mogen niet in hetzelfde pamfletje zeggen dat islamieten gevaarlijk zijn voor andere mensen.
Dat is geen fobie: dat is aansporen tot vreemdelingenhaat. En dat is strafbaar. En alhoewel jij één miljoen keer het onderscheid niet zal maken zullen de mensen dan snappen dat jij of dom of van kwade wil bent.
Maar islamieten tonen overal ter wereld aan dat ze gevaarlijk zijn. Dat burgermanifestje van verhofstadt zal wel iets langer overwogen zijn geweest dan de tijd dat het duurde om het neer te schrijven.

Mijns inziens zijn de rellen in Frankrijk geen aanleiding geweest voor vervolging van mensen, behalve van de relschoppers.
En die waren... autochtoon? Allochtoon? Daar gaat het toch om?

Natuurlijk is er een verband: indien men mensen slecht opvangt, hen discrimineert, weigert ze in dienst te nemen en hen dumpt in getto's dan gebeuren die dingen vroeg of laat. Maar dan zeggen :allochtonen zijn gevaarlijk is onozel: moegetergde, gediscrimineerde mensen van om het even waar zijn gevaarlijk. Het is juist zo onrechtvaardig van mensen op te jagen en ze daarna met de vinger te wijzen dat niet netjes is. Maar als je daarenboven stelt dat ze gevaarlijk zijn omdat ze allochtoon zijn is discriminerend en vals. Ze worden, mede door raddraaiers van het VB voortdurend gestigmatiseerd en indien ze dit moe zijn en hun woede luchten zegt men "ZIE JE WEL". Zo kan men een heilige kwaad krijgen. En ik vind dit ook boosaardigheid die me irriteert.
Och, daar gaan we weer. Ze mogen op TV schreeuwen dat de flikken niet in hun wijken mogen, ze mogen hun wapens tonen die ze vanuit Oost-Europa halen, ze mogen bj wet verboden polygamie bedrijven, ze mogen afhaken op school, of ze worden er af gehaald door hun ouders omdat ze moeten trouwen en kinderen krijgen, ze mogen hun verhaal doen tussen de dampen van hun wiet, het leven op de straat in hun rapsongs bezingen als was het van goud, en dan krijgen we weer zo'n goedkoop verhaaltje over de achterstelling door de stoute blanke. Want consequenties trekken uit hun eigen zever kunnen ze niet.
En dan krijg je tenslotte wat reportages op vb. Canvas te zien over kerels die het wel hebben gemaakt, en proberen de jongeren te overtuigen een andere life-style aan te nemen. Maar nee, zegt Feremans met belerend vingertje, het is hun schuld niet!

Je bent weer aan het dazen. Hou je bezig met je eigen spookbeelden: dat is al erg genoeg. Drink rustig een glas champagne: het zal je opgehitste brein wat afkoelen en pak er nog maar een aspirientje bij.
I'ts getting boring!

Komaan zeg: wie is één van de grondleggers van het federalisme en richtte Spirit op?????
De man met het zieligste verhaaltje ooit, de groene algen bril - Geert Lambert?

µ
Weer die helderziendheid in de gedachten van de gewone man... en dat door een vrouw die waarschijnlijk ze ziet vliegen aan honderd in het uur.
Geestig.
Maar Eric, zelfs hier ga je erover. Ik ben net als jij van het mannelijk geslacht. Probeer je al eens geestig te doen, ga je weer compleet de mist in.

wie waar hoe?
Ik vraag het me al af sinds het begin van onze debatten, en ik weet het nog steeds niet. Waarom etaleert Spirit zo veel domheid?

Gelukkig niet zo gek als een toeter.
Dat zou er nog aan ontbreken! En toch doe je me zo nu en dan eens twijfelen...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 17 januari 2006 om 11:24.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 11:24   #103
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dit dient te stoppen. Zonder deze hetze is een gezonde samenleving niet mogelijk en niet realiseerbaar.
Het is idd tijd om de heksenjacht op al wie verkeerd denkt te staken. Een gezonde samenleving is niet mogelijk en niet realiseerbaar als je 25% van de bevolking op alle mogelijke manier probeert te dwingen bepaalde politieke en sociale keuzes goed te keuren.

Het sterkste argument van de Amerikanen tegen buitenlandse kritiek op de doodstraf is : It is the will of the people. Welnu het is de wil van het volk dat het Vlaams Belang als een normale partij zou worden behandeld. We naderen snel het punt waar jij en jouw soortgenoten (die al minder talrijk zijn dan een paar jaar geleden) een keuze zullen moeten maken :

Optie 1 : Ofwel geven jullie toe dat jullie geen recht hebben om de kiezer te vertellen op wie hij wel of niet mag stemmen.

Optie 2 : Ofwel verbieden jullie het Belang en smijten jullie FDW & Co in de gevangenis. Zeg me niet dat het niet kan, uiteindelijk hoef je slechts een paar bijkomende stappen te doen in de reeds ingeslagen weg. Het probleem is natuurlijk dat je dan de slechterik wordt maar indien het VB zo gevaarlijk is dan moet men de moed kunnen opbrengen om dat etiket te dragen. "Geen democratie voor de vijanden van de democratie" nietwaar? Noch SPa noch Groen! zullen zo ver willen gaan, natuurlijk, en dan rijst de vraag : zijn ze te laf ? Geloven ze eigenlijk zelf wat ze allemaal vertellen over het VB?
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 11:26   #104
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

[quote=ericferemans;1511263]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht

ik heb een link gegeven: het stond in de tijd

9,6 % - 16/01/2006 Vlaams Belang brengt strijdgemeenten in kaart

(tijd) - Met het oog op de lokale stembusgang eind dit jaar brengt het Vlaams Belang per provincie de strijdgemeenten in kaart, waar de beste kansen liggen om het cordon sanitaire te doorbreken. Dat liet voorzitter Frank Vanhecke zaterdag w ... Lees meer
Uw linke linkjes werken niet, 2de poging aub!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 11:32   #105
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wis en zeker: Minder vrouwelijke allochtonen zitten in de gevangenis dan autochtone. Meer mannen. Dit bewijst op zich al dat het niets met "ras" te maken heeft maar met andere factoren, tenzij je naast racist ook sexist wil worden natuurlijk.
Kriminaliteit heeft te maken met sociale situaties: miljardairs pikken niet (althans geen handtassen )
Oliesjeiks vindt je dus niet in onze gevangenissen, trouwens ook geen natiebazen. Wie je er wel vindt zijn mensen uit een kansarm milieu, blanke, gele, zwarte en bruine.
Opvallend is dat er bijna geen verkeerscriminelen zijn onder de allochtone islamitische mannen: zij drinken niet.
Je bent aan het glibberen, Feremans. Het ging mij om een simpele vaststelling, meer niet. Jouw reactie bestaat erin om mensen die zo'n vastellingen doen steevast te beschuldigen van racisme. End of discussion... De typische stijl die de linkerzijde altijd heeft gebruikt in deze en die inderdaad verantwoordelijk is voor de dégout bij een flink (en gestaag groeiend) deel van de bevolking. Maar zelfs met jouw houdinistreken slaag je er niet in om die simpele waarheid weg te toveren.

Zelfs al volg ik je ten dele in de these dat kansarmoede dé factor zou zijn, dan nog verklaart dit niet waarom er onder de kansarmen blijkbaar meer allochtonen zijn die zich geroepen voelen om er de kantjes van af te lopen dan autochtonen. En dan nodig ik u bij deze uit om het begrip "kansarmoede" te rekken en te keren als een stuk pizzadeeg totdat het in uw kraam past.

U huichelt, meneer Feremans. En mensen van racisme beschuldigen omdat ze een simpele vraag stellen mag dan wel een politieke truuk zijn, het is bovenal een teken dat u heel zwak op de pootjes staat.

Citaat:
Al eens gehoord van discriminatie bij het aanwerven van allochtonen? Is dat een gevolg van het aandringen op integratie door de linkiewinkies, denk je?
Oh jazeker, het is allemaal de schuld van de racistische werkgevers? Er bestaan geen knelpuntberoepen, massa's hoogopgeleide allochtonen verdringen zich bij elke vacature. Allochtonen scoren consistent hoog tot zeer hoog bij vergelijkende examens, etc... Sorry vriend, het wordt zeer hoog tijd dat u zich eens informeert naar "wat" er zich precies aandient tijdens een sollicitatieprocedure. Het is makkelijk om hier en daar eens een geïsoleerd incident op te blazen in de pers, maar als je eens een objectieve bevraging zou doen, dan klinkt het verhaal al heel anders.

Maar net zoals het VB, blijkt u de nobele kunst van de nuance niet begrepen te hebben. U zou verduiveld eens moeten toegeven dat er een "probleem" is, nietwaar?

Citaat:
Al eens afgevraagd waarom men aftandse winkeltjes controleert en geen multinationals in Antwerpen? Valt daar de poen te halen???
Waarmee u niet antwoordt op de vraag. Die multinationals hebben daar geen reet mee te zien. En u weet deksels goed dat er niet enkel "aftandse winkeltjes" worden gecontroleerd.

Citaat:
... Uit je voorbeelden blijkt een typisch xenofoob trekje: criminaliteit toewijzen aan bevolkinsgroepen op basis van afkomst in plaats van op basis van inkomen. Werkloostheid: idem dito.
En daarbij gebruik maken van situaties die het gevolg zijn van racisme...
Geestig maar dom.
Niks xenofobie, meneer Feremans. Enkel de feiten en de wetenschap dat u het begrip racisme nogal gemakkelijk hanteert, net zoals het begrip "kansarmoede". Mooi compliment trouwens aan al die kansarmen, dat u hen al gaat beschouwen als galgenaas. Uw stellingen rammelen aan alle kanten. Dom en niet eens geestig.

Citaat:
Ik probeer sociale problemen op te lossen. Niet door ze toe te schrijven aan "De islamieten", De Joden of DE West-Vlamingen. Ik probeer te achterhalen waar criminaliteit vandaan komt en hoe ik ze kan oplossen. Waar werkloosheid, gebrek aan vorming, kansarmoede ontstaat en hoe je daar concreet iets aan doe. En ik merk dat het gestook van het VB daar geen goed doet maar veel stomme theorieën van hen de maatschappij verzieken en loze beweringen de mensen angstig maken. Dat is geen kop in zand steken: dat is mij niet laten misleiden en werken aan de maatschappij volgens systemen en methoden die rationeel zijn en werken, en niet volgens zotte vooroordelen en haatspuiterij die de boel nog verder verziekt en de oplossing onmogelijk maakt van om het even wat.
U en de uwen proberen juist niks! Wat criminaliteit, werkloosheid, etc... betreft heb u op voorhand uw uitleg al klaar: allemaal het gevolg van racisme. Dus zoeken naar oorzaken doet u ook al niet. Tenzij u de heksenjacht en de inquisitie valabele onderzoeksmethodes vindt. Het enige wat ik uit uw richting van het politieke spectrum hoor is aanklachten, beledigingen aan die toch zo domme en verzuurde autochtonen en een zeer eenzijdige visie op de problematiek. Daarmee springen we inderdaad regelrecht het "zwarte gat" in.

Citaat:
Er is geen "multicultureel model". Er is een samenleving met 4 procent allochtonen. Dat is al. Er is ook geen enkele propaganda voor multiculturaliteit want die werkt niet. De interculturaliteit wordt afgeremd door propaganda ertegen. Het is de enige mogelijke uitweg tenzij je een fascistishe oplossing goedkeurt: Juden Rauss!
Gelieve niet te refereren naar een tijdsgewricht dat u zelf niet hebt meegemaakt. Pathetisch verwijzen naar het Nazi-regime "pakt" ook niet meer; steeds meer mensen hebben geen flauw benul wat u daarmee bedoelt.

Multi- of interculturaliteit, het is één pot nat en strekt er enkel toe om de integratie en -op langere termijn- de assimilatie tegen te werken. Blijf vooral je imaginaire modelsamenleving nastreven, met alle regelneverij vandien én met een even sterk groeiende afkeer bij de bevolking. Eens zien hoe lang u er in zal blijven slagen om de mensen monddood te houden.

Citaat:
De eeuwige fabel: De stokers vertolken het gevoel, zij hebben het niet aangewakkerd en opgefokt tot het tot problemen leidde. Fijn dat je dit gelooft, maar geen hond die er aan twijfelt wie er vuurtjes stookt.
Maar al was er een "onderhuids gevoel" dan was het aan goede politici om de oplossing te zoeken, te vinden en uit te voeren. Op welke manier heeft deze zeveraar dat dan toch gedaan, aub???
Ik heb me nergens uitgesproken over de "kwaliteiten" van Pim Fortuyn. Ik wijs enkel op de absurditeit van uw visie dat een dermate groot deel van de nederlandse bevolking op zo'n korte tijd plots achter de rattenvanger van Hameln is beginnen opstappen. D�*t is lachwekkend, Feremans. Overschat vooral de politiek niet hoor... Het VB hier en Fortuyn in Nederland hebben enkel aangeboord wat er reeds bestond in de samenleving; uiteraard stoken ze en uiteraard ruien ze op. Dat is de core business van elke politicus. Maar de onlustgevoelens zijn voor het grootste stuk NIET aangepraat en NIET denkbeeldig.

Citaat:
De sossen hebben nooit één poot uitgestoken om hun mensen gerust te stellen. Zij negeerden en negeren het VB alsof het niet bestaat. Ik ben daar al zeer lang zeer boos over. Het is niet zomaar dat ik me bij Spirit aansloot na dertig jaar "sos" te zijn geweest!
Spirit profileert zich dan weer als de tegenhanger van de Dominicanen ten tijde van de Spaanse Inquisitie. U draagt ook niks bij tot de oplossing van het probleem. Enkel wat "blaffen" en vooral niet in debat gaan. Lambert en de zijnen zitten nog altijd hun vegetatieve zelf te wezen in de Kamer. Of ben ik volgens u iets te vaak ingedut bij het volgen van de debatten en heb ik iets wereldschokkends gemist? En het zinkende roeibootje dat Spirit is, zal meer dan waarschijnlijk de volgende parlementsverkiezingen niet overleven. Bert goes SP-A, zoals hij wel meer z'n opportunistische kont naar een andere wind heeft gezet in zijn voor het overige onbenullige politieke bestaan.

Citaat:
Dit is natuurlijk krankzinnig: mensen die het VB blootleggen als een gangsterpartij met paardenideën laten mensen overlopen naar het VB?
Welk idee heb jij van de mensen, dat het perverten en dommerikken zijn?
Velen vinden dat ik gelijk heb om niet het hoofd discreet weg te draaien als die gasten hun kak lanceren in alle richtingen.
En die stroom rijst al meer en meer....
Oh, dat maakt u ervan? Nee, ik heb het over mensen die maar blijven volhouden dat er geen problemen bestaan, dat het allemaal uitvindsels zijn van het VB, dat de mensen dom en verzuurd zijn, racist, etc... Ik heb het over die hautaine houding waarmee u alles wat niet binnen uw krampachtige en foutieve analyses past klasseert onder het "niet bespreekbare, want racistisch". Ik heb het over de rol van grootinquisiteur die uw partij begint te spelen. Trouwens, wedden dat één dezer de Stalin van dienst kameraad Lambert tot een ietsje meer terughoudendheid zal aanmanen? Want je kan niet ongestraft blijven schieten in de eigen voeten...

Laatst gewijzigd door Desiderius : 17 januari 2006 om 11:38.
Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 11:50   #106
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Knappe post.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 12:11   #107
Confucius
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Knappe post.
Inderdaad, recht uit het hart !
Oud 17 januari 2006, 12:49   #108
PelgrimForever
Europees Commissaris

PelgrimForever's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door napoleondegrote Bekijk bericht
Ik wil hier mijn absolute vrijheidsdrang propageren bij de keuze van een paus.
Voor mij moet de volgende paus een sappige rondborstige negerin zijn.
BEGREPEN!!!!!!!!!!!!!!!!!
Neen ...
Bent u lid van de katholieke kerk om te beginnen ?
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 12:51   #109
PelgrimForever
Europees Commissaris

PelgrimForever's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
Beste Eric,
ik dank je voor je antwoord.
Ik gebruik nooit denigrerende, noch krachttermen zeker niet t.o.v. mensen, die ik niet ken. Dat vind ik elemnetaire beleefdheid.
Je spreekt in termen van schelden en stoken van het VB.
Ik noteer van jou kieken, schijt, luizen, Vlaanderen is een achterlijk gebied.
Kortom wat je het VB ,verwijt doe jezelf.
Maar ik krijg nog altijd géén antwoord waar die vooroordelen vandaan komen.
Hoe is het zover gekomen ?
Is er géén contradictie dat vlamingen bij elke actie meer en meer doneren,11.11.11 ; vredeseilanden .....
Het is allemaal vrij duidelijk : de vlaming begint door te krijgen dat het er niet fair aan toe gaat.
Maar een aantal denken verder: inderdaad de vreemdelingen, die het hier goed voorhebben , worden over één kam gescheerd en delen mee in de klappen.
Om de zaak niet erger te maken kunnen nu maatregelen genomen worden.
Als ik van jou dan wat scheldproza terugkrijg dan heb ik wel met je te doen.
Je suggereert géén enkele oplossing , je verwart oorzaak en gevolg.
Eén oplossing :het VB vervolgen.
Spijtig voor de allochtonen, die er hier het beste van proberen te maken.
en "een sappige rondborstige negerin "
is waarschijnlijk uw uiting van respect voor het vrouwelijk geslacht
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 13:12   #110
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Ik heb me nergens uitgesproken over de "kwaliteiten" van Pim Fortuyn. Ik wijs enkel op de absurditeit van uw visie dat een dermate groot deel van de nederlandse bevolking op zo'n korte tijd plots achter de rattenvanger van Hameln is beginnen opstappen. D�*t is lachwekkend, Feremans. Overschat vooral de politiek niet hoor... Het VB hier en Fortuyn in Nederland hebben enkel aangeboord wat er reeds bestond in de samenleving; uiteraard stoken ze en uiteraard ruien ze op. Dat is de core business van elke politicus. Maar de onlustgevoelens zijn voor het grootste stuk NIET aangepraat en NIET denkbeeldig.
Hear, hear. Meesterlijk Desiderius en to the point. De kiezers die zich nu naar het Belang keren doen dat meer uit degout (of wanhoop) voor de andere partijen dan uit liefde voor het VB, FDW of hun programma.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 13:23   #111
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wis en zeker: Minder vrouwelijke allochtonen zitten in de gevangenis dan autochtone. Meer mannen. Dit bewijst op zich al dat het niets met "ras" te maken heeft maar met andere factoren, tenzij je naast racist ook sexist wil worden natuurlijk.
Heel grappig. Je zet immers de kat bij de melk. Volgens het VB heeft de oververtegenwoordiging van mannelijke allochtonen in gevangenissen namelijk ook niets met het "ras" te maken, maar met afkomst/opvoeding/cultuur/geloof.

PS: hoe sexistisch ben je wanneer je zegt dat er meer mannen veroordeeld worden voor (en zich bezig houden met) criminele feiten dan vrouwen?

Citaat:
Kriminaliteit heeft te maken met sociale situaties:
Citaat:
Opvallend is dat er bijna geen verkeerscriminelen zijn onder de allochtone islamitische mannen: zij drinken niet.
Is het nu sociale situatie of cultuur, Eric?

Citaat:
Al eens afgevraagd waarom men aftandse winkeltjes controleert en geen multinationals in Antwerpen?
Omdat daar meestal aan miljoenen zwart geld over de toonbank gaat. Zie het vroegere Falcon plein, zie de telefoonwinkels, zie de nachtwinkels, ...

Citaat:
Ja: dan kunnen we nog meer lachen. Uit je voorbeelden blijkt een typisch xenofoob trekje: criminaliteit toewijzen aan bevolkinsgroepen op basis van afkomst in plaats van op basis van inkomen.
Uit een Nederlands rapport van het WODC (Wetenschappelijk Onderzoeks en Documentatie Centrum)

Het Sociaal en Cultureel Planbureau (1998) heeft ook aanwijzingen gevonden dat de veel voorkomende vormen van geweld die een fundamentele aantasting van de veiligheid en leefbaarheid betekenen, zich in geconcentreerde vorm voordoen binnen bepaalde groepen en in bepaalde omgevingen. Zo blijken de risico's om slachtoffer te worden van geweldsmisdrijven (mishandeling, bedreiging en diefstal met geweld) in wijken met relatief hoge aantallen allochtonen of personen met een benedenmodaal inkomen `substantieel groter' dan in wijken waar weinig allochtonen en weinig mensen met benedenmodale inkomens wonen.

Blijkbaar heeft dus een wetenschappelijk rapport het wél aangedurfd om afkomst en criminaliteit met elkaar te linken... Wat een bende voze racisten !!

Citaat:
Ik probeer sociale problemen op te lossen. Niet door ze toe te schrijven aan "De islamieten", De Joden of DE West-Vlamingen. Ik probeer te achterhalen waar criminaliteit vandaan komt en hoe ik ze kan oplossen.
Maar wel door op voorhand dus al een heel deel factoren (afkomst, cultuur, ...) te bannen uit je "onderzoek".

Citaat:
Er is geen "multicultureel model". Er is ook geen enkele propaganda voor multiculturaliteit. De interculturaliteit wordt afgeremd door propaganda ertegen.
Genoeg gelachen ! Nu humor !

Laatst gewijzigd door Turkje : 17 januari 2006 om 13:29.
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 13:29   #112
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De onverdraagzaamheid leidt tot een reactie van fanaten uit het andere kamp.
Wat meteen verklaart waarom u hier zoveel mensen al tegen u in het harnas hebt gejaagd...
Oud 17 januari 2006, 13:32   #113
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik ben blij voor u da ge uw Duitse klasiekers kent Ferremans,
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 13:35   #114
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Wat meteen verklaart waarom u hier zoveel mensen al tegen u in het harnas hebt gejaagd...
Ja het valt wel op hé, ...

Dat is een van de eerste keren dat er zoveel unanimiteit in een post is terug te vinden, ... Van zowel links, rechts als centrum...

We gaan nog ergens geraken me dunkt !
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 13:36   #115
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
1.Dus duidelijk is het VB natuurlijk niet: het zou hen te veel leden kosten.
Is dat een argument of zo? De CVP had als voornaamste programmapunt om onduidelijk te zijn, en was daarmee jarenlang de grootste regeringspartij.

Citaat:
De liberalen mogen niet zeggen dat de katholieken een pervers en geniepig ras van tjeeven is DAT GEVAARLIJK IS VOOR ONZE MAATSCHAPPIJ. (...) Tussen haakjes: al méér dan een eeuw zijn er liberalen die dat denken van de katholieken dat die ambetante hypocrieten zijn, en zijn er katholieken die zeggen dat vrijzinnige liberalen en socialisten goddeloze pummels zijn. Maar zij gingen hier niet mee naar de verkiezingen van de gemeenteraden.
Want daar wordt beslist over riolen en aanleg van plantsoenen. En daar zaten ze broederlijk naast mekaar en zegden om ter luidst, én gemeend, dat alleen wederzijds respect een maatschappij leefbaar maakt.
Wat een ongelooflijke zever. Toen de CVP in '99 (eindelijk) niet meer in de regering zat, heeft de regering Verhofstadt I er ALLES aan gedaan om de samenleving te "de-katholiseren". Kruiskes in gerechtsgebouwen? Weg ermee! Te Deum? Voor niks nodig! Zelfs het katholieke onderwijs stond grondig ter discussie... Maar neen, volgens u doen politici zoiets niet. Die zijn immers volwassen en praten enkel over riolen en wegenwerken !

Citaat:
Het is voor de tweede maal in de geschiedenis dat in Vlaanderen er mensen beweren dat vernedering en discriminatie van een bevolkingsgroep kan en mag en moet. Vorige keer is dat slecht afgelopen hoor!
Slecht afgelopen? Vlamingen zijn nog nooit zo zelfbesturend geweest als vandaag... !
Oud 17 januari 2006, 19:09   #116
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ja het valt wel op hé, ...

Dat is een van de eerste keren dat er zoveel unanimiteit in een post is terug te vinden, ... Van zowel links, rechts als centrum...

We gaan nog ergens geraken me dunkt !

Een vraagje aan U allen :
GELOVEN JULLIE NU ECHT DAT FEREMANS ECHT MEENT WAT HIJ HIER OP DIT FORUM OP ONS LOSLAAT ?

Dat kan toch niet waar zijn!
Want hoe meer hij schrijft op dit forum, hoe meer spandiensten hij levert aan zijn 'vijand' Vlaams Belang.

Zo gek is die man toch niet, of wel ??

Iemand moet hem dringend eens goede raad geven.
Oud 17 januari 2006, 19:44   #117
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

@ AVV

Ik vrees dat hij dat zeer zeker meent. En de redeneringen die hij hier op ons loslaat illustreren perfect het gekronkel langs links-progressieve zijde in het vooruitzicht van nog maar eens een lelijke veeg uit de pan in de komende verkiezingen. Alle "strategietjes tegen het VB" zijn immers gruwelijk mislukt. Je vindt hier een combinatie van halstarrig ontkennen dat er een "integratieprobleem" zou bestaan, het eenzijdig toewijzen van "de samenlevingsproblemen, waar die er toch zouden zijn" aan de autochtone "verzuurde" burger en het chronische gebrek aan politieke moed om de eigen fouten op dat vlak te erkennen.

Eerst zou het VB wel vanzelf wegsmelten als maar zou blijken dat ze NOOIT aan het bestuur zouden kunnen komen (cordon sanitaire), daarna zou het VB wel verdwijnen als het maar zou doodgezwegen worden en uitgesloten uit het debat en tenslotte zijn er de gekende pogingen om het vuile werk door het gerecht te laten opknappen. En nog altijd blijkt dat spel niet te werken. Ergens wel logisch, want door het debat te weigeren maak je het jezelf ook onmogelijk om een alternatief voor te stellen.

De burger die wél een probleem ondervindt en dat al jaren met steeds meer aandrang duidelijk maakt aan de politiek, krijgt ook helemaal geen gehoor. Meer nog, hij wordt ervoor uitgescholden voor "verzuurde", "bange", "racistische" mestkever. Zo'n taal is natuurlijk niet van aard om het tij te doen keren. En de steeds sterker wordende repressie tegen alles wat niet binnen het scheve denkpatroon van links-progressief past, wakkert de onvrede alleen maar verder aan. Net zoals onzinnig gezever over quota en positieve discriminatie trouwens...

En voor alle duidelijkheid: ik ben ervan overtuigd dat het merendeel van de Vlamingen die rotgeërgerd stemmen op het VB dat niet doen uit racistische of xenofobe overwegingen. Ze doen dat omdat het de enige partij is die de problematiek die zij belangrijk vinden ook erkent. Het volstaat dat een politieke partij hetzelfde doet maar een genuanceerd, radikaal non-racistisch maar gedecideerd antwoord biedt om dat politieke tij te doen keren. Maar dat houdt natuurlijk allereerst in dat dat men toegeeft dat al die Vlamingen oprecht zijn in hun terechte bekommernissen. En die horde is tot nogtoe voor de "democratische" partijen te hoog gebleken. De strategie van progressief-links domineert nu al meer dan vijftien jaar het politieke debat en met z'n allen zijn ze aan een "sur place" bezig terwijl het VB ongestoord rondje na rondje met winst afwerkt.

Triestig om te zien.
Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 22:31   #118
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
@ AVV
En voor alle duidelijkheid: etc Het volstaat dat een politieke partij hetzelfde doet maar een genuanceerd, radikaal non-racistisch maar gedecideerd antwoord biedt om dat politieke tij te doen keren. etc
Mijn waarde Desiderius,

En in alle duidelijkheid herhaal ik even voor U, dat U stelt dat het vb een politieke partij is die een radikaal, genuanceerd racistisch maar onbeslist antwoord biedt. Ik struggle lichtjes met uw kristallijne phrase 'genuanceerd, radikaal'.. afijn het is al heel wat dat U en ik hieromtrent duidelijk zijn.

Resoluut weifelend,
virmiljoen

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 17 januari 2006 om 22:33.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 23:01   #119
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Je bent aan het glibberen, Feremans. Het ging mij om een simpele vaststelling, meer niet. Jouw reactie bestaat erin om mensen die zo'n vastellingen doen steevast te beschuldigen van racisme. End of discussion... De typische stijl die de linkerzijde altijd heeft gebruikt in deze en die inderdaad verantwoordelijk is voor de dégout bij een flink (en gestaag groeiend) deel van de bevolking. Maar zelfs met jouw houdinistreken slaag je er niet in om die simpele waarheid weg te toveren.

Zelfs al volg ik je ten dele in de these dat kansarmoede dé factor zou zijn, dan nog verklaart dit niet waarom er onder de kansarmen blijkbaar meer allochtonen zijn die zich geroepen voelen om er de kantjes van af te lopen dan autochtonen. En dan nodig ik u bij deze uit om het begrip "kansarmoede" te rekken en te keren als een stuk pizzadeeg totdat het in uw kraam past.

U huichelt, meneer Feremans. En mensen van racisme beschuldigen omdat ze een simpele vraag stellen mag dan wel een politieke truuk zijn, het is bovenal een teken dat u heel zwak op de pootjes staat.

Oh jazeker, het is allemaal de schuld van de racistische werkgevers? Er bestaan geen knelpuntberoepen, massa's hoogopgeleide allochtonen verdringen zich bij elke vacature. Allochtonen scoren consistent hoog tot zeer hoog bij vergelijkende examens, etc... Sorry vriend, het wordt zeer hoog tijd dat u zich eens informeert naar "wat" er zich precies aandient tijdens een sollicitatieprocedure. Het is makkelijk om hier en daar eens een geïsoleerd incident op te blazen in de pers, maar als je eens een objectieve bevraging zou doen, dan klinkt het verhaal al heel anders.

Maar net zoals het VB, blijkt u de nobele kunst van de nuance niet begrepen te hebben. U zou verduiveld eens moeten toegeven dat er een "probleem" is, nietwaar?

Waarmee u niet antwoordt op de vraag. Die multinationals hebben daar geen reet mee te zien. En u weet deksels goed dat er niet enkel "aftandse winkeltjes" worden gecontroleerd.

Niks xenofobie, meneer Feremans. Enkel de feiten en de wetenschap dat u het begrip racisme nogal gemakkelijk hanteert, net zoals het begrip "kansarmoede". Mooi compliment trouwens aan al die kansarmen, dat u hen al gaat beschouwen als galgenaas. Uw stellingen rammelen aan alle kanten. Dom en niet eens geestig.

U en de uwen proberen juist niks! Wat criminaliteit, werkloosheid, etc... betreft heb u op voorhand uw uitleg al klaar: allemaal het gevolg van racisme. Dus zoeken naar oorzaken doet u ook al niet. Tenzij u de heksenjacht en de inquisitie valabele onderzoeksmethodes vindt. Het enige wat ik uit uw richting van het politieke spectrum hoor is aanklachten, beledigingen aan die toch zo domme en verzuurde autochtonen en een zeer eenzijdige visie op de problematiek. Daarmee springen we inderdaad regelrecht het "zwarte gat" in.

Gelieve niet te refereren naar een tijdsgewricht dat u zelf niet hebt meegemaakt. Pathetisch verwijzen naar het Nazi-regime "pakt" ook niet meer; steeds meer mensen hebben geen flauw benul wat u daarmee bedoelt.

Multi- of interculturaliteit, het is één pot nat en strekt er enkel toe om de integratie en -op langere termijn- de assimilatie tegen te werken. Blijf vooral je imaginaire modelsamenleving nastreven, met alle regelneverij vandien én met een even sterk groeiende afkeer bij de bevolking. Eens zien hoe lang u er in zal blijven slagen om de mensen monddood te houden.

Spirit profileert zich dan weer als de tegenhanger van de Dominicanen ten tijde van de Spaanse Inquisitie. U draagt ook niks bij tot de oplossing van het probleem. Enkel wat "blaffen" en vooral niet in debat gaan. Lambert en de zijnen zitten nog altijd hun vegetatieve zelf te wezen in de Kamer. Of ben ik volgens u iets te vaak ingedut bij het volgen van de debatten en heb ik iets wereldschokkends gemist? En het zinkende roeibootje dat Spirit is, zal meer dan waarschijnlijk de volgende parlementsverkiezingen niet overleven. Bert goes SP-A, zoals hij wel meer z'n opportunistische kont naar een andere wind heeft gezet in zijn voor het overige onbenullige politieke bestaan.

Oh, dat maakt u ervan? Nee, ik heb het over mensen die maar blijven volhouden dat er geen problemen bestaan, dat het allemaal uitvindsels zijn van het VB, dat de mensen dom en verzuurd zijn, racist, etc... Ik heb het over die hautaine houding waarmee u alles wat niet binnen uw krampachtige en foutieve analyses past klasseert onder het "niet bespreekbare, want racistisch". Ik heb het over de rol van grootinquisiteur die uw partij begint te spelen. Trouwens, wedden dat één dezer de Stalin van dienst kameraad Lambert tot een ietsje meer terughoudendheid zal aanmanen? Want je kan niet ongestraft blijven schieten in de eigen voeten...
schitterend van desiderius !

ge hebt feremans de les gespeld, zijn broek uitgedaan en op zijn blote kont geslagen
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 23:04   #120
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

feremans en spirit horen thuis bij groen! zeker niet bij de sossen... ze profiteren enkel van hun grote partij ! Zoniet zijn ze iets groter dan BUB !

Bert Anciaux en Geert Lambert... 2 zielige sukkels zijn het ! Feremans het exponent er van.

Laatst gewijzigd door ancapa : 17 januari 2006 om 23:05.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be