19 januari 2006, 17:25
|
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Eric toch... tststs. Jij met al je kennis over de rechten van de mens, jij moet toch geweten hebben dat AL de artikels die ik citeer, komen uit de EVRM... (aangezien deze de DIRECTE bron (tesamen met het Handvest) is voor de Belgische anti-discriminatie (en soortgelijke) wetgeving). De door jou geciteerde "preambule" en "art. 1" zijn echter NIET afkomstig uit de EVRM.
Soit, ik wil daar nog over kijken. Wat lees ik dan in de preambule?
Je hebt het nog zelf gemarkeerd in't vet, Eric.
Ik zal het nog eens herhalen:
Goed gelezen, Eric? De vrijheid van meningsuiting behoort volgens de preambule onomstotelijk tot de grootste idealen van iedere mens.
Dezelfde paragraaf zegt trouwens wat er gebeurt met regimes die deze idealen aan zijn laarzen lapt:
Het is de terzijdestelling en minachting voor de rechten van de mens (waaronder vrijheid van meningsuiting één van de hoogste idealen is) dus, Eric, die geleid hebben tot barbaarse handelingen. Nergens zie ik in die preambule een verschoning om deze hoge idealen toch te verbieden. Nergens zie ik in die preambule een clausule dat vrijheid van meningsuiting toch niet zo ideaal is, of beperkt moet worden voor deze of gene.
Zoals je zelf zo treffend verwoordt: De zaak is alleen onduidelijk voor een snul die dit verkeerd wil lezen...
Uw persoonlijke beledigingen laat ik weer voor uzelve. U zult er uit intellectuele overwegingen waarschijnlijk veel plezier in scheppen.
PS: ik noteer trouwens dat u het vechten tegen de axis-mogendheden tijdens WO II catalogeert als "dom".
|
Gezien je blijft aandringen, en blijkbaar mijn teksten niet leest, voeg ik nogmaals mijn kritiek op je gebazel en verdraaien van de essentie van de mensenrechten ter lezinge van de omstaanders toe:
Citaat:
De preambule licht (ten overvloede) toe dat het gaat
Citaat:
om het gelijk behandelen van alle mensen,
|
dit is de hoofddraad door de mensenrechten.
Mensen zijn gelijk,
Citaat:
men mag ze niet onderdrukken, men mag ze niet vernederen.
|
Dit houdt niet in dat men geen vrije mening zou mogen hebben, of deze verspreiden maar wel
Citaat:
dat deze dan niet mogen ingaan tegen de zin van de mensenrechten in.
|
Discriminatie is niet minder dan het ontkennen van de gelijkheid van de mensen. Het beoefenen van racisme en xenofobie, het houden van discours die xenofoob zijn behoren uiteraard tot de zaken die de rechten van de mens ontkennen
De zaak is alleen onduidelijk voor een snul die dit verkeerd wil lezen...
De bijdrage die het schenden van de mensenrechten door xenofobie zou zijn tot de bescherming ervan is mij een raadsel.
Het grappige is dat u zich blootgeeft als een fervente voorstander van één vrijheid ten nadele van alle andere.
Dat is zoals neuken voor de maagdelijkheid, vechten voor de vrede...
Het is dom...
|
|
|
|