En het blijft maar doorgaan, dat opgeklopte gedoe. Ik dacht dat we het na 2005 wel gehad zouden hebben, maar nee hoor: 1831, 175 jaar weg van Oranje. Wat zal het volgend jaar worden? De Bondgenotenlaan in Leuven hangt vol van een soortement van vlaggen/spandoeken voor die tentoonstelling. Het is niet alleen een dikke farce, maar ook een slag in het gezicht van de Nederlanders. Een dag of twee geleden liep ik argeloos naar het Leuvens station, zag ik toch wel een heerschap het volgende gebaar maken zeker: vormde een kringetje met de duim en wijsvinger, bracht het voor de mond en liet z'n tong suggestieve rondjes draaien. "Asjemenou" dacht ik. Toen hij me voorbij liep hoorde ik hem z'n vriend (met een Nederlandse tongval) duidelijk maken dat hij het op die vlaggen niet echt begrepen had. Gaan we na de eerste minister nu ook al beginnen met het hele Nederlandse volk te kleineren?
Het grote spandoek dat ze tegenover m'n kot hebben gehangen nuanceert het al enigszins (en maakt duidelijk waarover de tentoonstelling gaat: Broedertwist. België en Nederland en de erfenis van 1830-31).
info: http://www.leuven.be/showpage.asp?iPageID=5334
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello
|