Discussie: Aan de belgicisten
Los bericht bekijken
Oud 14 februari 2006, 11:42   #75
Orangist
Burger

Orangist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneta Bekijk bericht
Ik denk dat de meeste belgicisten (net zoals ik) er vanuit gan dat er geen meerderheid is voor een Vlaamse secessie.
Dus... waarom zich druk maken over iets dat toch niet komt en enkel leeft in de natte dromen van een aantal vlaamse extremisten.
Inderdaad, misschien NOG niet. Nog enkele jaartjes knuffelpolitiek van profiterende Walen en positieve discriminatie van nieuwe Belgen en het zal er toch wel van komen. Voor mij hoeft het niet uit elkaar te vallen, alleen dient nu dringend de rede boven te komen. Elke Waal, Brusselaar, Marokkaan, Turk of ... is voor mijn part welkom in Vlaanderen. Echter niet om op onze kap te komen leven. Er is werk genoeg, sommige knelpuntberoepen geraken maar niet ingevuld maar ja, daar moet je Nederlands voor leren, of het is hard werk, of het verdient niet hetzelfde wat een werkloosheidsuitkering gecombineerd met wat zwartwerk oplevert. Daarnaast moeten enkele heikele punten zoals Halle-Vilvoorde, de oneindige en ongecontroleerde transfers, ... opgelost worden. Als dat gebeurt verdwijnt ook automatisch het draagvlak voor een romantisch, nationalistisch streven naar een onafhankelijk Vlaanderen. Indien dat niet gebeurt, dan zijn we beter af met een splitsing en een toenadering tot Nederland. Brussel moet dan maar kiezen. Taalkundig zal dat dan wel richting Wallonië of zelfbestuur zijn maar economisch (hetgeen meestal de doorslag geeft) weet ik het zo nog niet.
Orangist is offline   Met citaat antwoorden