Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Confucius
Vindt jij dat sociale afkomst een verontschuldiging is voor criminaliteit ?
Ik was vroeger A-politiek, misschien een beetje CVP attitude mee gekregen van onder de kerktoren thuis, maar het gebeurde heeft er inderdaad mee te maken dat ik tegenwoordig weinig op heb met de "alles moet kunnen" kultuur van links. Ik woon nu terug aan de kust, waar we oorspronkelijk vandaan kwamen. Er is hier betrekkelijk weinig criminaliteit en ik ben niet zo naief om te denken dat één en ander niet te maken heeft met het geringere aantal vreemdelingen. Als ik tegenwoordig hoor over het spreiden van illegalen/migranten over gans het land, dan kan niemand het mij kwalijk nemen dat ik denk dat men de problemen aan het spreiden is en de basis voor nieuwe Seefhoeken aan het leggen is. Het hoeft niet voor mij en als alleen rechts begrip heeft voor de problemen van de slachtoffers, dan moet ik en met mij blijkbaar vele "naievelingen" daar spijtig genoeg de conclusies uit trekken. Ik zou het ook liever anders willen, maar nood breekt wet.
|
Die spreiding is onzin, en in de praktijk worden de meeste vreemdelingen gedumpt (ttz aan hun lot overgelaten) in de grote steden vooral Antwerpen en Brussel dan. Het gebrek aan vreemdelingenopvang en inburgeringsprojecten deden de rest.
|
Nogmaals thePiano, wanneer ze recht hebben op asiel, worden ze niet gedumpt door hun OCMW, maar mogen ze in GANS BELGIË gaan wonen. Alleen moet hun PCMW hun financieel ondersteunen.
|
Gans België betekent in de praktijk (zoals ik al zei) naar Antwerpen of Brussel. De spreidingsregel is een flop gebleken. OCMW's betalen nog liever een boete aan de staat, eerder dan de hun toegewezen vreemdelingen zelf te herbergen.
Ten andere, sinds de richtlijn van Johan van de Lanotte, worden sinds 01.01.2001 geen nieuwe OCMW's fondsen meer gegeven voor asielzoekers, want ze hebben hooguit recht op onderdak (in asielcentra) en medische verzorging. Waar jij over spreekt zijn de asieldossiers (mensen) van vOOr deze richtlijn.
|
U vezrward asielzoekers met mensen welke hun dossier is afgewerkt.
Wanneer ze asielzoeker zijn worden hun OCMW toefgewezen welke moeten zorgen dat ze in een opvangtehuis komen zolang hun procedure loopt.
Dus het toegewezen OCMW is verplicht de asielzoeker op te vangen IN zijn gemeente. wanner de procedure is afgerond, en ze worden als asielzoeker erkend, [b]kunnen die mensen gaan wonen waar ze willen. b].Alleen de hun toegewezen OCMW (gemeente) moet hen verder financieel ondersteunen. Zolang ze een procedure hebben betaald de federale regering zelfs een gedeete terug aan het OCMW(in de praktijk komt daar weinig van in huis).
Maar daarna zijn ze volledig ten KOSTE van het OCMW waar ze zijn aan toegewezen. En draagt de gemeente de kosten verder. (dus absoluut geen tussekomst meer van federaal)