Los bericht bekijken
Oud 14 februari 2006, 19:59   #91
Harald
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht
Terechte opmerking.
De aangehaalde genocides in Turkije verklaren als uitingen van extreem Turks nationalisme is veel korrekter dan ze op rekening van 'de islam' te schrijven.
De Holocaust is toch ook geen misdaad van 'de christenen' ?
Ik denk dat ik het zo verwoord heb. Bij nader toezien is het toch opvallend dat vooral niet-moslims geviseerd werden.

Citaat:
Bovendien vond de armeense genocide plaats in 1915 -1917.
Ataturk's regeerperiode is 1923 - 1938.
Turkije begon de genocide op de Arameeërs (Assyriërs) in 1895-1896.
In 1922 werden tienduizenden Grieken en Armeniërs vermoord in Smyrna. Ataturk was toen de kadettenschool al voorbij.

Citaat:
Dus Harald, je kan even goed beweren dat Hindenburg verantwoordelijk is voor de Holocaust.
Ik heb nooit beweerd dat Ataturk verantwoordelijk was voor de genocide. Het is wel uitgesloten dat hij er niet bij betrokken was.

Citaat:
En de armeense genocide moet je ook wel in een context plaatsen, de Balkanoorlogen, WO I, ineenstorting van het Ottomaanse rijk.
Een genocide in een context plaatsen? Ik gruwel van je bewoording.

Citaat:
Eén van de drama's van Europa is dat haar burgers hun eigen geschiedenis nauwelijks kennen. Persoonlijk zag ik liever geld gaan naar meer geschiedenisonderwijs ipv naar moskeeën en opleiden van imams.
Was elk uur godsdienstles maar een uur geschiedenis.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ottoman_Empire
Volledig akkoord. Het verleden van ons continent is één grote blinde vlek. De geschiedenis van Oost-Europa en van de Balkan zijn ons totaal onbekend.
Zou dit dom houden bewust gebeuren?

mvg

Harald.
Harald is offline   Met citaat antwoorden