![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Arabische landen kan het geen barst schelen welke migratie-politiek België voert. En de meeste Islamitische migranten werden ingevoerd in de jaren '60 om economische redenen, op vraag van België.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De aangehaalde genocides in Turkije verklaren als uitingen van extreem Turks nationalisme is veel korrekter dan ze op rekening van 'de islam' te schrijven. De Holocaust is toch ook geen misdaad van 'de christenen' ? Bovendien vond de armeense genocide plaats in 1915 -1917. Ataturk's regeerperiode is 1923 - 1938. Dus Harald, je kan even goed beweren dat Hindenburg verantwoordelijk is voor de Holocaust. En de armeense genocide moet je ook wel in een context plaatsen, de Balkanoorlogen, WO I, ineenstorting van het Ottomaanse rijk. Eén van de drama's van Europa is dat haar burgers hun eigen geschiedenis nauwelijks kennen. Persoonlijk zag ik liever geld gaan naar meer geschiedenisonderwijs ipv naar moskeeën en opleiden van imams. Was elk uur godsdienstles maar een uur geschiedenis. http://en.wikipedia.org/wiki/Ottoman_Empire Laatst gewijzigd door Knipp : 14 februari 2006 om 14:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() Hier verschillen we dan grondig van mening.
Ik denk bvb dat het vredesideaal een sterke drijvende kracht is achter veel initiatieven en organisaties die opgericht zijn om de banden tussen europa en de arabische wereld te versterken. Een andere sterke ideologische kracht is 'het pluralisme' in al z'n facetten. Of dat nu nog zo sterk leeft, weet ik niet, maar pakweg 25 jaar geleden werden doorheen Europa tal van academische projecten geboren uit dat ideaal, en die 'werkgroepen' en 'centra' werken tot op vandaag. Dat academici in hun ivoren torens meestal vastroesten aan hun goedbetaalde idealen is natuurlijk een andere topic ![]() Laatst gewijzigd door Knipp : 14 februari 2006 om 14:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() Ik meen dat de cover van het boek zeer goed de stelling van Bat Ye'or weergeeft. Dhimmitude komt o.a. tot uiting in de kruipende en onderdanige houding van veel Europese politici i.v.m. de Mohammed-cartoons. En het gebrek aan steun voor Denemarken. De begrafeniswetgeving is gegroeid uit overwegingen van hygiëne. Die worden nu overboord gezet om de moslims terwille te zijn (begrafenis in lijkwade). De druk om islamofobie gelijk te stellen aan antisemitisme. In mensentaal : racisme tegenover Joden gelijkstellen met kritiek op de islam. Dergelijke aanslag op de vrije meningsuiting overleeft de democratie niet. In een masterplan om Europa te onderwerpen geloof ik ook niet. Is ook niet nodig. Naturalisatie en hoog geboortecijfer zijn genoeg. In de wereld zijn er altijd wel mensen die dromen van een groot imperium. Sommigen drijven die dromen door. De geschiedenisboeken staan vol van dergelijke doordrijvers. Zoals Leopold II die in zijn eentje een prachtige kolonie verwierf. Dikwijls is dit een kwestie van gebruik maken van opportuniteiten. En dat is wat de moslims nu doen met Europa. Een continent dat weigert zijn bevolking op peil te houden nodigt uit tot overheersing. Onze politici weigeren elk verzet. De houding van Europa tegenover de moslims is veel te zacht (dhimmitude). De maatregelen die nu genomen worden zijn alleszins onvoldoende. Ataturk heeft het Arabisch alfabet vervangen door ons alfabet. Dit doet geen afbreuk aan de Turkse identiteit. mvg Harald. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Denemarken wordt wel gesteund, alleen gebeurt dat diplomatiek, dwz : de steun is er op gericht de schade niet te vergroten, niet verder te polariseren. Diplomatie probeert altijd het conflict te beheersen. Citaat:
Citaat:
Geloof ik niks van, integendeel. De democratie kreeg een flinke prik door het cartoon incident. Voor veel mensen was het een duw om zich te verdiepen in de islam en in de europese politiek. Democratie is gebouwd op een veel breder fundament dan vrijheid van meningsuiting. Wie echter de economie op het spel zet, speelt wel met vuur. Een economie die sputtert is een veel groter gevaar voor de democratie, in een slecht economisch klimaat groeien vieze ideologische plantjes het best. Citaat:
Maar dat zou je moeten afwegen tegen het achteruitgaan van de islam als werkelijk beleden godsdienst. We zien alleen de radicalen. Ondertussen hebben heel wat islamieten hier hun geloof verloren, of afgezwakt tot een stuk historische identiteit ('folklore'?) Citaat:
Je hebt gelijk dat mensen met veel macht soms zeer gevaarlijke doordrijvers zijn. Maar dan heb je het een zin later terug over 'de moslims'. Citaat:
Maar welke maatregelen stel je dan voor ? Citaat:
Maar de discussie voeren in termen van identiteitsverlies is best wel interessant. We zien Eurabia teveel als een politiek probleem, en te weinig als een psychologisch. De psyche van de Eurabier is weinig onderzocht ... ( was het niet Ataturk die z'n volk bier leerde drinken, als dat geen identiteit is ! Santé. ) Laatst gewijzigd door Knipp : 14 februari 2006 om 17:21. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
"Erover" betekent dat ze te ver gaan. Bijvoorbeeld in het toestaan van sluikslachtingen, in subsidiëring, het gelijke kansen decreet, stemrecht, snel-Belgwet, .... mvg Harald. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geen tweederangsburgers. Wie belastingen betaalt, mag meebeslissen. ( Zijn sluikslachtingen toegestaan ? ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Zo ben ik op enkele minuten op deze artikelen gestuit : http://www.turkishdailynews.com.tr/a...?enewsid=29996 http://www.turkishdailynews.com.tr/a...hp?enewsid=251 Citaat:
Citaat:
mvg Harald. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
mvg Harald. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Misschien een paar studies trachten te vinden over die Turkse identiteit ? Bovendien kan het zicht op lidmaatschap van de EU Turkije net dwingen om de scherpe kanten af te vijlen. ( en blijft natuurlijk off topic , tenzij je één en ander interpreteert als kritiek op Bat Ye'or, de Turkse identiteit lijkt te ontbreken in haar verhaal ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
In 1922 werden tienduizenden Grieken en Armeniërs vermoord in Smyrna. Ataturk was toen de kadettenschool al voorbij. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zou dit dom houden bewust gebeuren? mvg Harald. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
mvg Harald. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mustafa Kemal (alias "Atatürk") was weldegelijk betrokken in de vernietiging van de prachtige Griekse stad Smyrna. Hij, en niemand anders, stond aan het hoofd van de troepenmacht die de stad binnenviel alsook van de vloot van zevenentwintig oorlogsbodem (waaronder enkele Amerikaanse!!!). Hij gaf zijn troepen het bevel de stad uit te kleden, de vrouwen te verkrachten en alwie het bloedblad overleefde de zee in te drijven. Daarna werd de stad aan het vuur prijs gegeven. Aldus werd op een gruwelijke wijze een einde gemaakt aan eeuwenoude Griekse aanwezigheid en tevens een parchtige 19e eeuwse stad die, niet voor niets, de bijnaam "Parijs van Klein-Azië" (zoals de Grieken het huidige Turkije toen noemden) had gekregen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Ik begrijp uw sympathieën ergens wel, maar ze zo ongenuanceerd formuleren brengt "onze" zaak ernstige schade toe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Genocides vinden meestal plaats tijdens een oorlog, het moreel verbod te doden is dan toch al overschreden en de 'mist of war' maakt de genocide minder zichtbaar voor de buitenwereld. De context schetsen van een genocide is belangrijk. Het kan ons twee keer doen nadenken bvb vooraleer we een oorlog starten ( of een incident laten escaleren in die richting ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tenzij je me kan overtuigen door ze te documenteren, hou ik me bij deze neutralere en meer genuanceerde versie : http://en.wikipedia.org/wiki/Smyrna#...ning_of_Smyrna en ondertussen raken we steeds verder off topic en steeds dichter bij de gebruikelijke forumobsessies ![]() Laatst gewijzigd door Knipp : 14 februari 2006 om 20:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() Point taken. Je sprak idd over Ataturk als ultranationalist. Maar als je alle misdaden van Ataturk opsomt binnen een anti-islam discours, dan wordt het toch wel dubbelzinnig.
What next ? De islam overladen met alle zonden van Israël ? ![]() Kunnen we terugkeren naar de oorspronkelijke topic ? Mij interesseert vooral Bat Ye'or. Bat Ye'or lijkt meer een foute europese politiek aan te klagen en ik onderzoek liefst m'n mogelijke eigen fouten eerst voor ik begin met die van de rest van de wereld. Laatst gewijzigd door Knipp : 14 februari 2006 om 20:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Het recht op vrije meningsuiting wordt aan de lopende band ingeperkt : negationismewet, antidiscriminatiewet, antiracismewet. De cartoonstory is de volgende aanval. Bij elke verkiezing wordt de kieswet aangepast in de hoop hier voordeel uit te kunnen putten. Democratie is per definitie niet mogelijk in een tweeledig land. Wij kunnen een Waals politicus niet steunen, noch afstraffen. Dit, voor de vuist weg. Eigenlijk is dit een volwaardige discussie op zich, maar dan in een ander subforum. Citaat:
En dan maakt het niets uit of ze extreem, fundamentalistisch of zeer lauw zijn. Citaat:
mvg Harald. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik heb dit volledig fout aangevoeld. Mijn excuses. mvg Harald. |
|
![]() |