Los bericht bekijken
Oud 3 maart 2006, 12:18   #25
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar Bekijk bericht
1. het was stormweer. Dat betekent dat kan verwacht worden dat de automobiliste haar snelheid matigde, en defensief reed. Deed ze dat ook?
2. Zou dit de eerste keer zijn dat er in Cuba een toerist iets mispeuterde? Ik betwijfel het. Toch is dit de eerste keer dat er een noemenswaardige straf wordt uitgesproken. Het zou heel goedkoop zijn om omwille van dit ene feit Cuba te gaan afschilderen als toerist-onvriendelijk.
3. In tegenstelling tot België wordt er in Cuba geen onderscheid gemaakt tussen rijke of arme beschuldigden. Ik ben ervan overtuigd dat een gewone Cubaan dezelfde straf zou krijgen. Verwachten wij westerlingen nu echt om overal ter wereld een voorkeursbehandeling te krijgen?
4. Er zijn landen waar je als toerist veel meer risico loopt om zware straffen te krijgen. Maar negatief nieuws over Cuba wordt nu eenmaal veel gretiger onthaald door de media.
Ach, het enige dat ik vd reacties hier onthou, is dat deze "uit stoere vlaemsche klei opgetrokken deerne" per definitie onschuldig zou zijn. T'is "toch maar een oude Cubaan" die ze omverreed
Pietje is offline   Met citaat antwoorden