Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 maart 2006, 11:46   #21
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Wetten en strafmaat zijn in de meeste landen verschillend van elkaar, als wij naar een ander land gaan moeten wij ons aanpassen aan de plaatselijke gebruiken en wetten, iemand van vreemde origine die naar hier komt doet dat toch ook, of niet soms.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2006, 12:10   #22
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ben wel eens benieuwd naar de reacties, indien een Cubaan "hier" iemand zou doodrijden ................
Als er geen opzet in het spel is en die Cubaan heeft de wettelijke verzekering die hier bij elke huurauto vanzelfsprekend is, dan kraait er, behalve de Cubaan zelf misschien die beter met de willekeur van zijn eigen regime vertrouwd is, geen haan naar.

Geen enkel normaal mens maakt immers herrie over een volstrekt ongewilde dode in het verkeer.

Of wilde je iets anders suggereren?
Oud 3 maart 2006, 12:14   #23
Gentenaar
Parlementsvoorzitter

Gentenaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abi Bekijk bericht
Vlaamse krijgt 3 jaar cel voor ongeval in Cuba

Elke Willemsen (29) uit Antwerpen is gisteren door de rechter in Cuba veroordeeld tot drie jaar cel voor een dodelijk verkeersongeval. De reisbegeleidster slipte in augustus vorig jaar na een klapband met haar huurwagen tegen een bejaarde fietser.
De man overleefde het ongeval niet. ,,We kregen een sms'je met het verdict, maar meer weten we nog niet'', zegt haar broer Max. ,,Ze reist momenteel terug naar vrienden in Havana. Dit is een bittere pil. Ze heeft blijkbaar nog tien dagen de tijd om beroep aan te tekenen.''

Buitenlandse Zaken reageert in afwachting van een officiële mededeling van Cuba nog niet. (BjM)

bron,Het Volk
1. het was stormweer. Dat betekent dat kan verwacht worden dat de automobiliste haar snelheid matigde, en defensief reed. Deed ze dat ook?
2. Zou dit de eerste keer zijn dat er in Cuba een toerist iets mispeuterde? Ik betwijfel het. Toch is dit de eerste keer dat er een noemenswaardige straf wordt uitgesproken. Het zou heel goedkoop zijn om omwille van dit ene feit Cuba te gaan afschilderen als toerist-onvriendelijk.
3. In tegenstelling tot België wordt er in Cuba geen onderscheid gemaakt tussen rijke of arme beschuldigden. Ik ben ervan overtuigd dat een gewone Cubaan dezelfde straf zou krijgen. Verwachten wij westerlingen nu echt om overal ter wereld een voorkeursbehandeling te krijgen?
4. Er zijn landen waar je als toerist veel meer risico loopt om zware straffen te krijgen. Maar negatief nieuws over Cuba wordt nu eenmaal veel gretiger onthaald door de media.
Oud 3 maart 2006, 12:15   #24
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik moest er zalf gaan halen tegen spinnebeten (jaja... ) en die kreeg ik aan hetzelfde tarief dan Cubanen (er is dan ook maar één prijs), redelijk nietsbetalend dus.
Dat er in Cuba eenzelfde prijs wordt aangerekend voor binnen-en buitenlanders is een manifeste leugen. Zelfs trein-en vliegtuigtickets kosten voor een buitenlander vele malen meer dan voor een Cubaan.

Als jij je anti-insecticidezalf dus aan dezelfde prijs kreeg als een Cubaan, dan moet daar een verdomd 'goede' reden voor geweest zijn.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2006, 12:18   #25
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar Bekijk bericht
1. het was stormweer. Dat betekent dat kan verwacht worden dat de automobiliste haar snelheid matigde, en defensief reed. Deed ze dat ook?
2. Zou dit de eerste keer zijn dat er in Cuba een toerist iets mispeuterde? Ik betwijfel het. Toch is dit de eerste keer dat er een noemenswaardige straf wordt uitgesproken. Het zou heel goedkoop zijn om omwille van dit ene feit Cuba te gaan afschilderen als toerist-onvriendelijk.
3. In tegenstelling tot België wordt er in Cuba geen onderscheid gemaakt tussen rijke of arme beschuldigden. Ik ben ervan overtuigd dat een gewone Cubaan dezelfde straf zou krijgen. Verwachten wij westerlingen nu echt om overal ter wereld een voorkeursbehandeling te krijgen?
4. Er zijn landen waar je als toerist veel meer risico loopt om zware straffen te krijgen. Maar negatief nieuws over Cuba wordt nu eenmaal veel gretiger onthaald door de media.
Ach, het enige dat ik vd reacties hier onthou, is dat deze "uit stoere vlaemsche klei opgetrokken deerne" per definitie onschuldig zou zijn. T'is "toch maar een oude Cubaan" die ze omverreed
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2006, 12:18   #26
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever Bekijk bericht
Een klapband van een huurauto is nu ook al strafbaar ?

Ik zou inderdaad ook de verantwoordelijkheid van dat verhuurbedrijf niet willen onderschatten, ...

OK als bestuurder moet ge weten of uw voertuig in orde is, als ge ziet dat er een peer van een vuistdik op uwen band staat en ge vertrekt daarmee, dan zijde ne lompen dwaze kloot.

Maar als daar een verborgen gebrek aan was, ? ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2006, 12:20   #27
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 3 maart 2006 om 12:23.
Oud 3 maart 2006, 12:20   #28
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet zeveren!
Een 'gewone' Cubaan hééft geen auto.
Ik had vorig jaar een Cubaanse professor op bezoek en die rijdt in eigen land met een aftands brommertje. Makkelijk zat dus om een buitenlander, die bij slecht weer én op barslechte wegen een ongeval krijgt, te doen bloeden.

By the way. Ik kreeg na al die tijd zelfs geen mails meer uit Cuba. Nog zo'n privilege dat enkel voor de Cubaanse regimeslaven is weggelegd.
Gelukkig werd me de reden tussen neus en lippen meegedeeld door Luis voor hij weer vertrok: alle post, inclusief mailverkeer wordt gecontroleerd door de 'veiligheidsdiensten' van Fidel.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 3 maart 2006 om 12:22.
Oud 3 maart 2006, 12:22   #29
Gentenaar
Parlementsvoorzitter

Gentenaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat er in Cuba eenzelfde prijs wordt aangerekend voor binnen-en buitenlanders is een manifeste leugen. Zelfs trein-en vliegtuigtickets kosten voor een buitenlander vele malen meer dan voor een Cubaan.
Dat is zo, en ze hebben gelijk ook.
Jullie voorstanders van vraag en aanbod zullen als eerste toegeven dat indien Cuba te hoge prijzen zou vragen aan de toeristen, ze hun toerisme naar de knoppen zouden helpen. Dat betekent dat de prijzen naar onze normen niet te hoog zijn.
Als je verwacht om dezelfde prijzen te betalen als de Cubanen zelf, dan moet je beginnen met daar aan hetzelfde inkomen te gaan werken. Logisch, niet?
Die logica tref je eveneens aan in andere toeristische landen. Of ga je nu beweren dat je op de Dominicaanse Republiek wél lokale prijzen betaalt?

Maar er is wel een verschil: in Cuba gaat de winst uit het toerisme voor een groot deel naar de staat, die daarmee de binnenlandse situatie verbetert. In de Dominicaanse Republiek zijn het vooral de westerse tour-operators die met de winst gaan lopen.
Oud 3 maart 2006, 12:28   #30
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zou heel goedkoop zijn om omwille van dit ene feit Cuba te gaan afschilderen als toerist-onvriendelijk.
Cuba is niet 'toeristonvriendelijk'.
Voor hen is er, in tegenstelling tot voor de Cubanen, alles te verkrijgen wat in het vrije westen te verkrijgen is....met harde dollars of euro's.
Niet met peso's.
Oud 3 maart 2006, 12:30   #31
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jullie voorstanders van vraag en aanbod zullen als eerste toegeven dat indien Cuba te hoge prijzen zou vragen aan de toeristen, ze hun toerisme naar de knoppen zouden helpen. Dat betekent dat de prijzen naar onze normen niet te hoog zijn.
Als je verwacht om dezelfde prijzen te betalen als de Cubanen zelf, dan moet je beginnen met daar aan hetzelfde inkomen te gaan werken. Logisch, niet?
Die logica tref je eveneens aan in andere toeristische landen. Of ga je nu beweren dat je op de Dominicaanse Republiek wél lokale prijzen betaalt?

Maar er is wel een verschil: in Cuba gaat de winst uit het toerisme voor een groot deel naar de staat, die daarmee de binnenlandse situatie verbetert. In de Dominicaanse Republiek zijn het vooral de westerse tour-operators die met de winst gaan lopen.
Ik volg je.
Tot bij dat 'verbeteren van de binnenlandse situatie'. Die is namelijk schrijnend voor iedereen behalve voor Castro zelf en de zijnen.
Oud 3 maart 2006, 12:32   #32
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Met andere woorden: Castro zou er beter voor zorgen dat het onderscheid dat er nu gemaakt dient te worden tussen toeristen en het eigen volk, niet nodig is.
Oud 3 maart 2006, 12:33   #33
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
Dat is inderdaad jouw recht. Geen bedoeling om dit te betwisten.

Ik wou enkel maar wijzen dat dergelijke houding behoorlijk paradoxaal kan zijn. Vooral als de band met het slachtoffer niet rechtstreeks is.
Ik heb deze discussie gisteren nog gevoerd met iemand die de stelling innam dat de bedieners van bommenwerpers een minder grote schuld hebben dan iemand die rechtstreeks een ander een nekschot geeft.

Daar ben ik het persoonlijk niet mee eens. Het gaat mij om de persoonlijke verantwoordelijkheid, en eerlijk gezegd vind ik dat Adolf Hitler, om nu maar eens de Wet van Godwin te respecteren, minder schuld heeft aan de holocaust dan de beulen in de exterminatiekampen. Het pistool aangeven is één ding, er daadwerkelijk iemand mee neerschieten is iets anders. Dat laatste, zo moet ik er veiligheidshalve aan toevoegen, is niet bedoeld om de rol van Hitler of diens verantwoordelijkheid in welke zin dan ook te betwisten.

Zie je wat ik bedoel? Het gaat om persoonlijke verantwoordelijkheid. De man die de opdracht gaf om Dresden te bombarderen, kan daarvoor berecht worden omdat het een schandelijke daad is - maar diegenen die in de bommenwerpers zaten, zijn de enige echte daders: omdat er juist iets bestaat als persoonlijke vrije medewerking, en zelfs onder dwang staat het je nog altijd vrij om zelf te beslissen.

Ik wijk nu wel wat af.

Laatst gewijzigd door lombas : 3 maart 2006 om 12:37.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2006, 12:36   #34
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever Bekijk bericht
Een klapband van een huurauto is nu ook al strafbaar ?
Als je er iemand mee doodrijdt, wel ja. Moet je maar een vorm van verantwoordelijkheid in je dragen.

Achter het stuur kruipende, maak je voor jezelf de balans op wat er kan gebeuren. Je kan betrokken geraken bij een botsing, je kan een boete krijgen, je kan geen parkeerplaats vinden of in de file terechtkomen..., en zo ook kan je iemand doodrijden. Kan je daar geen vrede mee nemen, dan kruip je niet achter het stuur.
Oud 3 maart 2006, 12:37   #35
PelgrimForever
Europees Commissaris

PelgrimForever's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abi Bekijk bericht
Er staat een bronvermelding bij !!

Ben je blond mss ???
ik zie toch enkel dit staan:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
[SIZE=-1]Copy/paste[/SIZE]
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2006, 12:38   #36
abi
Banneling

Standaard

Citaat:
Aan u signature te zien weten we weeral genoeg,met je uitleg he.Waarom ga jij en je linkse rakkers dan niet in Cuba wonen he als het er dan toch zo goed is ,bij Che !!!

Trouwens een vraagske,als het er dan toch zo goed is in Cuba ,waarom steken elk jaar duizenden Cubanen illegaal het water over in kleine bootjes richting USA,om een beter leven op te bouwen ??

Dan spreek ik nog eens niet over de duizenden folteringen die plaats vonden/vinden in Cuba onder het Castro regime !!!
abi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2006, 12:40   #37
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik zou inderdaad ook de verantwoordelijkheid van dat verhuurbedrijf niet willen onderschatten, ...

OK als bestuurder moet ge weten of uw voertuig in orde is, als ge ziet dat er een peer van een vuistdik op uwen band staat en ge vertrekt daarmee, dan zijde ne lompen dwaze kloot.

Maar als daar een verborgen gebrek aan was, ? ...
Als huurder wordt je niet geacht de auto volledig te inspecteren.
Als je er eentje huurt, dan doe je eens de ronde om te zien of er
aan de carroserie geen schade is voor je vertrekt,
kwestie van problemen achteraf te vermijden,
en dat is het zowat.
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 3 maart 2006, 12:41   #38
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Nogal wat communistische landen hebben dat trekje van een tourist
extra aan te rekenen.
Hoe moeten ze anders hun falende economie op poten houden.
Thai bedreigt mij fysiek

Laatst gewijzigd door PelgrimForever : 3 maart 2006 om 12:41.
Oud 3 maart 2006, 12:41   #39
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik heb deze discussie gisteren nog gevoerd met iemand die de stelling innam dat de bedieners van bommenwerpers een minder grote schuld hebben dan iemand die rechtstreeks een ander een nekschot geeft.

Daar ben ik het persoonlijk niet mee eens. Het gaat mij om de persoonlijke verantwoordelijkheid, en eerlijk gezegd vind ik dat Adolf Hitler, om nu maar eens de Wet van Godwin te respecteren, minder schuld heeft aan de holocaust dan de beulen in de exterminatiekampen. Het pistool aangeven is één ding, er daadwerkelijk iemand mee neerschieten is iets anders?

Zie je wat ik bedoel? Het gaat om persoonlijke verantwoordelijkheid. De man die de opdracht gaf om Dresden te bombarderen, kan daarvoor berecht worden omdat het een schandelijke daad is - maar diegenen die in de bommenwerpers zaten, zijn de enige echte daders: omdat er juist iets bestaat als persoonlijke vrije medewerking, en zelfs onder dwang staat het je nog altijd vrij om zelf te beslissen.

Ik wijk nu wel wat af.
Je méént het?

Pech voor jou dan, want de regimeslaven van eender welk systeem aan de macht zullen niet alleen ALTIJD in de meerderheid zijn, wie de machthebbers van het ogenblik niet gehoorzaamd zal dat hoe dan ook geweten hebben.

Bekijk alleen maar hoeveel regimeslaven in eigen land die ene, ongewenste partij met overtuiging mee demoniseren en je weet genoeg.
Oud 3 maart 2006, 12:46   #40
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Als je er iemand mee doodrijdt, wel ja. Moet je maar een vorm van verantwoordelijkheid in je dragen.

Achter het stuur kruipende, maak je voor jezelf de balans op wat er kan gebeuren. Je kan betrokken geraken bij een botsing, je kan een boete krijgen, je kan geen parkeerplaats vinden of in de file terechtkomen..., en zo ook kan je iemand doodrijden. Kan je daar geen vrede mee nemen, dan kruip je niet achter het stuur.
Vraagje...

Als je het OK vindt dat iemand drie jaar een Cubaanse gevangenis in vliegt voor een onvrijwillig ongeval, hoe hoog moet volgens jou dan de gevangenisstraf zijn voor de Cubanen die gepakt worden bij hun vlucht uit Castro's paradijs?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be