Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Er is geen sprake van "recuperatie", daar die mensen - reeds twee - zelf de stap hebben gezet naar het Vlaams Belang. Zij verklaren zelf dat het Vlaams Belang helemaal niet racistisch is en dat ze zich thuis voelen in de partij. Deze twee mensen hebben zelf een beslissing genomen en de reden ervan toegelicht.
Dit leidt ook niet tot hevige discussies onder "VB-aanhangers". Ik heb al eerder gezegd dat bovengenoemd personage een trol is, een provocateur op dit forum die zichzelf allerlei zaken aanmeet (als zijnde jurist, 27 jaar kaderlid, enzovoort). Wat hij allemaal stelt, was nooit een deel van de partijopvattingen, van dichtbij noch veraf. Dat "notoire" zou u dus best weg doen. Ik ben VB-lid en weet genoemd wat er onder onze mensen leeft. En dat is niet wat bovengenoemd heerschap hier allemaal uitkraamt. Wel weet ik dat er dergelijke personages bestaan, maar die vinden het Vlaams Belang/Blok al vrijwel van in het begin te "soft". Voor ons is er ook geen plaats voor dergelijke mensen. Of zoals FdW het al zei: "Wij laten onze partij niet misbruiken door deze mensen. Wij laten onze partij niet recuperen door de ideologie die deze mensen aanhangen." Heel goed gesproken. Onze partij huldigt geen nazistische of racistische ideeën zoals bovengenoemd heerschap er uiteenzet op dit forum. Wij hangen geen theorieën aan over "bloed en bodem", over "bloedlijnen" en Neurenbergse afstammingswetten. Nooit geweest.
|
Nu doet ge mij werkelijk lachen.Er is geen enkele linkse die u gaat geloven.
De partij is altijd duidelijk tegen migratie geweest.De discussies die er plaatsvinden gaan over details.De toespraak van FDW ,die overigens een heel goeie gast is ,neem ik met een korrel zout.FdW laat zich nogal wel eens meeslepen als hij praat in het openbaar.Dat is niet de eerste keer .Hij heeft trouwens zelf ook de reputatie en het verleden van een radicaal.
Ik ben wel radicaler dan de partijlijn maar dat heeft niet belet dat ik in het verleden al een paar keer kandidaat geweest ben voor de verkiezingen voor het VB op verschillende niveaus en ook voor de gemeenteraadsvekiezingen van oktober ben ik gevraagd om mij beschikbaar te stellen.Zo marginaal ben ik dus niet.Onder mijn eigen naam en in het openbaar ben ik een trouwe partijsoldaat die hier en daar wel de zaken scherper zou stellen en zeker bedenkingen heeft bij sommige tactische beslissingen.Ik weet wel wie ik in de partij kan vertrouwen.FDW,de voorzitter en Filip De Man horen daarbij.