Discussie: Allah vs Darwin
Los bericht bekijken
Oud 8 juni 2006, 12:34   #240
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Ons menselijk brein is niet in staat om alles te bevatten: we kunnen er misschien abstract over redeneren, maar bevatten, no way. Dat velen daaruit een overtuiging putten om "een hogere macht" af te leiden, vormt geen gevaar, bedreiging of wat dan ook voor de wetenschap.
Het probleem is dat velen zich er niet bewust van zijn dat hun geloof in "een hogere macht" niets bijdraagt aan het bevatten, en vaak tracht men die "hogere macht" toch weer aan de wetenschap te linken, blijkbaar hebben mensen toch steeds nog graag een pseudo-rationele verantwoording voor hun geloof in iets, lijkt mij. Maar ik kan me vergissen natuurlijk.
Citaat:
Integendeel zelfs: hoe meer de wetenschap uit de doeken doet over de schitterende werking van onze natuur, van de Angstrom-schaal tot de lichtjaren-schaal, hoe meer bewondering ik krijg voor "God".
U verbindt hier zelf ontwikkelingen binnen de wetenschappen aan uw geloof in "God", dan staat het daar blijkbaar toch niet los van, dan gebruikt u toch ergens "God" in een wetenschappelijk kader?
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden